Instagram/magda_molek
Instagram/magda_molek

Magda Mołek bojkotuje Wiktory. To kolejna osoba

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 55
Już niedługo gala wręczenia Wiktorów – wydarzenie po siedmiu latach wraca do TVP. Nie wszystkim jednak jest ono w smak. Niektóry dziennikarze zdecydowali się zbojkotować galę.

Jedną z osób, które nie popierają gali Wiktorów w TVP jest Magda Mołek, która w 2002 roku razem z Justyną Pochanke otrzymała statuetkę w kategorii "Największe telewizyjne odkrycie". Tym samym stała się członkinią kapituły przyznającej nagrody. Dziennikarka nie chce jednak wziąć w tym wydarzeniu udziału.

Magda Mołek bojkotuje Wiktory

Magda Mołek jako członkini kapituły przyznającej nagrody została poproszona o wskazanie listy kandydatów do tegorocznych nagród. Dziennikarka odmówiła jednak udziału w wydarzeniu.

– Jestem członkinią kapituły Wiktora, gdyż stajesz się nią z automatu, kiedy otrzymasz statuetkę. Ja ją otrzymałam dokładnie 20 lat temu, dokładnie w 2002 r. – wspomina dziennikarka w rozmowie z Jastrząb Post. 

– Poproszono mnie o wytypowanie swoich kandydatur, bo tak się robi, wysyła się list do członkiń i ja ten list dostałam – wyjaśnia.

Magda Mołek zdecydowała się jednak zrezygnować z przywileju, w związku z tym, że wydarzenie będzie się odbywać na antenie TVP, a ona sama nie chce mieć z Telewizją Polską nic wspólnego.

– Moja forma bojkotowania tej imprezy polega właśnie na tym, że nie przedstawiłam swojej listy, bo uznałam, że skoro impreza odbywa się w miejscu, które ja jako obywatelka chciałabym wciąż widzieć jako instytucję misyjną [...] Powiedzieć, że jestem rozczarowana postawą tej instytucji, to jakby nic nie powiedzieć. Więc solidaryzuję się z wszystkimi artystami, z wszystkimi osobami, które bojkotują wspaniałą telewizyjną nagrodę z wieloletnią tradycją – wyjaśniła.

Szczygieł napisał do Stinga

Na gali Wiktorów wystąpić miała wielka gwiazda – specjalnie na galę miał do Polski przylecieć Sting. Dziennikarz Mariusz Szczygieł napisał do muzyka wiadomość, w której stwierdza, że piosenkarz powinien raz jeszcze rozważyć swój udział w wydarzeniu, ponieważ występując na gali wesprze swoim udziałem propagandę Telewizji Publicznej.

Zobacz: Dziennikarz napisał do Stinga. Tłumaczy, dlaczego nie powinien wystąpić w TVP

Wydarzenie skomentował również na swoim Facebooku Maciej Stuhr, który dowiedział się, że został nominowany do nagrody dla Aktora roku. Jak sam twierdzi, nikt nie poinformował go o nominacji. Stuhr nie dostał również zaproszenia na galę.


Sting nie wystąpi na gali

Sting finalnie odwołał swój koncert w TVP. Oficjalnym powodem nie były jednak zastrzeżenia, co do sposobu w jaki funkcjonuje Telewizja Polska.

"Sting koncentruje się na wyczekiwanej przez fanów trasie koncertowej „My Songs", przełożonej z powodu pandemii, oraz premierze singla charytatywnego „Russians (Guitar/Cello Version)", z którego zysk netto wesprze organizację charytatywną Help Ukraine Center" – przekazała wytwórnia Universal Music Polska i podkreśliła, że uzyskane środki zostaną przekazane poprzez niemiecką fundację charytatywną Ernst Prost „People For Peace – Peace for People”.

WP

Czytaj dalej:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj55 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (55)

Inne tematy w dziale Kultura