Dzień dobry.
Od wczoraj lemingi mają wątpliwości związane ze związkiem konstrukcji Tu-154 z bombowcami.
Zaznaczam że lemingi które zechcą komentować w tym wątku upraszane są o posiadanie minimum wiedzy z historii lotnictwa.
Ad rem.
Nie wiem czy lemingi wiedzą że biuro konstrukcyjne Tupolewa jako jedyne w świecie zaprojektowało wyprodukowany seryjnie używany w roli ciężkiego bombowca samolot o układzie aerodynamicznym zbliżonym do Tu134 i Tu154.
Tym samolotem był Tu-22, w kodzie NATO-Blinder. To że powstał przed Tu154 łatwo sprawdzić.
O ile lemingi mogą mieć wątpliwości co do niektórych rozwiązań układu aerodynamicznego obu maszyn, to nie ma wątpliwości że układ z silnikami w nasadzie usterzenia i charakterystyczną dla wielu cięższych konstrukcji Tupolewa lokalizacją wózków podwozia głównego w owiewkach na krawędziach spływu skrzydeł jest powtórzony tak w Tu-134, jak i późniejszym Tu-154.
Zaraz,zaraz,obruszą się lemingi. I prawidłowo. Bo liczba silników sie nie zgadza. Słuszna uwaga.
Proszę zatem prześledzić historię Avro Manchester, Avro Lancaster,Avro Lincoln i Avro Shackleton (nie będę nic linkował-proszę się samemu zapoznać).
Dla dociekliwych pytanie z prośbą o uzasadnienie: czy można przyjąć że Avro Shackleton jest przerobionym Avro Manchester, a jeśli nie to dlaczego ?
Dla lemingów niedowiarków: poniżej podobne "linie produktowe" samolotów wojskowo-cywilnych, o których można lub nie można powiedzieć że jeden pochodzi od drugiego. Tylko gdzie jest granica, drogie lemingi?
Czyzby ta granicą było czy jesteśmy zwolennikami PO, czy PiS?
Boeing B29- Boeing Stratofreighter- Boeing Statocruiser
de Havilland Comet- BAe Nimrod
Boeing 707- Boeing C135,KC135,RC135
Lockheed U2- Lockheed TR2
Lockheed SR-71- Lockheed D-21
Norht American P51 Mustang- North American P82 Twin Mustang
dziękuję za uwagę.
"Przeto nie bójcie się ich: albowiem nie ma nic ukrytego, co by nie miało być ujawnione, ani nic tajnego, o czym by się dowiedzieć nie miano" Mt 10,26
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka