Cały czas byłem przekonany, że numer boczny i znak wywoławczy są ze sobą ściśle powiązane, jednak bylem w błędzie. Wywołanie PLF102 dotyczy lotu samolotu, na pokładzie którego znajduje się Premier, wywołanie PLF101 lotu samolotu, którego pasażerem jest Prezydent.
Dla porządku poniżej zostawiam dotychczasowy wpis.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podczas nagrania z lądowania w Pradze, które miało miejsce 08.04.2010 3 krotnie słychać użycie wywołania 1-0-2. Wg oficjalnych informacji, w tym czasie TU154M 102 przebywał na remoncie w Samarze, a użytkowany był TU154M 101, który z Samary miał wrócić 23.09.2009 (dzień śmierci G. Michniewicza - dyrektora generalnego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów). Jeśli nagranie jest prawdziwe, jeśli jest to autentyczna ścieżka dźwiękowa, jest to mocna poszlaka wskazująca na to, że hipoteza mówiąca o tym, że 101 nie wrócił z Samary, a w tym czasie 102 przemalowano na 101, może być prawdziwa.
Należy przypomnieć, że wielu blogerów z Salon24 wskazywało na różnice pomiędzy TU154M 101 a TU154M 102. Podstawową z nich jest to, że pod słupkami okien 101 zamieszczone są blachy, których kontury są wyraźnie widoczne także po pomalowaniu. 102 tych "łez" pod słupkami nie posiada
!!!!!!!!!!!
Wg użytkownika stan35 wywołanie 1-0-2 nie jest związane z numerem bocznym, w ten sposób wywoływany jest samolot z Premierem na pokładzie
35stan
28 grudnia 2020, 17:18
1
0
@Nadswislanski
PLF102 to znak wywoławczy samolotu TU154M z premierem rządu na pokładzie.
Gdy pasażerem był prezydent, to znak wywoławczy był PLF101
Gdy pasażerem był marszałek Sejmu, Senatu, ministrowie, to znak wywoławczy był PLF103 - PLF109
Gdy odbywał się lot techniczny TU154M(oblot przed lotem z VIP-em), to znak wywoławczy był PLF121,PLF122,PLF131
Warto też zapoznać się z komentarzem roma:
https://www.salon24.pl/u/mmariola/582302,10-04-2010-acars-loty-plf101-102-i-nie-tylko#comment-9013313
Inne tematy w dziale Polityka