Niedawno minęło 25 lat od tragicznego wypadku Ayrtona Senny podczas Grand Prix San Marino na torze Imola. Williams FW16 prowadzony przez Senne wypadł z toru na zakręcie i uderzyl w betonowa bariere z predkoscia 218 km/h według danych telemetrycznych bolidu. Kierowca doznał 3 urazów głowy, z których każdy z osobna był śmiertelny, poza tym nie miał ani jednego złamania ani nawet siniaka. Klatka i pasy bolidu uchroniły ciało poniżej głowy ale chełm nie był w stanie uchronić głowy przed skutkami uderzenia szczątków przedniego zawieszenia.
Cyniczni manipulatorzy często przywołują argument, że w katastrofie smoleńskiej nie mogło dojść do takiej skali obrażeń bo samolot spadł z wysokości kilku metrów. Zupełnie jakby prędkość pozioma nie mogła spowodować obrażeń ludzkiego ciala.
Według raportu Millera przyczyną śmierci 96 ofiar były rozległe urazy wielonarządowe co jest typowe dla katastrof lotniczych. Prowadzone w nadziei znalezienia śladów wybuchu ekshumacje nie przyniosły oczekiwanych rezultatów i nie podważyły tezy raportu
W wypadkach komunikacyjnych istnieje kombinacja trzech czynników, które stanowią zagrożenie dla życia ludzkiego
Przeciążenie związane gwałtownymi zmianami kierunku ruchu
Przesuwające się przedmioty
Oparzenia i zatrucia związane z pożarem
Katastrofa smoleńska została zakwalifikowana jako wypadek nieprzeżywalny ze względu na kombinacje punktów 1 i 2. Płatowiec spadł na dach, czyli najslabsza czesc konstrukcji kadłuba
PS Antek wszedł w tryb wyborczy MIA
https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/597906,katastrofa-smolenska-podkomisja-macierewicz-klamstwo.html
Inne tematy w dziale Polityka