ndb2010 ndb2010
696
BLOG

Smoleńsk- Antoni Macierewicz kontra Donald Tusk i G.Schetyna

ndb2010 ndb2010 Polityka Obserwuj notkę 47

2 sierpnia 2010 roku Antoni Macierewicz na konferencji prasowej zaprezentował materiały, które wskazywały na szczególną odpowiedzialnośc i zaniedbania B.Klicha oraz T.Arabskiego w przygotowaniu i zabezpieczeniu oficjalnej wizyty delegacji polskiej w dniu 10.04.2010 roku.

 
W nawiązaniu do tego D.Tusk wydał następujące oświadczenie
 
 
W oświadczeniu tym stwierdził:
 
(...) pozwolicie Państwo, że nie bedziemy się z ministrem B.Klichem jakoś szczególnie ekscytowac odkryciami posła Macierewicza.(...)
 
Portal TVN24 komentując wystąpienie A.Macierewicza ponownie zacytował D.Tuska oraz dodatkowo marszałka sejmu G.Schetynę.
 
 
(...)Premier Donald Tusk dał do zrozumienia, że oświadczenia Antoniego Macierewicza nie spędzają mu snu z powiek(...)
 
(...)Z kolei Marszałek Sejmu Grzegorz Schetyna z Platformy nie chciał w ogóle komentować zarzutów szefa parlamentarnego zespołu do zbadania katastrofy smoleńskiej. – Wszystkie komentarze i informacje ze strony posła Macierewicza są poza logiką normalnej oceny tej sprawy (katastrofy smoleńskiej - red.) - stwierdził Schetyna.(...)
 
Postanowiłem porównac logikę i poczucie prawdy posła A.Macierewicza z logiką i poczuciem prawdy premiera RP D.Tuska i marszałka sejmu RP G.Schetyny.
 
Sprawa zabezpieczenia wizyty z dnia 10.04.2010 miała dwa wymiary.
 
- zabezpieczenia wizyty generałów, którzy powinni byc chronieni niezależnie od tego czy była to wizyta państwowa lub nie.
 
 
Jak pokazał poprzedni wpis szef MON Bogdan Klich nie wywiązał się z większości swoich obowiązków    odnośnie zabezpieczenia wizyty wysokich oficerów wojska polskiego oraz NATO poza terenem kraju. Jak zauważył generał Sławomir Petelicki jego zaniedbania naraziły Polskę oraz sojuszników NATO na duże niebezpieczeństwo.
 
- zabezpieczenie oraz organizacja wizyty prezydenta i wysokich urzędników państwowych.
 
26 maja 2010 roku.
 
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji - z upoważnienia prezesa Rady Ministrów -  na interpelację nr 15833w sprawie regulacji prawnej określającej zasady odbywania lotów najważniejszych osób w państwie
 
 
  (...)  Na wstępie pragnę wskazać, iż zasady odbywania lotów statkami powietrznymi przez osoby zajmujące najwyższe stanowiska państwowe w Polsce, którym w myśl przepisów międzynarodowych przysługuje status HEAD, regulują następujące dokumenty:
 
   1) porozumienie w sprawie wojskowego specjalnego transportu lotniczego, określające ramy współpracy Kancelarii Prezydenta RP, Kancelarii Sejmu RP, Kancelarii Senatu RP, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz ministra obrony narodowej w sprawach dotyczących organizacji przelotów osób zajmujących najważniejsze stanowiska państwowe przy wykorzystaniu wojskowego specjalnego transportu lotniczego, zawarte w dniu 15 grudnia 2004 r.;
 
   2) decyzja nr 184/MON ministra obrony narodowej z dnia 9 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia do użytku w lotnictwie Sił Zbrojnych RP ˝Instrukcji organizacji lotów statków powietrznych o statusie HEAD˝ (Dz. Urz. MON Nr 12, poz. 129);
 
 
   3) porozumienie w sprawie zasad organizacji i wykonywania zadań lotniczych z osobami uprawnionymi do korzystania z ochrony Biura Ochrony Rządu zawarte pomiędzy Biurem Ochrony Rządu i Dowództwem Sił Powietrznych w dniu 18 marca 2008 r., które normuje procedury i tryb szkolenia funkcjonariuszy biura, kwestię odpowiedzialności na pokładzie statku powietrznego i odpowiedzialności za bezpieczeństwo przewożonych osób;
 
   4) rozkaz nr 135/Oper/SP szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego z dnia 5 lutego 2008 r. w sprawie wykorzystania transportu powietrznego do przewożenia kierowniczej kadry jednostek wojskowych Sił Zbrojnych RP.
 
.;
Dziś pojawił się ciekawy artykuł na portalu „Niezależna.pl”, który wnosi kilka istotnych spraw i polecam przeczytanie go w całości.
 
 
(…)Jednym z kluczowych dokumentów, na postawie których można jednoznacznie określić odpowiedzialność urzędników za loty VIP-ów jest „Porozumienie w sprawie wojskowego specjalnego transportu lotniczego” podpisane 18 lipca 2005 r.
 
Stronami porozumienia, które nadal obowiązuje, byli szefowie Kancelarii Prezydenta RP, Sejmu, Senatu, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz minister obrony narodowej. Dokument został sporządzony w celu określenia zasad dysponowania samolotami należącymi do wojskowego transportu lotniczego i podpisali się pod nim ówczesny minister obrony narodowej Jerzy Szmajdziński, szefowa prezydenckiej kancelarii Jolanta Szymanek-Deresz, szef Kancelarii Premiera Sławomir Cytrycki, szef Kancelarii Sejmu Józef Mikosa oraz Senatu – Adam Witalec.
 
„Przewóz osób uprawnionych do korzystania z wojskowego specjalnego transportu lotniczego wykonują w ramach służby publicznej statki powietrzne jednostki wojskowej wyznaczonej przez Dowódcę Sił Powietrznych.
 
(…). Koordynatorem realizacji Porozumienia jest Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów” – czytamy w dokumencie.
 
Przypominam wypowiedz J.Sasina z 28 kwietnia 2010 roku.
 
Minister z Kancelarii Prezydenta wydał oświadczenie, że kanacelaria Prezydenta dochowała wszelkich procedur a za organizację wylotu odpowiada kancelaria premiera.
 
 
 
(...)Ze strony Kancelarii Prezydenta zostały zachowane wszelkie procedury oraz terminy związane z udziałem polskiej delegacji w obchodach 70-lecia zbrodni katyńskiej - zapewnił w oświadczeniu wiceszef Kancelarii Jacek Sasin.
 
Sasin oświadczył, że kwestie związane z zapewnieniem bezpieczeństwa prezydenta i osób mu towarzyszących nie należą i nigdy nie należały do kompetencji Kancelarii Prezydenta. (...)
 
(...)"Wszystkie zagadnienia związane z transportem lotniczym prezydenta, tj. wybór lądowisk, w tym lądowisk zapasowych oraz dopełnienie formalności związanych z przelotami, startami i lądowaniami leżą w gestii służb podległych ministrowi obrony narodowej" - podkreślił wiceszef Kancelarii.
 
Oświadczam, że ze strony Kancelarii Prezydenta RP zostały zachowane wszelkie procedury oraz terminy związane z przygotowaniem i realizacją tej wizyty" - zaznaczył Sasin. (...)
 
(...)Jak poinformował, 9 marca 2010 r. Kancelaria Prezydenta przesłała na ręce szefa Kancelarii Premiera Tomasza Arabskiego, będącego - podkreślił Sasin - jedynym dysponentem samolotów specjalnych obsługiwanych przez 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego, pismo zawierające informacje o konieczności zabezpieczenia przelotów na trasie Warszawa - Smoleńsk i z powrotem samolotów specjalnych TU-154M oraz JAK 40(...)
 
Jacek Sasin miał także leciec do Smoleńska. Przeżył i miał możliwośc wydania tego oświadczenia gdyż on najlepiej wiedział jak wyglądała sprawa przygotowania wizyty.
 
Faktem jest, że Jacek Sasin miał pełną rację na co wskazuje dokument z grudnia 2005 roku dotyczący wizyty L.Kaczyńskiego w Włoszech.
 
 
(…)Podróż samolotem Tu-154 należącym do 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego została zrealizowana przez Siły Powietrzne na postawie Porozumienia w sprawie wojskowego specjalnego transportu lotniczego. Dokument ten został podpisany przez Ministra Obrony Narodowej oraz Szefa Kancelarii Prezydenta RP, Szefa Kancelarii Sejmu, Szefa Kancelarii Senatu, Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w dniu 15 grudnia 2004 r. i wszedł w życie z dniem 1 stycznia 2005 r. Zgodnie z § 1 ust. 1 tego Porozumienia z wojskowego specjalnego transportu lotniczego mogą korzystać:
 
1) Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej;
2) Marszałek Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej;
3) Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej;
4) Prezes Rady Ministrów.
 
Koordynatorem jego realizacji – zgodnie z § 5 ust. 1 – jest Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów(…)
 
Przypominam, że szefem kancelarii Prezesa Rady Ministrów jest Tomasz Arabski.
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat odpowiedzialności moralnej lub karnej za przekazywanie nieprawdy ze strony A.Kwaśniewskiego, L.Milera oraz wielu innych polityków i ludzi świata publicznego pozostawiam ocenie innym

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aktualizacja z godziny 23.10

http://niezalezna.pl/article/show/id/37355

Dziś w Sejmie szef Wojskowej Prokuratury Okręgowej płk Ireneusz Szeląg potwierdził, że koordynatorem organizacji "specjalnego transportu lotniczego" jest szef kancelarii premiera. Według płk. Szeląga - to szef kancelarii Tuska otrzymuje zamówienia od uprawnionych podmiotów i zawiadamia o nich DowództwoSił Powietrznych.

 

ndb2010
O mnie ndb2010

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (47)

Inne tematy w dziale Polityka