Kotlet quwerty stary i śmierdzący ale dobra okazja, aby przypomnieć, że wbrew raportowi komisji Millera i urojeniom zamachowifilów nie ma wystarczających przesłanek by stwierdzić, że załoga próbowała odejść na drugi krąg 80m.
Są 4 kluczowe elementy przerwania podejścia do lądowania
1. Zwiększenie ciągu silników do mocy startowej
2. Schowanie podwozia
3. Zmiana konfiguracji klap
4. Komunikacja z wieżą.
Zestaw komend powinien być następujący
1. Ciąg startowy
2. Podwozie w górę
3. Klapy 28
4. Wysokość 100m, brak widoczności progu pasa, odejście na drugi krąg
W Smoleńsku między 90 a 80m jest nieśmiałe pytanie, ‘odchodzimy?’ Nie towarzyszy temu żadna z 4 komend potrzebnych do odejścia. Dopiero po kontakcie z drzewami następuje zwiększenie ciągu. Samolot rozbija się z podwoziem zablokowanym do lądowania, klapami wychylonymi 36 stopni i bez komunikacji z wieżą o decyzji odejścia na drugi krąg.
Raport komisji międzynarodowej, która nie ma nacisku na wybielanie by tego nie przepuścił, więc jeszcze długo nie powstanie.
Inne tematy w dziale Polityka