Happening (z ang. „dzianie się”, „zdarzenie”) – zorganizowane wydarzenie o charakterze artystycznym, ograniczone czasowo, mające swoją dramaturgię, tworzącą logiczną narrację, lub zestaw znaków: haseł, obrazów, gestów, przedmiotów, postaci w przestrzeni.
Happening bez "nowoczesnych" form przekazu staje się nudny. Entertainment musi więc być nieodłącznym elementem happeningu. Dobrze o tym wiedzą organizatorzy tych "widowisk". Jak więc ocenić zatrzymanie i późniejsze postawienie zarzutów młodemu chłopakowi tylko za to, że postanowił uatrakcyjnić happening na krakowskim rynku przynosząc ze sobą krzesło?
Był już styropianowy "Złoty Donek", może najwyższa pora na styropianowe krzesła? To mógłby być hit tej kampanii. W pełni bezpieczne i idiotoodporne meble. Czy krzesło awansuje do roli głównego kampanijnego gadżetu? Czas pokaże. Pomóc mogą w tym jednak same "służby porządkowe", które nadgorliwie dbają o dobre samopoczucie Pana Prezydenta.
Skąd jednak prowokacyjny(na pierwszy rzut oka) tytuł notki? Otóż krzesła mają osobowość, jeszcze nie prawną, ale kto wie. Są jak ten latający potwór spaghetti, którego wyznawcy próbowali "zalegalizować" w sądzie. Potrafią również mówić, chociaż na razie tylko w Stanach:
Uważam, że krzesło powinno być co najmniej przesłuchane. Może po prostu chciało się zemścić za znieważenie swojego pobratymcy w japońskim parlamencie. W każdym bądź razie sprawa powinna zostać wyjaśniona.
p.s. Świadek zeznaje, że to jednak podest:
"Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka