Oznaczenia parowozów
Dawne parowozy w Polsce miały swój własny system oznaczeń, dzięki któremu mogły być zidentyfikowane bez żadnych trudności. Było to tak zwane oznakowanie boczne, które w zmodyfikowanej formie przetrwało do naszych czasów. Oznaczenia boczne mają także współczesne lokomotywy, ale też i inne środki transportu, np. autobusy komunikacji miejskiej. Pozwala ono na zidentyfikować konkretny egzemplarz. Parowozy wąskotorowe oraz normalnotorowe oznakowane były w odmienny sposób. W przypadku parowozu normalnotorowego znak składał się z wielkich oraz małych liter i liczby określającej typ. Dodatkowo był stosowany numer ewidencyjny. Wielkie litery oznaczały przeznaczenie pojazdu, czyli: P - parowóz pośpieszny, T - parowóz towarowy, O - osobowy. Mała litera [od a do z] oznaczała kombinację osi pędnych, a liczby kraj pochodzenia [np: 1-10 parowóz niemiecki, 11-19 austriacki, 20 polski.
Źródło: Kalendarz polski
Radio to cudowny wynalazek! Jeden ruch ręki - i nic nie słychać - Julian Tuwim.
Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka