Lista najdziwniejszych projektów które otrzymały dotacje z Unii Europejskiej:
€173,000 na luksusowe centrum golfowe w Portugalii
€2,500 dla szefa Porsche na jego schronisko w Niemczech gdzie lubi jeździć na polowania
€100,000 na luksusową sieć hoteli i restauracji w Hiszpanii
€80,000 na kopię szwedzkiego miasta w wirtualnym świecie Second Life. Na otwarcie przybyło 40 internautów.
€850,000 na centrum "równości płciowej". Po zakończeniu budowy politycy przyznali, że centrum nie promuje równości, ale za to "każda część budynku jest dostępna dla każdego bez względu na płeć."
€400,000 na maraton dla Zjednoczonej Europy. Miał promować ideę obywatelstwa europejskiego. Na oficjalnej stronie maratonu organizatorzy stwierdzają: "kompletnie europejska impreza na której harmonijnie i pomyślnie promuje się współistnieje młodych ludzi pod unijnym parasolem."
€400,000 na imprezę promującą rysowanie przez dzieci portretów swoich rówieśników w imię promocji obywatelstwa europejskiego. Dzieci rysowały portrety siebie oraz swoich rówieśników z innych kultur.
€72 millionów na 12 odcinkowe filmiki promujące rzucanie palenia. A w tym samym czasie €293 miliony dotacji dla farmerów posiadających plantacje tytoniu
€2,100 na przystanki dla rowerzystów na trasie rowerowej na Węgrzech. Wybudowano 10 "przystanków" które okazały się zwykłymi pniami drzew:
€30,000 na budki w których przechodnie mogli nagrywać swoje pamiętniki. Każdy mógł nagrać swoją 20 sekundową wiadomość.
€850,000 dotacji na planetarium dla dzieci w Północnej Szwecji. Po 5 latach sprzedano je za €150,000
€2.3 milionów na kampanię reklamową w telewizji MTV pod tytułem: "Europo, czy mnie słyszysz?"
€269,100 na luksusowe spa w Hiszpanii
£77 milionów na samo tylko administrowanie i zarządzanie dotacjami dla brytyjskich farmerów
€41 milionów na biura informacyjne o Parlamencie Europejskim w Wielkiej Brytanii z 217 urzędnikami
£3,220 na "dzień miasta Yorkshire" podczas którego odbyło się 90 minutowe przedstawienie z udziałem dwóch klaunów
£62,000 dotacji rolniczych dla koncernu Coca-Cola na fabrykę butelek w Wielkiej Brytanii
€355,000 na organizacje imprezy promującej "opowiadanie zmyślonych historii"
€53,000 to koszt godziny nadawania telewizji EU TV. €9 milionów rocznie na utrzymanie. W budżecie 2010 Parlament Europejski stwierdził, że "przydałaby się jakaś informacja dotycząca czy kiedyś inwestycja się zwróci, oraz że szczególnie mile widziane są jakieś statystyki oglądalności"
Cała lista 50 najbardziej dziwnych projektów na które poszły pieniądze z unijnych składek członkowskich znajduje się tutaj (po angielsku wraz z linkami do stron Parlamentu Europejskiego potwierdzające autentyczność): http://www.openeurope.org.uk/research/top50waste.pdf
Inne tematy w dziale Polityka