Zapotrzebowanie na parowozy
Parowozy polskiej konstrukcji uznawane były za światową czołówkę. Produkowano je w chrzanowskim Fabloku oraz w poznańskich Zakładach H. Cegielskiego. Zwłaszcza lata 30. XX w. były złotym okresem w dziejach polskiej myśli konstruktorskiej. Do tej pory zachowały się plany oraz dokumenty z tamtego okresu. Pomogły one zniszczonej II wojną światową gospodarce i posłużyły do odbudowy polskiej kolei. Tak naprawdę zapotrzebowanie na parowozy nigdy nie zostało do końca zaspokojone, a trakcje normalne i wąskotorowe stanowiły ułamek tego, czego oczekiwały po wojnie obywatele. Dotyczyło to zwłaszcza wschodnich regionów Polski. Do początku lat 60. XX w. to linie wąskotorowe stanowiły trzon komunikacji publicznej. W latach 1950 - 55 wyprodukowano w Fabloku aż 94 parowozy, głównie dla polskich zakładów przemysłowych. Do dzisiaj niektóre zachowały się jako muzealne eksponaty.
Źródło: Kalendarz Polski
Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka