Technologie, Nauka
Od modelu dydaktyki do techniki przemysłowej
Przesłanka: źródło elektronów do uzyskiwania fotoelektronów.
*
Przepis dydaktyczny - prezentacja A:
Fotoemisja z powierzchni blaszki cynkowej
Możliwe w szkolnym ułożeniu.
*
Przepis przemysłowy - algorytm (?):
- elektrostatyczne naelektryzowanie płytki cynkowej elektronami
- fotoelektronowe uwalnianie elektronów naelektryzowanej płytki
*
"Warto wiedzieć, że Ziemia jest praktycznie nieskończonym zasobnikiem elektronów, do którego można odprowadzić każdy ich nadmiar lub zaczerpnąć je do obwodu." - Zintegrowana Platforma Edukacyjna.
*
W praktyce technicznej jest np. tak - prezentacja B:
*
Jaka jest różnica w zakresie pozyskania elektronów w celu uzyskania z nich fotoelektronów pomiędzy prezentacją A i B?
***
Dopisane 06.04.2022:
Uziemienie – "przewód wykonany z przewodnika łączący ciało naelektryzowane z ziemią. W wyniku połączenia ciało naelektryzowane oddaje lub przyjmuje odpowiednią liczbę ładunków ulegając zobojętnieniu (staje się elektrycznie obojętne)".
Eksperyment: Są dwa naelektryzowane ciała A(+) dodatnio oraz B (-) ujemnie o takiej samej ilości ładunku elektrycznego dodatniego oraz ujemnego (elektrony). Następnie każde jest stosownie połączone z uziemieniem. Zatem ulegają zobojętnieniu. Czy to zobojętnienie zachodzi w naturze elektrycznej ciała A i B tak samo? Nie, nie dzieje się tak samo. Ciało B(-) oddaje nadmiar elektronów posiadanych w wyniku jego ujemnego naelektryzowania, przyłączonych elektrostatycznie do jego powierzchni ponad ilość już posiadaną w swojej strukturze materialnej, a ciało A(+) uzupełnia brak elektronów do swojej struktury materialnej. Prawda czy fałsz?
Blog: "Ułożenia" - sztuka to fizyka bez matematyki. * W przyrodzie są tylko dźwięki i więcej nie ma w naturze muzyki. Talent nie pochodzi z tej Ziemi. * Monter ułożeń niemożliwych [ komentarze ].
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Technologie