Westerplatte, 01.09.2024
Westerplatte, 01.09.2024
Malgor Malgor
166
BLOG

9:30, a na Salonie odredakcyjnej notki o uroczystościach na Westerplatte nie ma...

Malgor Malgor Społeczeństwo Obserwuj notkę 8
niegodne dziwne głupie

niedawno pisałam w komentarzu (szło o relację z otwarcia IO), że nie lubię defilad, apeli, pochodów, pikników, przemów, a zwłaszcza oklasków, a skoro nie lubię - to nie uczestniczę i nie oglądam

z przyczyn osobistych zależało mi jednak na obejrzeniu dzisiejszych uroczystości na Westerplatte, które rozpoczęły się o 4:45 - udało się

nie zamierzałam napisać notki o tym, co zobaczyłam, usłyszałam, a co byłabym w stanie nazwać w komentarzu (np. godność pomników: nie tysięcy "byle jakich, na rympał stawianych", te zostawić gołębiom; ale - ocalić np. 20, 30 w skali kraju, które byłyby naprawdę miejscami wyróżnionymi, chronionymi, szanowanymi)

byłam pewna, że redakcja salonu uhonoruje adminowym odrębnym wpisem zdarzenie, a wtedy ja, sprytnie, komentarz zostawię 

do 9.30 redakcja S24 nie odnotowała jednak tej rocznicy, rejestrowanej i transmitowanej przez TVP, Polsat, TVN od 4.45

Republika (na chwilę przełączyłam po 5.00) wybrała Wieluń (chodzi o czas rzeczywisty transmisji). I Salon wybrał Wieluń

na SG ani słowa o Westerplatte, nie mówiąc o tym, że w poście (Wieluń, prezydent, dzwony) można byłoby choćby wspomnieć o tej drugiej uroczystości

https://www.salon24.pl/newsroom/1397295,dzwon-uderzyl-12-razy-prezydent-w-85-rocznice-wybuchu-ii-wojny-swiatowej-o-reparacjach

prostactwem byłoby insynuować, że Westerplatte, to bohaterstwo i te śmierci - niegodne Salonu się okazały?

ale może chodzi o sposób uhonorowania rocznicy, oprawę, uczestników uroczystości - także harcerzy (pamiętam r. 2017) - treść wystąpień i apelu pamięci, brzmienie salwy armatniej?

coś lub ktoś z tego powyżej jest niegodne? niebezpieczne? do ocenzurowania?

Nie rozumiem. Tylko ja? Nikt więcej na to nie zareagował? Nikogo to nie zawstydza?

image

Uzupełniam!

Po 5 godzinach, o 10.07 - jest notka!

https://www.salon24.pl/newsroom/1397310,premier-na-westerplatte-nigdy-wiecej-samotnosci-i-slabosci

ale tego, co napisałam, nie wycofuję, bo o 9.30 brak jakiejkolwiek informacji, zdjęcia, omówienia  - to był jednak "społeczny szok"

zdjęcie

https://x.com/MON_GOV_PL/status/1830081141979668953?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1830081141979668953%7Ctwgr%5E84f46f1badaa6117d499fa1a59f5edf3e6644957%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fcms.tvp.pl%2Flisting%2F82070675

Malgor
O mnie Malgor

nie obrażam, czasem coś za szybko napiszę; albo - emerytką jeszcze nie jestem, więc nie hejtuję:)

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (8)

Inne tematy w dziale Społeczeństwo