![](https://picasaweb.google.com/lh/photo/DEmhu2oJoyQGxYnoV3X9oQ?feat=directlink)
![](https://picasaweb.google.com/lh/photo/DEmhu2oJoyQGxYnoV3X9oQ?feat=directlink)
![](denied:denied:denied:denied:c:\1.jpg)
Jak wynika z książki „Radioelektronnoje oborudowanie samolieta Tu-154M i jego lietnaja ekspluatacija”, W.P.Żaworonkow, Moskwa, 1995 , zawartość kanałów zapisu w rejestratorze rozmów MARS-BM wygląda następująco:
Kanał zapisu I- wszystkie sygnały, otrzymywane i podawane przez pierwszego pilota w sieciach: wewnątrzsamolotowej i łączności zewnętrznej;
Kanał zapisu II- wszystkie sygnały, otrzymywane i podawane przez drugiego pilota w sieciach: wewnątrzsamolotowej i łączności zewnętrznej;
Kanał zapisu III- ogólne środowisko dźwiękowe w kabinie załogi, zapisywane z trzech mikrofonów znajdujących się na miejscach pracy pilotów i inżyniera pokładowego;
Kanał zapisu IV- elektroniczne znaczniki czasu, pochodzące z aparatury MSRP.
Głos kapitana Protasiuka w końcówce lotu 10.04.2010 był niesłyszalny do tego stopnia, że dopiero po odszumieniu nagrania przez Instytut Ekspertyz Sądowych w Krakowie KBWL LP dowiedziała się, że na wysokości 100 metrów pierwszy pilot powiedział: „Odchodzimy”, pomimo że według cytowanej instrukcji pierwszy pilot miał do dyspozycji WŁASNY KANAŁ ZAPISU w rejestratorze CVR.
Należy zatem przyjąć, że MAK po prostu wyciął końcówkę zapisu Kanału I z kopii nagrania CVR Mars BM, dopuszczając się fałszerstwa.
"Przeto nie bójcie się ich: albowiem nie ma nic ukrytego, co by nie miało być ujawnione, ani nic tajnego, o czym by się dowiedzieć nie miano" Mt 10,26
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka