quwerty quwerty
469
BLOG

Naciągana trajektoria ostatniego odcinka lotu Tu-154 w Smoleńsku- porównawczo.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Porównanie będzie  bardzo dobre, wręcz idealne.

Porównamy manewry  prób odejścia na drugi krąg  dwóch prawie  identycznych  samolotów: Tu-154  i Boeing 727.

image

   Pierwszy przypadek dotyczy  katastrofy  na lotnisku Gatwick w Anglii;

https://www.webcitation.org/6EhXmwmyD?url=http://www.gatwickaviationsociety.org.uk/YA-FAR.asp

 w momencie próby rozpoczęcia  manewru go-around  na wysokości  ok.  120 m samolot Boeing 727  zniżał się z prędkością 270 km godz  i miał prędkość opadania  między 8 a 11 m/sek. ( Zbliżone  parametry do Smoleńska)  Klapy były wysunięte na 30 stopni.  Wg  zeznań pilotów ( przeżyli zderzenie  )   mieli trudności w poruszeniu  sterownicy  co uniemożliwiło  odejście na drugi krąg..


   Wróćmy teraz do Tu-154 i jego trajektorii  w ostatnich sekundach; 

 prof. Paweł  Artymowicz  skorzystał w  swej  prezentacji  w Gazecie - Dzienniku Polonii  w Kanadzie  z takiego  rysunku:

https://gazetagazeta.com/2012/08/7358/

image


manewr odejścia na drugi krąg  załoga  rozpoczyna gdzieś tak 30 m nad podłożem ( do tego wznoszącym się !!! )

i

samolot  zaczyna się wznosić; błyskawicznie przechodzi  do lotu wznoszącego  , pomimo tego, że  nawet wg teorii  ( podręcznik  Piatina)  minimalna  głębokość przepadnięcia przy tych parametrach wyjściowych  wynosi  ok 45 m  !!!! Czyli  samolot zderzył by się z ziemią !!

  Trzeba uwzględnić  niski ciąg silników co zmniejsza  zapas  możliwego ruchu   sterami wysokości ( przy małym gazie  samolot ma tendencję  do "opuszczania  nosa" i dla zrównoważenia  trzeba  wychylić ster wysokości o  ok.  3 stopnie.)


   A jak by to było w przypadku  Boeinga-727 ?

 Czy też przeszedł  by do lotu wznoszącego  opadając tylko praktycznie  ok. 20 m ? ? ? ? ( teren się wznosił )


   Teoretycznie tak .

   Po katastrofie  na lotnisku Gatwick  wykonano  próby  odejścia  na drugi krąg na symulatorze  lotu.

  Teoretycznie było to możliwe -  Boeing-727  miał stosowny zapas prędkości i wg teoretycznych  obliczeń  mógł by  mieć głębokość przepadania  tylko ok. 16,5 m !!!

1.15 Tests and research

When the commander initiated recovery action the aircraft was descending at about 150 knots and 1,500 to 2,000 feet per minute. At this speed - more than 30 knots above the reference speed - it is theoretically possible for a properly executed pull-up manoeuvre to be accomplished with a height loss of as little as 55 feet. In tests on a simulator this ideal was not met and as much as 300 feet was taken to recover although this figure was reduced to 100 feet as the pilot repeated the exercise.


   Jednakże pilotom nie udawało się osiągnąć takiego rezultatu - początkowo  piloci  osiągali wielkość  przepadnięcia  90m !!!

Dopiero  po wielu powtórzeniach udało im się zejść do ok. 33 m !!!!


Pytanie:


Jakim cudem źle wyszkoleni piloci  ( tak ich określono)

tak  perfekcyjnie  wykonali manewr przejścia do wznoszenia ?

gdy nie udawało  się to  wyszkolonym pilotom  bardzo  podobnego samolotu jakim jest Boeing-727 , którzy  nawet  po wielu próbach nie zbliżyli się  do wyniku załogi Tu-154 , co pokazuję obrazowo  na szkicu niżej , porównując wielkości  przepadnięcia  dla  Tu-154 w Smoleńsku  i Boeinga  727 w GATWICK ( na symulatorze  lotu)


image


Przy  gwałtownym zwiększeniu kąta  natarcia  np. do 17 stopni ..  działanie steru  wysokości dla samolotu z układem ogona typu T  jest  zaburzane  przez  odrywające się od kadłuba i skrzydeł   strugi  powietrza; zmniejsza się  efektywność( siła)  w  porównaniu  do wartości  teoretycznych , obliczeniowych...


image

image






quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka