Firma ROMET, polski producent rowerów, mimo spowolnienia na rynku rowerowym prognozuje wzrost przychodów na poziomie 60% w sezonie 2024. Dynamika wzrostu, którą zakłada firma, znajduje swoje źródło w różnorodnych obszarach rozwoju. Jednym z kluczowych czynników wzrostu ma być inwestycja w segment rowerów elektrycznych, których udział w przychodach spółki w sezonie 2024 planowany jest na poziomie 40%. W kolekcji 2024 rowerów ROMET, firma oferuje szereg nowości produktowych właśnie w grupie rowerów elektrycznych.
Zmiany w preferencjach produktowych widoczne są na rynku od kilku lat, a w sezonie 2023 największą dynamikę wzrostu zaobserwować można było w grupie wspomnianych rowerów elektrycznych oraz gravelach, których sprzedaż r/r wzrosła o ponad 70%. Choć modele górskie, trekkingowe i crossowe wciąż cieszą się popularnością, to właśnie rowery elektryczne stają się motorem napędowym oczekiwanego wzrostu.
- ROMET jak nigdy dotąd jest gotowy na dalsze innowacje, rozwój i stałe udoskonalanie produktów, zwłaszcza w kontekście dynamicznego segmentu rowerów elektrycznych, który nie tylko odgrywa kluczową rolę w transformacji rynku, lecz stanowi również centralny punkt naszej strategicznej wizji. Wierzymy, że nasze zaangażowanie w ten rozwijający się sektor przyczyni się nie tylko do wzrostu ROMET jako marki, ale także do promowania zrównoważonego rozwoju i mobilności elektrycznej na szeroką skalę. Nowa kolekcja potwierdza, że ROMET to jedna z najnowocześniejszych firm produkcyjnych w Europie, która dostarcza swoim klientom rowery najwyższej jakości w przystępnej cenie – mówi Wiesław Grzyb, Prezes ROMET.
Firma zdecydowanie stawia na rozwój, co jest widoczne nie tylko w przełomowej kolekcji rowerów, ale również kolejnych inwestycjach w najnowocześniejszą fabrykę w Polsce, wzmocnieniu sieci dystrybucji w kraju i za granicą, oraz budowaniu silnego zespołu ekspertów, który przyczynia się do tworzenia i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań.
ROMET inwestuje również w rozwój sieci i kanałów sprzedaży w Polsce. Celem grupy jest zapewnienie łatwego dostępu do rowerów ROMET nie tylko mieszkańcom dużych, ale również mniejszych miast na terenie całej Polski.
- Kontynuujemy inwestycję w rozwój sieci dealerskiej, która już w tej chwili wynosi prawie 700 punktów. W 2024 zainwestujemy również w rozwój własnej sieci detalicznej PROROWERY.PL, zwiększając liczbę sklepów o kolejne 8 - mówi Wiesław Grzyb.
ROMET intensyfikuje działania na rynkach zagranicznych, rozbudowując sieć sprzedaży i kontaktów nie tylko w Europie Centralnej oraz na Bałkanach, ale również w Skandynawii oraz w Europie Zachodniej. Wszystko to przekłada się na strategię firmy, która jest gotowa na dalszy rozwój i ekspansję, przede wszystkim poprzez prowadzenie działalności w duchu innowacji. ROMET jest zdecydowany na kontynuację wprowadzania nowatorskich rozwiązań, które pozwolą utrzymać jej pozycję jako lidera w branży rowerowej, nie tylko w Polsce, ale również na rynkach międzynarodowych. Rowery marki ROMET można obecnie kupić w 50 krajach na całym świecie.
- W obliczu wyjątkowych wyzwań, jakie stawia przed nami obecna sytuacja rynkowa, widzimy, że rozwój jest nieodłącznie związany z innowacjami i umiejętnością dostosowywania się do zmieniającego się otoczenia. W branży widoczne jest wyraźne tąpniecie i jak podaje serwis rp.pl spadki określane są na poziomie 35%. Grupie ROMET, jako jednej z nielicznych udało się ograniczyć spadek do 10,1% oraz wygenerować zysk spółki na poziomie 17,1 milionów złotych netto wobec 20,4 mln w roku 2022, co w obecnych realiach rynkowych stanowi osiągnięcie. Wierzymy, że kontynuacja naszych działań, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym, pozwoli nam nie tylko utrzymać, ale również wzmacniać pozycję lidera w branży rowerowej – komentuje Wiesław Grzyb.
W MarketNews24 codziennie emitujemy depesze z najważniejszymi informacjami z rynku, które można obejrzeć, przeczytać i usłyszeć. Pracuje dla nas zespół doświadczonych reporterów i dziennikarzy.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka