malarka78 malarka78
130
BLOG

Labirynth - czyli słów kilka o nowej płycie Quo Vadis

malarka78 malarka78 Muzyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Quo Vadis to jeden z kultowych polskich zespołów metalowych. Formacja została założona w 1988 roku i do tej pory robi spory szum na polskiej scenie muzycznej. Niedawno ukazał się nowy album - "Labirynth", a dziś minutę po północy odbyła się na kanale YT premiera wersji demo.

"Labirynt" to w mojej ocenie niewątpliwie najlepsza płyta Quo Vadis. Mocne teksty, ciekawe brzmienie - i co najważniejsze każdy kawałek to perełka, której słucha się z przyjemnością. Zdecydowanie na pierwszy plan wybijają się słowa, dla których muzyka jest tłem i wzmocnieniem. Zwieńczenie płyty to hołd złożony zmarłemu Romanowi Kostrzewskiemu (KAT) - ten cover dla osób znających historię Romka na pewno będzie swego rodzaju portretem artysty namalowanym metalowym brzmieniem.

Jak wspomniałam powyżej teksty odgrywają na tej płycie najważniejszą rolę - jednakże wielu osobom (szczególnie tym wierzącym) nie przypadną do gustu. W moim przypadku Quo Vadis wpasował się w mój własny światopogląd - dlatego ten LP tak mnie poruszył i towarzyszy mi dość często - choćby w porannej drodze do pracy ;) Nie będę zagłębiać się w poszczególne kawałki - to zostawiam Wam moi Czytelnicy :)

Bardzo ciekawym i oryginalnym pomysłem jest dodanie do albumu drugiej płyty z wersją demo - co daje nam możliwość obserwowania jak dany utwór zmieniał się, aby osiągnąć wersję ostateczną - odważne posunięcie, dzięki któremu niejako uczestniczymy w procesie twórczym w roli obserwatora.

Sumując "Labirynth" jest dla mnie niezwykle dojrzałym muzycznie i tekstowo dziełem Quo Vadis - i mam nadzieję, że kolejne pyty będą tylko lepsze - choć nie ukrywam, że muzycy postawili sobie poprzeczkę dość wysoko. Cieszy mnie, że na naszej rodzimej scenie są takie zespoły, które grają świetną muzę i to w dodatku po polsku :)

Wiem, że nie każdy jest zwolennikiem mocnego brzmienia - jednakże na tej płycie znajdziecie różne kawałki - więc szczerze zachęcam do przesłuchania :)


wersja demo: https://www.youtube.com/watch?v=fVNvnHtP250&t

link do płyty na YT: https://www.youtube.com/watch?v=adztsL8eo7s

malarka78
O mnie malarka78

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Kultura