Marek Frydrych reprezentował firmę COVEC przy uzgadnianiu budowy dwóch odcinków autostrady A2. W marcu 2011 r. zapewniał, że chiński biznes: "jest zainteresowany zrealizowaniem w Polsce dużych inwestycji w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego", nawet za 20 mld zł. W grę wchodziło warszawskie metro[sic!], obwodnice i inne odcinki autostrady A2 i A1. www.rp.pl/artykul/633366.html
Dzisiaj dowiadujemy się, że służby informowały premiera Tuska o niewypłacalności chińskiego przedsiębiorstwa. wiadomosci.nf.pl/News/30205/Sluzby-ostrzegaly-przed-niewyplacalnoscia-Chinczykow/budowa-autostrady-A2-CBA-i-ABW-COVEC/
Czy Marek Frydrych mógł o tym nie wiedzieć? Kim jest Marek Frydrych? Z jednej ze stron internetowych wynika, że był polskim konsulem w Szanghaju od 1984 r. Potem zająl się biznesem. W latach 90-tych reprezentował chiński biznes(UWAGA !!!) przy sprzedaży butów, ubrań i rowerów. W Szanghaju otworzył wraz z żoną restaurację Tropicana. app1.chinadaily.com.cn/star/2002/0620/pr21-1.html
Obecnie jest dyrektorem wykonawczym Sunningwell International Polska, o której też niewiele wiadomo. W 2007 roku udzielił wywiadu "Biuletynowi Migracyjnemu", w którym wypowiadał sie na temat planowanych chińskich inwestycji w Polsce: "Żeby zacząć budować drogi, mosty, to trzeba mieć tutaj 100 ludzi,
tu 200, tu 300. Tych „od łopaty” będziemy szukać w Polsce. Ja chcę przywieźć Chińczyków - operatorów maszyn. Gdybyśmy wpuszczali udzi z imigracji, to mamy problem, bo wtedy ci ludzie przyjadą i zostaną. Lecz firmy przywiozą swoich pracowników, jest podpisany kontrakt i mamy złożoną gwarancję, że wszyscy pracownicy wyjadą
- rozwiązujemy problem imigracyjny. Firmy chińskie, które przyjadą, nikomu pracy nie zabiorą. Musimy myśleć o tym, że to jest interes wspólny. Interesem wspólnym jest szybkie zbudowanie dróg, mostów, obwodnic, metra, stadionów. To jest problem, z którym musimy dać sobie radę". www.migration-news.uw.edu.pl/BiuletynMigracyjny13.pdf
22 czerwca planowana jest z jego udziałem debata poświęcona obecności firm chińskich na europejskim rynku wykonawców i producentów. Mają w niej wziąć udział również: prof. Jerzy Osiatyński, doradca Ekonomiczny prezydenta RP i Adrian Furgalski z TOR. www.kig.pl/assets/upload/PatronatyKIG/DEBATA%20%20-%20FIRMY%20CHINSKIE%20NA%20UNIJNYM%20RYNKU%20KOLEJOWYM.pdf
Mam nadzieję, że ktoś się tym zainteresuje. Pozdrawiam
"Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka