ndb2010 ndb2010
1146
BLOG

Tajemnice Smoleńska – Dokąd chciał lecieć tajemniczy dyrektor?

ndb2010 ndb2010 Polityka Obserwuj notkę 57

Tajemnice Smoleńska – Dokąd chciał lecieć tajemniczy dyrektor?

DZIWNE DANE PALIWOWE I (NIE)ROZPOZNANY GŁOS M.KAZANY

Na początku czerwca większość polskich gazet zachwycała się analizami stenogramów przeprowadzanymi przez dziennikarzy. Dziennikarze większości mediów zwracali uwagę na wypowiedzi tajemniczego dyrektora.

08:26:38,1-08:26:40,2      Kpt.Protasiuk      Paliwa nam tak dużo nie wystarczy do tego…(niezrozumiale)

08:26:43,6-08:26:44,8    Anonim (rozpoznany przez komisje MAK jako dyrektor Kazana)        No to mamy problem….

Według komisji MAK tajemniczym dyrektorem miał być dyrektor protokołu dyplomatycznego M. Kazana. Domyślam się, że komisja MAK ma swoje tajemnicze metody rozpoznawanie głosów bo głos ten nie został rozpoznany przez żadnego polskiego eksperta wysłanego do Moskwy w celu rozpoznania tajemniczego głosu.

Polscy dziennikarze zachwycając się tejemniczymi głosami tajemniczych osób pomijali nagminnie analizę logiczną wypowiadanych zdań. Poniżej postaram się przedstawić logiczność zdania, które przez wiele dni było omawiane w mediach. Aby w pełni zrozumieć te zdanie potrzebne jest wprowadzenie w tajemnice ilości paliwa samolotu Tu-154m w dniu 10.04.2010 roku.

http://ndb2010.wordpress.com/2010/06/20/cuda-paliwowe-i-rozpoznany-czy-nierozpozny-archiwum-x-czy-archiwum-lotow-polskich-sil-zbrojnych/

  • Rozmowa o godz. 08:10:14 stan:  11 ton paliwa

08:10:13,9- 08:10:15,0     Nawigator          Paliwo

08:10:14,9- 08:10:16,8     II pilot                 około 11 ton do lądowania

 

  • Rozmowa  o godz.08:18:24 stan: 12,5-13 ton paliwa

 08:18:22,2 – 08:18:23,8    Anonim               Ile mamy paliwa? 

 08:18:24,7 – 08:18:27,9    II pilot                  Mamy ok.13-12,5 ton

 

  • Rozmowa  o godz.08:23:55 stan: 11 ton paliwa.

 08:23:55-08:23:56,9         Kpt.Protasiuk         Pozostało 11 ton

 

  • Rozmowa o godz.08:33:25 stan: 12 ton paliwa

08:33:23,6-08:33:24,8         Anonim                                    Paliwo

08:33:23,6-08:33:24,8        Technik pokładowy          Aktualnie mamy 12 ton

W czasie konferencji z dnia 19 maja 2010 roku komisja MAK wyjaśniała, że stan początkowy paliwa w Tu-154m wynosił 19 ton.

„…Samolot przed odlotem był w pełni sprawny. Ilość zatankowanego paliwa wynosiła około 19 ton, co było wystarczające dla lotu po zaplanowanej trasie, z uwzględnieniem wybranych lotnisk zapasowych. Analiza paliwa nie wykazała jakichkolwiek zastrzeżeń wobec fizyczno-chemicznych właściwości próbek. Masa startowa i wyważenie nie wykraczały poza wyznaczone przez instrukcję obsługi granice...”

http://fakty.interia.pl/raport/lech-kaczynski-nie-zyje/news/przeczytaj-oryginal-raportu-mak-w-sprawie-katastrofy,1481770

http://www.samoloty.pl/index.php/aktualnosci-lotnicze/5264-raport-w-sprawie-katastrofy-tu-154m

Tu-154m zużywa około 4,5-5,5 ton paliwa na godzinę lotu. Polski Tu-154m miał ekonomiczne silniki.

http://www.altair.com.pl/start-4020

Pomijając cudowne rozmnażanie paliwa zgodnie z danymi MAK dotyczącymi startu i lądowania oraz informacjami o bezpośrednim podejściu do lądowania wynika, że w chwili katastrofy o godzinie 08:41.06 w zbiornikach Tu-154m powinno być około 13 ton paliwa.

*****************************

Postanowiłem połączyć tematy rzekomego głosu M.Kazany i cuda paliwowe ponieważ wbrew pozorom tematy te łączy bardzo dużo. Proszę się przyjrzeć poniższej rozmowie.

08:26:17,1-08:26:18,8                Kpt.Protasiuk           Panie dyrektorze wyszła mgła

08:26:19,1-08:26:24,7               Kpt.Protasiuk            W tej chwili, w tych warunkach, które są obecnie nie damy rady usiąść.

08:26:26-08:26:30,9                  Kpt.Protasiuk             Spróbujemy podejść, zrobimy jedno zajście ale prawdopodobnie nic z tego nie będzie.

08:26:31,6-08:26:34,3                Kpt.Protasiuk            Jak się okaże (niezrozumiale), to co będziemy robili?

 

Teraz pojawia się bardzo ważny fragment:

08:26:38,1-08:26:40,2                Kpt.Protasiuk                Paliwa nam tak dużo nie wystarczy do tego…(niezrozumiale)

08:26:43,6-08:26:44,8    Anonim (rozpoznany przez komisje MAK jako dyrektor Kazana)         No to mamy problem….

08:26:44,8-08:26:47,3               KptProtasiuk            Możemy pół godziny powisieć i odlecieć na zapasowe

08:26:47,7-08:26:49                  Anonim                          Jakie zapasowe?

08:26:48,8-08:26:50,2             Kpt. Protasiuk              Mińsk lub Witebsk.

 

Na początek analizy zdanie o paliwie wypowiedziane przez mjr.Protasiuka z dziwną niezrozumiałą końcówką miejsca docelowego.

08:26:38,1-08:26:40,2         Kpt.Protasiuk         Paliwa nam tak dużo nie wystarczy do tego…(niezrozumiale)

Według danych MAK załoga startowała z 19 tonami paliwa. Przez godzinę lotu Tu-154m spala ok.5 ton, więc w chwili wypowiadania zdania z godz.08:26:38 załoga Tu-154m powinna mieć ok.13 - 14 ton paliwa (według komisji MAK i obliczeń danych technicznych Tu-154m uwzględniających zarówno start jak i obiżanie lotu) oraz 11 ton według dziwnych danych stenogramowych.

Stan paliwa Tu-154m pod koniec lotu dawał odpowiednio 2 godz i 50 min oraz 2 godz i 10 minut lotu czyli dystans od 1800 do 2500 km lotu bez tankowania.

Przy spalaniu 5 ton na godzinę lotu w obu przypadkach starczyłoby na zawrócenie do Warszawy i ponowny lot do Smoleńska bez lądowania lub tankowania.

Stan paliwa pozwalałby również na lot do Moskwy, Witebska i Mińska i ponowny lot do Smoleńska z tych miejsc również bez tankowania.

Stan paliwa z godz. 08:26:38 pozwalał na lot z:

- Smoleńska do Berlina             dystans 1245 km.

- Smoleńska do Paryża              dystans  2145 km.

- Smoleńska do Rzymu             dystans 2020 km.

- Smoleńska do Gruzji              dystans 1730 km.

- Smoleńska do Ankary            dystans 1650 km

 

Biorąc to pod uwagę zdania Mjr. Protasiuka i rzekome zdanie M.Kazany są bardzo podejrzane i trudno zrozumieć gdzie według komisji MAK i polskich mediów chciał lecieć tajemniczy dyrektor.

08:26:38,1-08:26:40,2      Kpt.Protasiuk      Paliwa nam tak dużo nie wystarczy do tego…(niezrozumiale)

08:26:43,6-08:26:44,8    Anonim (rozpoznany przez komisje MAK jako dyrektor Kazana)         No to mamy problem….

Zdania te robią się jeszcze bardziej podejrzane biorąc pod uwagę niezrozumiała końcówkę dotyczącą miejsca wypowiedzianą przez mjr.Protasiuka oraz gdy okazuje się, że głos M.Kazany nie został rozpoznany przez ludzi, którzy go znają.

Zanim wyjaśnie tajemnicę rozpoznanie lub nierozpoznania głosów to chciałbym prosić o zapoznanie się ponownie z kilkoma faktami na temat mikrofonów w Tu-154m

http://smolensk1004.wordpress.com/2010/04/14/mikrofony-z-kokpitu-tupolewa-mogly-nagrac-rozmowy-vip-ow/

„…Mikrofony są bardzo czułe, nagrywają wszystkie szmery w kokpicie, a także odgłosy z saloniku dla VIP-ów nawet przy zamkniętych drzwiach – tak twierdzi w rozmowie z Krzysztofem Zasadą nasze żródło w otoczeniu komisji badania wypadków lotnicznych…”

oraz druga wypowiedź

http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/415095,czarna_skrzynka_tu_154_mogla_nagrac_dzwieki_z_czesci_pasazerskiej.html

„…Jednak płk Zbigniew Rzepa, rzecznik NPW, zapewnia, że czarna skrzynka nagrała jedynie dźwięki tła z kokpitu załogi. Tomasz Tuchołka, jeden z nielicznych polskich specjalistów projektujących czarne skrzynki, przekonuje, że rejestrator dźwięku nagrywa rozmowy przez trzy kanały. – Jeden to mikrofon umieszczony w kabinie, a pozostałe podłączone są do słuchawek pilotów i załogi. Mikrofon z kabiny jest tak czuły, że jest w stanie nagrać ciche rozmowy, a także dźwięk uderzenia czy odgłos silników – mówi „DGP” Tuchołka. Czy mogły się na niej nagrać głośne dźwięki z kabiny pasażerskiej? – Jeśli dźwięk był głośny, to możliwe – przyznaje Tuchołka….”

W maju E.Klich oświadczył, że on uważnie słuchał nagrań rozmów z kabiny pilotów i żadnych innych głosów nie słyszał. Zmienił zdanie gdy dano mu kartkę papieru z zapisanymi głosami. Na początku maja 2010 roku ten głos miał zostać rozpoznany ale jak pokażą wypowiedzi z czerwca nie został on rozpoznany.

„….Rzeczywiście w tle jest piąty głos, ale ja go nie słyszałem, jak przesłuchiwałem oryginalne taśmy - przyznaje Edmund Klich…” 

http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/kaczynski-fakty/news-edmund-klich-byc-moze-w-niedziele-zostanie-rozpoznany,nId,276588

A o to co mówił E.Klich 15 maja 2010. 

„…Klich powiedział też, że słuchając nagrań z kabiny pilotów, nie słyszał głosu nikogo spoza załogi. Według doniesień mediów urządzenia zarejestrowały słowa jeszcze jednej osoby, prawdopodobnie dyrektora protokołu dyplomatycznego w MSZ Mariusza Kazany.

- Słuchałem całych rozmów w kabinie i słyszałem bardzo dokładnie rozmowy załogi między sobą, załogi z kontrolerami na ziemi. Natomiast jeśli były jakieś inne rozmowy, to takie rozmowy są w tle. W związku z tym, słuchając bez wyciszenia szumów, ja nie słyszałem innych głosów i tego nie mogę potwierdzić, bo mogę powiedzieć to, co słyszałem – zaznaczył Klich…”

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7886326,Edmund_Klich__Konczymy_zbieranie_danych.html

Poniżej artykuły z czerwca po opublikowaniu przez rząd RP stenogramów stworzonych przez MAK w których znalazła się informacja, że to głos M. KAZANY.

„….Szef MWSiA: Kazany nie rozpoznali dwaj eksperci

….Informacji PAP na temat Kazany nie potwierdził Jerzy Miller, który w Senacie przedstawiał dzisiaj informację o pracach komisji badającej przyczyny wypadku.

„Dwóch polskich ekspertów przesłuchiwało nagrania rozmów z kokpitu samolotu Tu-154M; nie rozpoznali głosu dyrektora protokołu dyplomatycznego MSZ Mariusza Kazany” – mówił we wtorek w Senacie szef MSWiA Jerzy Miller. „Nic innego nie wiem w tej sprawie” – dodał

http://www.polskieradio.pl/wiadomosci/kraj/artykul167802.html

http://www.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_www.pap.pl&_PageID=1&s=depesza&dz=tematdnia&dep=18538&data=depeszadepeszadepeszadepesza&_CheckSum=-1799601587

„...To, że głos nienależący do załogi, który zarejestrowała czarna skrzynkaTu-154 należał do szefa protokołu dyplomatycznego MSZ,Mariusza Kazany, jest tylko sugestią. Nie potwierdzili tego polscy eksperci – powiedziała rzeczniczka MSWiA Małgorzata Woźniak.

Jak dodała, taka sugestia pojawiła się po zbadaniu, do kogo z osób znajdujących się na pokładzie można by zwrócić się „panie dyrektorze”.

Zaznaczyła, że pytanie, dlaczego nazwisko Kazany, mimo że nie zostało potwierdzone, znalazło się w stenogramie z zapisu rozmów załogi, powinno być skierowane do Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK), który po stronie rosyjskiej wyjaśnia okoliczności tragedii i którego eksperci przygotowali odczyt nagrań. Odrębną analizę tych nagrań przygotowują też polscy specjaliści..” 

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,MSWiA-to-ze-glos-z-kabiny-nalezy-do-Kazany-to-sugestia,wid,12333300,wiadomosc.html

 

Do dziś nie mogę znaleźć oficialnej wypowiedzi polskiego eksperta rozpoznającego głos, że tajemniczy dyrektor to M.Kazana. Bo głosów tajemniczych anonimowych informatorów wypowiadających się o tajemniczym głosie nie biorę pod uwagę

 

W związku z tym mam pytanie do wszystkich mediów, które w czerwcu powtarzały bez zastanowienia informację o tajemniczym głosie:

 

Dokąd chciał lecieć tajemniczy dyrektor z stenogramów komisji MAK?

 

ndb2010
O mnie ndb2010

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (57)

Inne tematy w dziale Polityka