Bohaterowie kampanii Zalando i KPH, fot. materiały prasowe.
Bohaterowie kampanii Zalando i KPH, fot. materiały prasowe.

Niemiecka firma Zalando wspiera kampanię pokazującą dyskryminowanie ludzi LGBT w Polsce

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 189

Niemiecka firma Zalando we współpracy z organizacją pozarządową “Kampania Przeciw Homofobii” (KPH) oraz polską marką MISBHV przygotowały wspólną kampanię „Historie ukryte w ubraniach".

Kampania ma na celu pokazać prawdziwe historie osób LGBTQIA+ w Polsce, które doświadczyły przemocy z powodu odmiennej orientacji seksualnej.

 Według raportu organizacji pozarządowej KPH, nawet 70 proc. osób LGBTA doświadczyło przemocy z powodu swojej orientacji. Tylko 4 proc. skrzywdzonych zgłosiło napaści organom ścigania.

Razem z MISBHV, polską marką odzieżową stworzoną przez Natalię Maczek i Tomasza Wirskiego, Zalando, które jest jedną z największych e-commerce'owych platform odzieżowych, stworzyło pięć projektów z ubrań, które zostały uszkodzone wskutek aktów przemocy dokonanych na osobach LGBT+.

Na zdjęciach każdy z bohaterów kampanii pokazuje się w zniszczonych ubraniach. Dzieli się tym samym osobistymi doświadczeniami z przemocą. Zniszczone ubrania dostały tzw. nowe życie. Wszelkie dziury zostały zakryte i zaszyte, przez co od teraz zamiast symbolizować nienawiść i nietolerancję, mają kojarzyć się z protestem przeciwko homofobii.

W założeniu twórców kampanii "projekty podkreślają zmianę, jaka zachodzi w wymowie powstałych ubrań – z pozostałości po traumatycznych przeżyciach zmieniają się w symbole walki o tolerancję i protestu przeciw homofobii. Nowe projekty mają stać się symbolem odwagi i niezłomnej postawy społeczności LGBT+, która wciąż walczy w Polsce o równość i szacunek" - czytamy w komunikacie.

"Wspólnym mianownikiem opowiadanych historii nie jest zakorzeniona w nich trauma, lecz chęć dążenia do zmiany i promowania tolerancji. Odzież ma stać się symbolem odwagi i niezłomności społeczności LGBTQIA+, która wciąż walczy w Polsce o równość i szacunek" – czytamy dalej w komunikacie prasowym.


Kluczowym elementem jest film w reżyserii Mikołaja Sadowskiego, wykonany przez operatora filmowego Igora Połaniewicza, który ma przybliżać historie ofiar przemocy i proces odnawiania ich poniszczonych ubrań. Dodatkowo Zalando chce wspomagać finansowo wybrane programy Kampanii Przeciw Homofobii i pomóc samym ofiarom w kontakcie z prawnikami czy psychologami.

- To niezwykle ważne, by szeroko rozpoznawalne marki, takie jak Zalando, angażowały się w kampanie społeczne i mówiły głośno o problemach, jakie nękają nasze społeczeństwo. W ten sposób marki mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zmotywować ich do wsparcia przeróżnych celów, takich jak dążenie do równości, a do osiągnięcia tego celu niezbędna jest profesjonalna pomoc prawna. Tylko poprzez zgłoszenie sprawy na policję jesteśmy w stanie dotrzeć do sprawcy przestępstwa i uruchomić aparat sprawiedliwości. Dzięki zgłoszonym i udokumentowanym przestępstwom będziemy w stanie przeprowadzić efektywne działania prawne na szczeblu lokalnym i międzynarodowym – mówi Jakub Lendzion z Kampanii Przeciw Homofobii.

To nie pierwsza firma, która otwarcie wspiera osoby LGBT. Tęczowe loga miały już m.in. CD Project, Netflix czy Twitter.

image

ja

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj189 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (189)

Inne tematy w dziale Kultura