Kłamstwo edukacyjne, postęp, ewolucja, rewolucja, kreacjonizm, mity ideologiczne.
I stała się światłość.
Natura światła jest niewątpliwie falowa. Możemy, przyglądając się tęczy, widzieć fale świetlne różnej długości, od 400 do 700 nanometrów[1]. Fizycy potrafią pokazać mnóstwo różnych fascynujących doświadczeń dowodzących oczywistego faktu – światło jest poprzeczną falą elektromagnetyczną, zachowuje się jak fala, daje się opisywać jako fala, a co najważniejsze falowa teoria światła zgadza się z rzeczywistością, pozwala skutecznie przewidywać wyniki doświadczeń.
Światło jest falą elektromagnetyczną, podobnie jak fale radiowe i telewizyjne, promieniowanie rentgenowskie, promieniowanie gamma, podczerwień, ultrafiolet i fale radarowe.
Natura światła jest niewątpliwie cząsteczkowa.
Światło jest strumieniem cząstek zwanych fotonami. Fizycy potrafią pokazać mnóstwo fascynujących doświadczeń, przeprowadzanych w skali kosmicznych i w laboratorium, dowodzących oczywistego faktu, światło jest strumieniem cząstek, takich jak elektrony, protony, czy mezony. Światło zachowuje się jak rój maleńkich kul karabinowych, które w pędzie zderzają się z innymi cząstkami elementarnymi, czasem jak kule bilardowe odbijają siebie od siebie, czasami są pochłaniane, a czasem wypromieniowane. Są takie zachowania światła, które nijak nie pasują do teorii falowej, doskonale są wyjaśniane teorią korpuskularną[2]. Co ciekawsze jest mnóstwo sytuacji i konkretnych warunków, w których można obserwować fotony, widzieć ich ślady, można traktować je jako namacalne kawałki materii. Dotyczy to szczególnie mechaniki kwantowej, reakcji pomiędzy cząstkami elementarnymi, zjawiskami fizyki atomowej, gdzie emisja albo pochłonięcie fotonu jest oczywistym sposobem wymiany energii. Fizycy chętnie posługują się w opisie takich reakcji grafami Feynmana, gdzie widać regularny ślad fotonu, a reakcja jądrowa przypomina opis zderzających się samochodów. Tak konkretny staje się w tym opisie foton.
Fig. No. 1[3]
Gdy tak opisywany foton stanie się już intuicyjnie naturalnym i widziany jest nieomal tak jak stół, krzesło albo decha do prasowania, pojawia się coś dziwnego. Foton nie ma masy. Fizycy powiadają, jego masa spoczynkowa jest równa zero. Normalna ludzka intuicja bierze w łeb.
Pojawiają się pytania, jaka jest ta rzekomo niewątpliwa natura światła, falowa czy korpuskularna?
I co to za irracjonalna cząsteczka jest z tego fotonu, który nie istnieje w spoczynku? Można, słysząc takie pytania, odpowiedzieć, że współczesna fizyka do opisu światła ma kwantową teorię pola, albo dokładniej elektrodynamikę kwantową, w której te kłopoty nie występują. Światło jest zjawiskiem kwantowym. Kropka.Jaka jest więc prawdziwa natura światła?
Która z tych teorii jest prawdziwa?Te pytania ujawniają całą mizerię współczesnej edukacji, pokazują w pełni, na czym polega współczesne „kłamstwo edukacyjne”. Polecam lekturę eseju Dorothy Sayers „Utracone narzędzia uczenia” (The Lost Tools of Learning).
Jaka jest więc prawdziwa natura światła?
- Tego nie wiemy!Tylko tę odpowiedź uważam za sensowną. Cala ludzka wiedza, cały dorobek cywilizacji dojrzewa przez tysiąclecia, nieustannieewoluuje, ale wciąż jest to tylko i jedynie opis rzeczywistości. Nie rzeczywistość, a opis. Rozwijamy ten opis nieustannie, stawiamy nowe hipotezy, zjawiają się nowe paradygmaty. Ale wciąż jest to tylko opis. A rzeczywistość jest, jaka jest.
Nawiązuję tu do słynnej opinii Sokratesa – „wiem, że nic nie wiem”. Ta wypowiedź jest uznanym symbolem mądrości, świadectwem szacunku i pokory wobec umysłowego dorobku pokoleń.Która z tych teorii jest prawdziwa?
Każda z tych teorii jest po prostu innym opisem tego samego zjawiska, każdy z tych opisów jest dobrze potwierdzony doświadczeniem. Tyle można powiedzieć. Jest to typowy przykład jałowego pytania, świadczącego o pomieszaniu pojęć, dowodzącym nieumiejętnego posługiwania się narzędziami pracy umysłowej.Tu jest sedno sprawyJaka jest definicja teorii – popatrzmy:
„Teoria to system pojęć, definicji, aksjomatów i twierdzeń ustalających relacje między tymi pojęciami i aksjomatami, tworzący spójny system pojęciowy opisujący jakąś wybraną fizyczną lub abstrakcyjną dziedzinę”. Tyle.Teoria jest jednym z wielu narzędzi pracy umysłowej, tak jak młotek, świder lub siekiera są narzędziami pracy ręcznej. Każde narzędzie ma swoje konkretne cechy użytkowe, przeznaczenie i „instrukcję obsługi”. Praca umysłowa także musi posługiwać się różnymi, często bardzo złożonymi narzędziami, które tym różnią się od młota, cepa i pały, że są najczęściej abstrakcyjnymi pojęciami, procedurami albo systemami, które ludzki umysł może i powinien opanować równie doskonale jak ręka i oko może opanować kij golfowy albo wytrych. Mistrzostwo zawsze wymaga głębokiego zrozumienia ich działania i nabycia wielkiego doświadczenia w umiejętnym posługiwaniu się nimi. Narzędziami pracy umysłowej są takie abstrakcyjne obiekty jak definicja, dowód, dedukcja, eliminacja, filozofia, falsyfikacja, gambit, generalizacja, gnoseologia, gramatyka, hipoteza, hierarchia, harmonia, habilitacja, a po habilitacji oczywiście Hexenschuss i jeszcze indukcja oraz iteracja. Podałem po parę pojęć na kilka przypadkowych liter alfabetu, po kolei od „d” do „i”. Pojęcie „teorii” także należy do tego zbioru. Chętnie dołączyłbym jeszcze pojęcia na inne litery, chociażby takie jak logika, matematyka, retoryka, wnioskowanie. Retoryka pojmowana jako sztuka wypowiadania się, umiejętność konstruowania wypowiedzi. Może jeszcze coś na „a”:
argument, alternatywa, a do niej naturalnie koniunkcja. Obserwując „dyskurs polityczny” samozwańczych elit, wypowiedzi intelektualistów, programy i poglądy polityków ogarnia mnie wstrząsające wrażenie ociężałej niezborności w posługiwaniu się narzędziami pracy umysłowej. Identyczne wrażenie ogarnia mnie przy okazji czytania wypowiedzi i komentarzy internetowych trolli, ale niestety także ludzi, których ślepy los obsadził na etatach profesorskich gdzieś w PAN, którzy bzdurzą ślamazarnie, nie mając zielonego pojęcia o tym, jak należy posługiwać się najbardziej podstawowymi narzędziami pracy umysłowej[4]. Nie mówię teraz o żadnym problemie „Wojny informacyjnej”, o której pisze Rafał Brzeski [aspiracje], nie odnoszę się wcale do planowych działań komunizmu, których celem jest zniewolenie umysłów, odmóżdżenie społeczeństwa. To jest wieloletnie zaniedbanie wychowania, skutek powierzenia tej najważniejszej misji każdego społeczeństwa urzędolącym szarlatanom. Dymisja pana Marka Legutko niczego tu nie załatwia, bo czyni z niego kozła ofiarnego i tyle. Pozostaje otwarty problem strategii oświaty i wychowania. To jest jedno z priorytetowych zadań polskiej racji stanu. U progu XXI wieku na całym świecie, systemy edukacyjne, antypedagogiki, pedagogiki alternatywne, wychowania bezstresowe, są naturalną konsekwencją współczesnej antykultury, świata libertyńskiej poprawności politycznej, która w swojej istocie jest procesem niszczenia cywilizacji łacińskiej. Pod hasłami postępu oczywiście, pod fałszywymi sztandarami wyzwań XXI wieku. Jak dalece szarlatani zawładnęli systemem polskiej oświaty, wystarczy poczytać teksty, które świadczą o tym, że ta szarlataneria staje się poważnie dominującym wzorcem myślenia w programowaniu polskiej edukacji. Pedagogika alternatywna, w sposób oczywisty odrzuca wychowanie, jako sprzecznego z ideą tego szaleństwa. Proponuję spojrzeć, o czym dyskutują eksperci od budowania „nowej szkoły"
http://www.literka.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=9222
http://www.bryk.pl/teksty/studia/pozosta%C5%82e/pedagogika/23850-antypedagogika_postpedagogika.html
http://www.bryk.pl/teksty/studia/pozostałe/pedagogika/23864-wychowanie_do_wolności.html
http://www.wsp.krakow.pl/biblio/pliki/antypedagogika-bibliografia.html
Sądząc z bibliografii, ukrytej za ostatnim z tych linków, wygląda to na oficjalny nurt reformowania polskiej szkoły.Aby nie pozostawić tego absurdu bez żadnej odpowiedzi, zacytuję mały fragmencik:Antypedagogika a marksizm (…) Mógłby ktoś zapytać dlaczego przywołuję w tym miejscu tak jaskrawy przykład, przecież moim zadaniem jest tylko krótkie zreferowanie i ocena, czyli krytyczne ustosunkowanie się do antypedagogiki, która leży u źródeł wspomnianych na wstępie zachowań. Odpowiedź na to pytanie nie jest wcale rzeczą łatwą. Czemu miałoby służyć postawienie obok siebie propozycji marksistowskiej i antypedagogicznej, przecież przynależą one do dwóch różnych porządków: politycznego i szkolnego? Wydaje się jednak, że łączy je ze sobą jedna podstawowa cecha, a mianowicie radykalizm, zrywający (odcinający się) od dotychczas obowiązującego porządku. Symptomatyczne jest to, że źródło tego cytatu znalazłem poza oficjalnym nurtem, należy do środowiska, które polskie elity uwielbiają nazywać „niszowym”[5]. Bardzo precyzyjna obelga. A teraz, w 2008 roku polska młodzież jest tresowana z umiejętności wypełniania arkuszy testów. A konsekwencją antypedagogiki staje się nowa strategia niskich wymagań.
Absolutnie nie zależy mi na tym, aby polska młodzież potrafiła jedynie niezwykle zręcznie wpisywać krzyżyki we właściwych kratkach testu, podobnego do zadań „Matury 2008”: Metafizyka[6], to
1. Koniec fizyki (meta) □.
2. Kryjówka fizyka (meta) □.
3. Tytuł książki □.__________________w.s media - "Aleksander Scios" ONI WRÓCILI
Przypisy:
[1] nano = 1*10-9 jedna miliardowa.
[2] Teoria korpuskularna – teoria cząsteczkowa, korpuskuła = cząstka. Nie wiem dlaczego wszyscy, nawet dziennikarze i popularyzatorzy nauki zawsze mówią „korpuskularna teoria światła”, choć w innych kontekstach słowo korpuskuła zpełnie w języku polskim nie chce się pojawiać. Nawet foton jest cząstką elementarną, a nie żadną korpuskułą. Dlaczego tak się dzieje? Nie wiem. Ciekaw jestem opinii dobrego filologa.
[3] Fig. No. 1 – pochodzi ze strony Marcina Berłowskiego, link [tutaj]
[4] W ostatnich dzniach zauważyłem denerwująco wiele konkretnych przykładów idiotyzmu w wypowiedziach wielu ludzi i środowisk, wskazujących na kompletny zanik umiejętności posługiwania się narzędziami pracy umysłowej. Zaraz podam kilka konkretnych przykładów. Deszczowy podał w komentarzu niżej pierwszy z nich. Rzeczywiście, na prawdziwych uczelniach wyższych konieczne jest organizowanie kursów uzupełniających, by studenci rozumieli co się do nich mówi.
[5] Fundacja Servire Veritatis - Instytut Edukacji Narodowej [link do całości cytowanego tekstu "Antypedagogika a 'szowiniści dorosłości' " (Autor: Marek Torbicz)
[6] Odpowiedź trzecia jest prawidłowa. [Arystoteles, "Metafizyka", pod red. Andronikos (link)]
[7] Dzisiejszy temat dotyczy pierwszego zadania Instytutu Geopolityki Polskiej. Jeśli cokolwiek może być pierwszym przedmiotem polskiej, geopolitycznej racji stanu, jest to problem edukacji i wychowania, rozumianego w przeciwieństwie do tez powyższego tekstu, jako zadanie ściśle związane z przeciwstawieniem się „Wojnie informacyjnej” [aspiracje], a w szczególności jest to działanie w cywilizacyjnej odpowiedzi na postmodernistyczną agresję aksjologiczną formującą mentalność totalitarną społeczeństwa. Patrz przypis [10]. Moją propozycją jest przyjęcie strategii edukacyjnej przywracającej edukacyjne i wychowawcze funkcje szkoły, której celem jest kształtowanie społeczeństwa ludzi ambitnych, stawiających sobie najwyższe wymagania. Jest to propozycja powrotu do korzeni łacińskiej cywilizacji Zachodu, w rozumieniu Feliksa Konecznego.
[8]Kompleks polskości (Dorota Arciszewska-Mielewczyk)
[9] Kolonialna mentalność polskichelit (Ewa Thompson)
[10] Agnieszki Kołakowskiej "Polityczna poprawność, a mentalność totalitarna"
[11] Pierwszy wywiad blogerra z politykiem w realu. Geralt rozmawia z Pawłem Kowalem. http://www.petycje.pl/petycja/3182/poparcie_dla_historykow_ipn.html
Po słynnym już wystąpieniu kilkunastu intelektualistów, którzy jeszcze przed przeczytaniem książki historyków z IPN, byli łaskawi wypowiedzieć o niej bardzo nieparlamentarne epitety, zmieszać ją z błotem i domagać się wręcz jej "spalenia przed przeczytaniem" - uznaję, że jest to zabieg, który nawet podrzędnego krytyka literackiego kompromituje. Ludzi uważających się za intelektualistów, takie działanie kompromituje haniebnie. Użycie takiego środka publicznej manifestacji, jako rzekomej obrony, hańbi samego Lecha Wałęsę, który w latach 1980 - 1981 jako przywódca "Solidarności" występował także przeciwko cenzurze prewencyjnej. To był jeden z postulatów polskiego sierpnia 1980. Dlatego podpisuję wyżej i niżej linkowaną petycję i zachęcam wszystkich moich czytelników do jej podpisania. Proszę kliknąć ten link, przeczytać, pomyśleć i postąpić w zgodzie z własnym sumieniem.Moje sumienie podpowiada - zdecydowanie tak, to trzeba podpisać. http://www.petycje.pl/petycja/3182/poparcie_dla_historykow_ipn.html
______________________________________________________________________________________
193.000
Jesteśmy skazani na rzetelną analizę naszych korzeni, sumienną refleksję filozoficzną i na skrupuatne wyciąganie praktycznych wniosków. Jestem więc wyrachowanym przeciwnikiem poprawności politycznej, bo wpycha ona w arogancką gnuśność myśli, wiąże stereotypami i mistyczną wiarą w trujący urok haseł - pięknych tylko od frontu. Tak myślę o przyszłości.
Mój e-mail: mil@mail2michael.com
michael: http://michael-rwe.blogspot.com
michael: http://michael-wolnaeuropa.blogspot.com/
Rosyjska wytwornica gęstej mgły
Ptak nielot, zwany limitem
Linki do moich poprzednich postów:
225. DEBILIZM POLSKIEGO ŻYCIA PUBLICZNEGO
224. Popyt na Janusza Palikota
223. Andrzej Wajda - Oligarcha demodernizacji Polski
222. O co chodzi, początek konstruktywnej propozycji
221. Ustawa o zwalczaniu przemocy w rodzinie
220. Fine tuning, Odsłona IV Zero tolerancji do myślenia
219. Fine tuning, Odsłona III Czy nowa konstrukcja?
218. Fine tuning, Odsłona II Zwariowani liberałowie
217. Fine tuning, Odsłona I Noworoczne rozmowy
216. Fine tuning. Subtelnego zestrojenia życzę!
215. Czy polska prawica jest bezjajeczna?
214. Sprawa hazardu? To nie żadna afera, to propaganda.
213. 28 lat
212. Wszczepienie odporności na dziejące się zło
211. Świadomość geopolityczna, na kilka dni przed...
210. Czas na projekt Rzeczypospolitej.(IGP)
209. Musimy zorganizować think tank, by Polskę odzyskać
208. Strategia wyborcza - Europejskie wybory (IGP)
207. Kombinacja operacyjna Dziennika przeciwko gospodarce
206. PAMIĘĆ i TOŻSAMOŚĆ. Treść polskiej polityki (IGP)
205. DUPEK STANU
204. SAISONSTAAT. Treść polskiej polityki (IGP)
203. Przyczynek do polskiej geopolityki. (IGP)
202. DEMORALIZUJĄCE CECHY FAŁSZYWYCH DIAGNOZ
201. Ale zbaw mnie od nienawiści I ocal mnie od pogardy.
200. Okrągły Stół, biskup Bronisław Dębowski i Angela Merkel
199. KTO TRZYMAŁ SMYCZ – AGENCI CZY DYSYDENCI?
198. Światowy problem: OBAMA. Treść polskiej polityki VII IGP
197. Z tym rosyjskim gazem idzie w parze parę lip.
196. EPIGONIA [1]
195. WYBIERZMY MĄDRZE. Treść polskiej polityki. - Część VI
194. Nowa "Euforia"
193. FATALNA FIKCJA*). Część V (IPG)
192. Treść polskiej polityki - wariant motywacyjny. Część IV
191. List z podróży
190. Treść polskiej polityki. Bez złudzeń - pożegnanie z mitami.
189. Treść polskiej polityki. Część II (IPG)
188. Gruzja jest testem. Cel jest dalej - Treść polskiej polityki
187. Gruzja jest testem. Cel jest dalej
186. XXI wiek - program pozytywny (IGP).
185. Aresztowanie Wojciecha Sumlińskiego
184. Czy grozi nam pełzająca ewolucja w stronę zła? (IGP)
183. RUCH FUNKCJONARIUSZY. (IGP)
182. Polska doktryna obronna w ścieku TVN
181. Polska doktryna obronna (IGP)
180. BOLSZEWIZATOR
179. Kombinacja operacyjna "Dziennika"
178. Dlaczego rząd Donalda Tuska musi odejść?
177. II Apel Aspiryny
176. Przyczynowość i przypadkowość w historii (IGP)
175. Ptak nielot, zwany limitem (IGP)
174. Jak zorganizować Polskę (IGP)
173. Instytut Geopolityki Polskiej (IGP)
172. Sprawa Bolka.*)
171. Eurotalibowie i katyńscy strzelcy
170. Fundamentalne pomieszanie porządków...
169. Gruby błąd Erazma...
168. Art. 10 ust. 1. Ustrój Rzeczypospolitej...
167. Systemy ustrojowe. Czy wszyscy okuliści są kłamcami?
166. Systemy ustrojowe Rzeczpospolitej.
165. Niebezpieczna równość, groźna wolność...
164. Zegarmistrz światła kolorowy.
163. Czy można żyć z dziurą w głowie?
162. Bardzo ważny temat geopolityczny
161. Król oblał egzamin
160. 3 Maj. Dzień Polskiej Racji Stanu
159. Zdefiniować wroga politycznego, aby go pokonać
158. Duby Smalone
157. Cenzura. Tybet w Europie.
156. Wracam do przerwanego wątku,...
155. OBCY
154. Słowo o tym konkretnym bojkocie.
153. Popieram protest
152. Incitatus, pierwszy koń mianowany senatorem
151. Sejm wybrał. A jak teraz zagwarantować sukces?
150. Ponawiam rekomendację. Nie głosować za ratyfikacją.
149. Jak wybrać kartę, która zagwarantuje sukces?
148. Powiem jedno. Ja na miejscu Jarosława Kaczyńskiego...
147. O Traktacie Lizbońskim i Margaret Thatcher. Rekomendacja
146. Margaret Thatcher i iluzje XXI wieku
145. Margaret Thatcher: "UE jest skazana na niepowodzenie,
144. Marzec 2008. Staranna analiza wydarzeń
143. Marzec 2008 Polska Sprawa Narodowa
142. Pomieszanie porządków.
141. Debata o prawicy - mieszanie porządków.
140. Czerwony Kapturek 66
139. Oszukana demokracja cd
138. Słuchałem dzisiaj przemówienia Jarosława Kaczyńskiego
137. Jerzy Czartoryski "Czarna Lista" Ministra Sikorskiego
136. "Oszukana demokracja" (Pisze się)
135. Moje boje nad Bzdurą
134. Herbert?
133. Nie ma litości dla skurwysynów
132. Eureko i postaw czerwonego sukna
131. Analizując źródło sukcesu rynkowego GW.
130. Analiza SWOT w polityce.
129. Dzisiejszy dzień dostarczył ekscytujących zdarzeń
128. OBRONA WYPRZEDZAJĄCA
127. Wyzwania XXI wieku.W zachwycie nad cudzym bełkotem.
126. Bezpieczeństwo energetyczne Europy zagrożone.
125. Bardzo ciekawa dyskusja miała miejsce.
124. Nudziarze a nauka uczciwego myślenia.
123. Nudziarze.
122. Wychowanie klasyczne
121. 2008 Ku pokrzepieniu serc
120. Siedziałem w jednej celi z mordercą
119. Analiza założeń polityki zagranicznej
118. Okiem trenera
117. Wynik meczu Polska - Rosja 0 : 12
116. Wyzwania XXI wieku. Koniec z normalnością.
115. Koniec końca świata. Sto dni jeszcze trwa.
114. 5 grudnia 2007. Urodziny Marszałka Józefa Piłsudskiego.
113. Venissa, cerebrologia, wielki plan polityczny,...
112. Prymitywne widzenie Świata. Neksjalizm.
111. Wyzwania XXI Wieku. Neksjalizm.
110. Fragmenty wiersza Mariana Hemara,... kto rządzi światem,
109. Wyzwania XXI wieku. Państwo strachu.
108. Zdziecinnienie światowych elit.
107. Wyzwania XXI wieku. Stulecie chirurgów.
106. Wyzwania XXI wieku. Przejście od CM=1 do CM=2.
105. Wyzwania XXI wieku. Ćwiczenie praktyczne.
104. Wyzwania XXI wieku. Katastrofalna prognoza dla PO.
103. Wyzwania XXI wieku. Początek klęski mitu specjalizacji.
102. Wyzwania XXI wieku. Narzędzia i mity sprawnego myślenia.
101. Anioł śmierci. Azrael? Nie, jest inny kandydat.
100. Tanie Państwo. O jakości myślenia.
99. Eureko, czyli jeden z błędów PiS.
98. Niebezpieczne mity poprawności politycznej.
97. Jak informuje najnowszy „Dziennik”.
96. Już wiem jaki jest wynik wyborów.
95. Umówmy się tak.
94. Skandal Stulecia.
93. Luźna obserwacja z życia czarnej propagandy.
92. Zapis cenzury w sprawie suwerenności Polski.
91. Sprawa polskiej suwerenności gospodarczej i politycznej.
90. Moja rada dla sztabu wyborczego PiS
89. Moja rada dla posłanki Jolanty Szczypińskiej
88. Publiczność w pewnym sensie nie zachowywała się poprawnie
87. Po debacie opowieść o oszustwie stulecia.
86. Wydarzyło się dzisiaj coś niezwykle dla Polski ważnego.
85. Tusk zaczyna mi się niepodobać.
84. Idea trójpodziału władzy.
83. Wyzwania Cywilizacji XXI wieku
82. Przedwyborcza rozmowa o Konstytucji III RP.
81. Przedwyborcze problemy i wyzwania cywilizacji XXI wieku.
80. Idiotyzm roku: - Który z polityków ma więcej do ugrania?
79. Katastrofalna prognoza dla Platformy Obywatelskiej
78. Idiotyzm roku? Nie! Strzał w dziesiątkę!
77. Skąd ten strach Redaktora Romana Kurkiewicza?
76. Glosa (γλώσσα)
75. O demoralizujących cechach ustroju gospodar... PRL - Cz II
74. O demoralizujących cechach ustroju gospodarczego PRL
73. Przemoc nie jest konieczna, by zniszczyć cywilizację
72. OBYWATELSKI CERTYFIKAT ZAUFANIA
71. Osiemnastopunktowy dekalog polityczny
69. Rokita wycofał się na jakiś czas
68. Capo di tutti capi?
67. Upiorna dyskusja z myślącymi inaczej
66. Metafory i znaki szczególne „układu”
65. Rozważania o „układzie”
64. „Obywatelski Certyfikat Zaufania”. Sobotni list do „szczelo”
63. Platformy Obywatelskiej „sprzątanie po PiS”
62. Krok do przodu w zrozumieniu “układu”. (74)
61. Czego durny Giertych nie wie? (10)
60. Wywiad telewizyjny premiera. (15)
59. Bereza Kartuska im się marzy. (21)
58. Tekst w imieniu gangstera (27)
57. Skaner polityczny: - Kto będzie hegemonem prawicy? (13)
56. Słucham teraz w TVP3 posła Wierzejskiego...(28)
55. Marcinkiewicz nie powiedział, że jest podsłuchiwany (70)
54. Ujawniam plan Romana Giertycha (21)
53. Tajemnicze słowo UKŁAD. (72)
52. Żądamy drugiego procesu w Norymberdze. (16)
51. Eumenesie. (23)
50. Fachowe opinie o rządzie PiS: - Szkoda, że padają, (14)
49. Polityczne tchórzostwo Platformy Obywatelskiej, (14)
48. Wiwisekcja wyborcza.(3)
47. Michaelu, najbliższe dni będą decydujące dla Polski. (15)
46. Zaprzęganie nauki. (2)
45. Patriotyzm polskich Żydów (18)
44. Patriotyzm nie jest rasizmem. (11)
43. Patriotyzm jest jak rasizm? (28)
42. Czy RRK jest rosyjskim szpiegiem? (31)
41. Cud nad Wisłą potrzebny od zaraz! (22)
40. 13 sierpnia 2007 roku Jerzy Szmajdziński powiedział (30)
39. Ziobro ma przechlapane? (77)
38. W języku światowej wymiany myśli, ludzi i idei (5)
37. Współczesna definicja komunizmu. (22)
35. Pasożytniczy model komunizmu (10)
34. Dyskusja o przemianie ustrojowej PRL w 1989/1990. (24)
33. Opis komunizmu - diagnoza Pruskiego Sztabu (26)
32. Jakość kompetencji elit. (15)
31. Granice pojmowania rzeczywistości i jakość elit. (31)
30. Realistyczna ocena polskiego marca 1968 (29)
28. Sprawa polskiego interesu narodowego przed Sądem.(38)
27. Rodzina, praca, nauka, religia, oto przyszłość Europy. (37)
26. RACJA STANU - Czy gatunek Europejczyków przetrwa? (38)
25. Integracja europejska jest dla Polski sensownym wyborem.(6)
24. Czy integracja polityczna jest europejskim samobójstwem? (6)
23. Samobójstwo, jako ratunek przed deszczem. (4)
22. Reportaż o najjadowitszych wężach świata.(6)
21. Doczekałem się konferencji prasowej CBA. (50)
20. Alienacja władzy, czy dziennikarskie pogaduszki? (2)
19. Retoryczne pytanie: - Czy Vaclav Klaus jest oszołomem? (22)
18. Czy Vaclav Klaus, Prezydent Czech jest oszołomem? (16)
17. Dlaczego Europa nie uznaje chrześcijańskiej tradycji? (4)
16. RZECZ O WYOBRAŹNI – MISJA IV WŁADZY (36)
15. Gdzie Bukiel ma polską rację stanu? (29)
14. POLSKA RACJA STANU – Wolna Europa? (37)
13. RACJA STANU - Ważny moment historyczny. (60)
12. POLSKA RACJA STANU - Początek wyboru. (14)
11. Gospodarka Kraju jest jak chłopskie gospodarstwo. (9)
10. Tomasz Wróblewski & RobertK - unia intelektualna. (76)
09. Pytania do Pana Chaosu i profesora Sadurskiego. (12)
08. POLSKA RACJA STANU Cz I – streszczenia diagnozy. (5)
07. Bolszewickie kłamstwo – gdzie przyłożyć dłuto? (20)
06. Gra o sumie zerowej? (22)
05. Czemu hieny tak krążą? (11)
04. Jak Człowiek staje się niewolnikiem? (11)
03. CUDOWNA MATERIA DO BATALII POLITYCZNEJ (19)
02. Doktryna hałasu w historii gospodarczej III RP. (8)
01. Czy potrzebna jest jeszcze raz rozgłośnia polska RWE? (31)
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka