Odnalazła się rurka , na nowym filmieKomitetu Śledczego Rosji.
https://www.youtube.com/watch?v=pWkJzlozIxc&feature=youtu.be
.. tak, to ta sama rurka , której z zainteresowaniem ale i bezmyślnie przyglądali się polscy specjaliści...
Rzut oka na zdjęcia i od razu widać, że rurka nie brała udziału w "katastrofie" , w wirniku pojawiła się potem...
1. Nawet po paru latach na wirniku jest błoto; na rurce nie było i nie ma błota; błoto jest na powierzchni czołowej wirnika a nie ma go na rurce , która gdyby była w momencie rozpadu silnika wetknięta w otwór wirnika - niechybnie uderzyła by w ziemię a jej otwór czołowy byłby zabity ziemią.
2. Wirnik jest mocno zniszczony uszkodzony; na powierzchni rurki nie ma żadnych śladów uszkodzeń.
nawet nie ma śladów wyraźnych otarć , zadziorów - które musiały by powstać podczas katastroficznego rozpadu silnika , gdy wyleciały poza silnik dwa pozostałe wirniki - jakoś musiały by się zsunąć , a działały by potężne siły, nie tylko osiowe;
- nie ma też najmniejszego choć odkształcenia plastycznego co przy tak dużych siłach , które doprowadziły do rozwałki silnika - musiały by działać
- no i wreszcie cała powierzchnia rurki pokryta jest tlenkami żelaza,w tym końcówka - nie jest to świeży przełom - wtedy wygląd takiego przełomu wyraźnie by się różnił i kolorem i strukturą powierzchni
Świeży przełom stalowej rurki miałby kolor srebrzysty i nieregularny kształt:
I wreszcie - jak widać jest to zwykła rurka ze stali węglowej z końcem ordynarnie ukosowanym ( części samolotu są precyzyjnie wykonane)
Przykład rurek ze złomu:
-----------------
https://www.salon24.pl/u/niegracz/997197,rurka-ze-zlomu-w-wirniku-i-niewyjasniony-rozpad-silnika-tu-154
W wyniku zderzenia z podłożem musiałyby zadziałać ogromne siły wynikające z przeciążenia - przy 100g byłoby to ponad 150 Ton !
Owa konstrukcyjna rurka "bołt stieżnyj" poddana byłaby działaniu sił głownie ściskających a także ze względu na skośne ustawienie samolotu względem wektora prędkości ( skoszenie) poddana byłaby zginaniu ( po jednej stronie rurki ściskanie po drugiej rozciąganie) at także działaniu siły nacisku wirników działajacych mimośrodowo.
wskutek tego przełom byłby niesymetryczny , rurka wygięta a na jej powierzchni byłyby wyraźne uszkodzenia
schemat niżej:
Zobacz też:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/932431,odpornosc-na-rozpad-silnika-boeinga-727-a-tu-154-katastrofa-w-smolensku
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka