quwerty quwerty
307
BLOG

Niezgodność stenogramu i parametrów ostatnich sekund lotu Tu-154. 1.3.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Ewidentna:

image

Jak wynika  ze stenogramu  , gdy  samolot był na wysokości  20 m nad ziemią  , względna  prędkość zniżania  wynosiła ok. 10m/sek - co  sekunda był 10 m niżej :

8:40:52,4  -    40 m
8:40:53,8     - 30m
8:40:54,6   -   20m
ponieważ teren się wznosił więc bezwzględna  prędkość  opadania wynosiła  ok. 7,5 m/sek

tak jak to podano w raporcie  MAK:
raport MAK p.3.1.5.1
Po minięciu dalszej radiolatarni za pomocą kółka SPUSK-PADJOM  ustanowiono kąt pochylenia, który skutkował prędkością
opadania  7-8,5m/sek.


ale.. przy tej prędkości opadania  głębokość przepadania jest rzędu  50 m:(przy małych obrotach  jeszcze  więcej !!!

image

Gdyby więc zapisy rozmów były zgodne  z prawdą  a położenie  samolotu takie  jak w raportach MAK/Laska  to  samolot Tu-154
uderzył by  we wznoszące się   podłoże:

image


Cóż miał do  powiedzenia  w tej kwestii  MAK ?

 w p.1.16.2  coś kręcą , niby  coś podaja ale  w gruncie rzeczy jest to  ślizganie sie  po temacie

Końcowy wniosek w tym punkcie brzmi tak:

że bezpieczne odejście na drugi krąg w danym przypadku jest zapewnione z wysokości około 40 metrów.

- czyli  skoro samolot  był na 20 m to  powinien był zderzyc sie ze wznoszącym sie  podłożem.

1.16.2.Modelowanie matematyczne 

   Celem modelowania matematycznego było potwierdzenie zgodności faktycznych charakterystyk stateczności i sterowności samolotu w kanale podłużnym z charakterystykami typowego samolotu, a takŜe oszacowanie momentów czasowych w locie krytycznym, kiedy jeszcze było moźliwe przejście samolotu na drugi krąg, przy zachowaniu szeregu zadawanych warunków. Do modelowania wykorzystano model matematyczny, który jest podstawą symulatora lotu samolotu Tu-154M. Na pierwszym etapie modelowania była wykazana dobra zbieżność modelu z parametrami lotu krytycznego, drogą bezpośredniego modelowania końcowego 28-sekundowego odcinka zniŜania się samolotu (od 10:40:32 do 10:41:00)

   Na drugim etapie były modelowane warianty wykonania odejścia na drugi krąg z przeciążeniem 1.2, 1.3 i 1.4 g z analizą faktycznej utraty wysokości (przepadania samolotu) w procesie odejścia. Odejścia na drugi krąg były wykonywane z wysokości 40 metrów poprzez dobór wychylenia steru wysokości, doprowadzającego do osiągnięcia zadanego przeciążenia, przy pełnym zachowaniu, do początku odejścia, profili zmiany prędkości przyrządowej i pionowej lotu krytycznego. Tempo i charakter początkowego wychylenia steru wysokości odpowiadały działaniom załogi w locie krytycznym z następującym po nim zwiększaniem do osiągnięcia  zadanego przeciążenia. Zwiększenie obrotów silników odpowiadało lotowi krytycznemu. Modelowanie wykazało, że przepadanie samolotu dla w/w wartości przeciążenia pionowego wynosi odpowiednio 28, 22 i 20 metrów.

  Na trzecim etapie modelowane były rodzaje odejścia na drugi krąg z doborem takiej liniowej zmiany wychylenia steru wysokości o długotrwałości 3s., która nie prowadzi do zwiększenia kąta natarcia powyżej wartości eksploatacyjnych (bez zadziałania sygnalizacji AUASP, dla kąta klap 36 ̊- kąt nastawy wynosi 12 ̊ wg wskaźnika), przy czym wszystkie silniki były wprowadzane na zakres startowy w ciągu 6s. Modelowanie wykazało, że bezpieczne odejście na drugi krąg w danym przypadku jest zapewnione z wysokości około 40 metrów.


 W każdym razie  w żadnym  z rozpatrywanych przez  MAK wariantów samolot Tu-154 nie mógł by przejść do wznoszenia gdyby na wysokości  20 m  nad podłożem  miał  prędkość opadania  7m/sek.


A  co  na to komisja Laska ?

- niewiele mieli do powiedzenia oprócz  pokazania wykresów   teoretycznych wielkości przepadania w zależności  od początkowej  prędkości  zniżania ( skopiowali wykres  z rosyjskiego podręcznika)

; w ogóle nie odnieśli się do tej wątpliwości.

*****

Im wątpić  nie Kazano


Zobacz też:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1006850,niemozliwe-fizycznie-parametry-trajektorii-ostatniej-fazy-lotu-tu-154

ale także:

żenująco słaba ( celowo  pomijająca sedno  sprawy ?)  analiza  manewru  odejścia -  autorstwa  zespołu Laska:

https://www.youtube.com/watch?v=WvW5WVhJEt4







quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka