Komentarze do notki: Co badano w Redmond? (hipoteza)

« Wróć do notki

Sir Winston22 lipca 2011, 11:17
@marektomaszNie da się stworzyć dowodów, które będą współgrały we wszystkich wielowątkowych zapisach faktów i parametrów, nie wystawiając na pośmiewisko fizyki i czasu. Że o logice nie wspomnę.
Można najwyżej usuwać dowody na rzeczywisty przebieg wydarzeń i iść w zaparte z tą pancerną brzozą. A może z czasem i UFO.

Oficer, który wysłał specnaz i kazał ustawić logistykę wylotów KATowi i spółce (umowne), wymaga od specnazu i KATa wyników.
Jestem pewien, że są przygotowane / przygotowywane różne warianty oparcia i różne z góry upatrzone pozycje, ale nie widzę takiej opcji jak odejście od celów operacji.
Za poważna sprawa.

Gęsto od podejrzanych momentów się robi, czasu nie ma, a ludzie myślą, piszą i albo coś się stanie, albo raz jeszcze okaże się, że winne jest Imperium Zła i jego polscy żołnierze w oddziale rządowym.

GDZIE są materiały z 29-04-2010?!?
A-Tem22 lipca 2011, 17:30
@marektomasz — 7-ma start, 8.30 lądowanieTen plan jest absurdalny dla przelotu na dystansie 800km samolotem którego średnia prędkość przelotowa wynosi 900km/h. Jakby nie liczyć ten przelot nie mógł trwać więcej niż godzinę i kilka minut; ewentualnie nawet poniżej godziny.

Z kolei zarówno jakowlew jak i casa są dużo wolniejsze od rozwijającego VNE=1100km/h tupolewa; stąd przelot jaka czy casy trwać musi nie godzinę, lecz około 2h bez paru minut, czyli z Warszawy do Smoleńska podróżuje się i jakiem, i casą niecałe dwie godziny.

Dlaczego w planie uroczystości wpisano półtorej godziny na lot? — Ten interwał nie pasuje do żadnego z polskich samolotów, pasażerskich czy transportowo-pasażerskich, pozostających w gestii rządu. Pasuje natomiast do iła, który jest wolniejszy od tupolewa, ale szybszy od jakowlewa.


Bardzo dobra notka. Pierwszy raz widzę w pełni uzasadnioną próbę wyjaśnienia czasu przelotu, który z góry planowany był na 1,5h.

Alternatywa pt. tupolew jest kierowany na trasie 780km tak, by "leciał nisko i powoli" nie przemawia do mnie, choć technicznie taki celowo spowolniony przelot jest wykonalny.
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
marektomasz22 lipca 2011, 18:09
@A-TemByć może Szczegielniak podaje parametry nie z planu lotu, a z programu uroczystości. Być może dodano pół godziny tolerancji na celebrę, podstawianie limuzyn, spóźnienia.
Najciekawsza interpretacja - 1,5 godziny w planie lotu z W-wy na Siewiernyj - to liczenie się z przelotem innym samolotem, nie Tu-154 (101). To by wyjaśniało pojawienie się rosyjskiego samolotu (zapewne ciekawego) na wojskowym Okęciu. Skoro taki samolot się tam pojawił, to musiał mieć jakąś do tego legendę.

Stawiam na następujący wariant wylotów, dostosowany do zestawienia Epitwo
http://zestawienia.salon24.pl/326475,13-okecie-o-ktorej-wystartowal-tupolew

Prawdopodobny wydaje mi się wylot z Okęcia Jaka o godzinie 6:40 (być może z generałami, z częścią gości)

Bardzo prawdopodobny wydaje mi się wylot Tu-154 (101) z Prezydentem na pokładzie o godzinie 7:23 (rozpoczął kołowanie o 7:17).

Bardzo prawdopodobny wydaje mi się wylot jakiegoś rosyjskiego ciekawego samolotu (z megaelektroniką na pokładzie, także z całym wyposażeniem nawigacyjnym FMS/TAWS naszej tutki 101) o godzinie 7:27 czasu warszawskiego. Ten właśnie samolot markował przelot prezydenckiej tutki na trasie do Smoleńska. Z założonym czasem przelotu 62-63 minuty (wyszło 11 minut więcej, co może potwierdzać moje przypuszczenie, że nie leciała tutka).

pozdrawiam
ander22 lipca 2011, 19:15
@marektomaszBardzo interesująca hipoteza. Ciekawe, czy znajdą się jacyś komentatorzy, którzy merytorycznie będą potrafili ją zakwestionować.
Tak przy okazji, proszę spojrzeć na to ogłoszenie o... sprzedaży:

аэростата ТУ154м
Цена: 5 000 000 УЕ
Дата размещения: 03.10.2010
Тип: Аэростат
Страна: Латвия
Регион: Любой

A co mamy na wyposażeniu? A proszę bardzo, zacytuję punkt pierwszy:

Приборное и навигационное оборудование:

1) Два навигационных вычислителя FMS (подключение к АБСУ-154) UNS-1D+ производитель фирма Universal Avionics, США

Całość informacji:

http://www.alltransport.ru/board/air/29650

Pozdrawiam
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
Ludwiq22 lipca 2011, 20:43
@Free Your Mind 22.07.2011 11:04Tu-154M RA 85629 był 20.08.2009 na lotnisku Wnukowo w Moskwie
http://russianplanes.net/EN/ID9691

w Gdańsku 26-08-2009
http://www.skrzydla.org/showphoto.php?photo_id=16140&cd=2258cd78102900a527c4866eeb6053a9

na kilka dni przed przylotem Putina do Gdańska i Sopotu (30.08.2009 godz.22.37)
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,6986918,70__rocznica_II_wojny_swiatowej___minuta_po_minucie.html

06.09.2009 na lotnisku Wnukowo w Moskwie
http://russianplanes.net/EN/ID10272

W marcu 2010 krążył między St.Petersburgiem i Warszawą:
14.03.2010 w St.Petersburgu
http://www.airliners.net/photo/Russia-State-Transport/Tupolev-Tu-154M/1672132/&sid=e08a2ebdefc2b1687bb800140fed97c0

27.03.2010 na lotnisku Okęcie
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6988232&nseq=2
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6987428&nseq=3

28.03.2010 na lotnisku Pulkovo w St.Petersburgu
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7028247&nseq=1
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6817751&nseq=11
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6813610&nseq=17
http://russianplanes.net/EN/ID19915
http://russianplanes.net/EN/ID19234

28.03.2010 znowu w Warszawie
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6813712&nseq=16
http://www.skrzydla.org/showphoto.php?photo_id=22229
29.03.2010 w Warszawie
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6819516&nseq=9
30.03.2010 w Warszawie
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6836119&nseq=7
31.03.2010 w Warszawie
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6870697&nseq=5
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6822806&nseq=8
http://www.skrzydla.org/showphoto.php?photo_id=22402

02.04.2010 w Pradze
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6817909&nseq=10

Linki:
http://www.skrzydla.org/photodb.php?stp=true&t_reg=RA-85629
http://lotnictwo.net.pl/5-poszczegolne_lotniska/21-warszawa_okecie_epwa_waw/50-nowosci_i_ciekawostki/24228-2010_03_28_ra_85629_tupolev_tu_154m_rossiya.html
http://data.flight24.com/airplanes/ra-85629/
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%B5%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%BB%D1%91%D1%82%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%BE%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%B4_%C2%AB%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F%C2%BB
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
epitwo23 lipca 2011, 10:02
MarekTomasz p.s."Godzina 8:41:05 – nadlatuje nad lotnisko Siewiernyj samolot z Warszawy, niezidentyfikowany Ił-76M z FMS-em „prezydenckim” na pokładzie, wykonując swoje pierwsze "nieudane podejście do lądowania". W trakcie tego przelotu, 15 m nad ziemią, kilkaset metrów od progu pasa, prezydencki FMS zostaje odłączony od zasilania. Rozpoczyna się, kilkaset metrów przed progiem pasa na lotnisku Siewiernyj operacja pt „katastrofa lotnicza”. Zaufani dziennikarze otrzymują pierwsze informacje."

OK, to pasuje do "pierwszej sciezki dezinformacyjnej" - Reuters via W. Bater itd. oraz - byc moze - borowcy i dyplomaci w Katyniu

Czy pasuje do tego, ze o 9,22 (cz. polski) Rzeczpospolita podaje juz za PAP-em i za p. Blaszczakiem (ktory ma wiedze od p. Sasina)
że Prezydent nie zyje? Może. Choc czasu mało.
epitwo23 lipca 2011, 10:52
Meaculpa, 9,55, MarekTomasz"polozenie czarnej skrzynki lezacej przed miejscem uderzenia o ziemie - czyli niezgodnie z prawami fizyki - dowodzi, ze skrzynka zostala podrzucona."

Czy to jest na tyle oczywiste,że moge to dopisac do listy przeslanek świadczących o inscenizacji w zestawieniach?
Czy chodzi o skrzynke widoczna w filmie SW czy skrzynkę, którą jakos umiejscawiamy na terenie przed lotniskiem na podtawie innych informacji?
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
marektomasz23 lipca 2011, 11:46
@epitwoSamolot rosyjski, znajdujący się rankiem 10.04.2010 na wojskowym Okęciu, to na razie tylko robocze założenie.

Jeżeli się pojawił, to była to wizyta utajniona, specjalnego znaczenia, wojskowa. Być może związana ze zgłoszoną awarią Tu-154M (101). Na przykład, z uszkodzeniem systemu nawigacyjnego, systemu TAWS (snuję hipotezy).

"Czy pasuje do tego, ze o 9,22 ... Prezydent nie żyje?"

Założyłem, że Prezydent wystartował najpóźniej o 7:23. Dokąd poleciał? Nie wiemy. O której wylądował? Jeszcze nie wiemy. Przy możliwej prędkości Tu-154 M około godziny 9:00 (czasu warszawskiego) zamachowcy mieli już z pewnością polskiego Prezydenta w swoich rękach. Prawdopodobnie żywego. Wówczas padł komunikat, który powtórzył PAP. Że polski Prezydent nie żyje. Zagadką jest, dlaczego taki komunikat odważył się przekazać Sasin?

Widziałem czarną skrzynkę wyłącznie na filmie Wiśniewskiego. Nie odtwarzałem trasy przebytej (być może rzekomo) przez Wiśniewskiego. Nie odtworzyłem jej na mapie lotniska Siewiernyj. Można to zrobić na podstawie szczegółów pokazywanych na "jego" filmie.

Mapki, które widziałem, pokazują "czarną skrzynkę" za ułożeniem szczątków (zakrzywiony banan). Myślę, że to należy dokładnie sprawdzić - porównać na mapie "trasę Wiśniewskiego przechadzającego się z kamerą", z położeniem ułożonych szczątków samolotu.

To ważny dowód, dlatego warto.
pozdrawiam
epitwo23 lipca 2011, 12:41
MarekTomasz, Meaculpa,to bardzo na Was liczę, Panowie, bo ja - po kobiecemu - zawsze musze odwrócic mape do góry nogami, żeby się na niej zorientować:)) Więc raczej tego nie ogarnę:)

Gdybyśmy mieli absolutna jasnośc co do położenia tek skrzynki, to rzeczywiście byłby bardzo wazny dowód.
MGlinski29 sierpnia 2011, 15:01
@marektomaszTeż myślę i ja o hipotezie/hipotezach ... wciąż przeszkadza mi połączenie pilotów Jaka-40 z tupolewem.
Brzoza padła, tor lotu, placyk, a rozmowa trzyma się dobrze.
Nie wiem co o tym myśleć.
marektomasz29 sierpnia 2011, 15:23
@MGlinskiDlaczego przeszkadza?

Jeżeli ostatnia rozmowa miała miejsce o 08:27, to samolot pilotowany przez kpt. Protasiuka mógł być przejęty przez Rosjan po tej rozmowie. Po czym skierowany został na Jużnyj, albo do Moskwy na Wnukowo. Już pisałem, że odcięcie samolotu - jego urządzeń komunikacyjnych i nawigacyjnych - od świata zewnętrznego jest możliwe.

Rozmowa z Jakiem na Siewiernym nie obala - tak sądzę - hipotezy przedstawionej w powyższej notce (hipotezy posłużenia się samolotem-nosicielem).

Możliwe jest również, że rozmowa z Jakiem nie miała miejsca. Jej zapis "wklejono" do tzw. stenogramów z raportu MAK dla uwiarygodnienia całej historii. O ile pamiętam, zapisów CVR z Jaka-40 nie mamy. Został wytarty w drodze powrotnej JAK-a z Siewiernego.

pozdr.