Andrzej.Madej Andrzej.Madej
36
BLOG

Edukacja dla rozwoju

Andrzej.Madej Andrzej.Madej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0
Polska na pograniczu ekonomii pragnień epoki piśmiennej i ekonomii potrzeb epoki medialnej.

Wizja

• Coraz wyraźniej widać że (1) monopolizacja gospodarki, przyśpieszona oparciem przewag kapitałowych na cyfrowych bazach danych, (2) porzucając mechanizm wartościowania rynkowego, prowadzi do (3) polaryzacji dochodowych i (4) strukturalnego bezrobocia. (czwórka apokalipsy).

• Przyjmując że polityczną konsekwencją tych czterech procesów będzie koniec demokracji, dla utrwalenia swoich oligarchicznych pozycji politykami segmentacji, segregacji i eutanazji, ideolodzy światowego centrum zarządzania zasobami finansowymi forsują strategie centralnego sterowania zrównoważonym rozwojem. (techno-niewolnictwo).

• Konieczny dla uzasadnienia przejmowania państwowych uprawnień do ideowego kierunkowania zrównoważonego rozwoju postulat społecznej odpowiedzialności biznesu oparto na XIX wiecznym kulturowym uznaniu pracy za dobro udzielane społeczeństwu przez troskliwych przedsiębiorców. (praca aktywem kapitalisty).

• Tymczasem dla powszechnego i sprawiedliwego wykorzystania nowoczesnych technologii, poprzez realizowanie alternatywnej strategii humanizacji gospodarowania, koniecznym będzie uznanie zarówno pracy komercyjnej jak i pracy solidarnej za przynależny wolności wyraz godności osoby ludzkiej. (praca godnością człowieka).

• Warunkiem koniecznym dla podjęcia przez Polskę polityk publicznych ograniczających skutki polaryzacji dochodowej i strukturalnego bezrobocia zgodnie z postanowieniami Konstytucji, wydaje się obecnie ustrojowe wprowadzenie do systemu edukacji społecznej instytucji pedagogicznego integrowania wychowawczych obowiązków rodziców i oświatowych obowiązków szkoły w celu ożywienia formacji postaw powinnościowych, nie tylko dla uznania pracy jako cnoty kardynalnej cywilizacji europejskiej ale i dla wsparcia efektywności infrastruktury demokratycznego wartościowania zrównoważonego rozwoju wspólnot. (pedagodzy wolności i równości).

Misja

Uważam, że w kontekście wagi pedagoga, integrującego w naszej tradycji pracę edukacyjną rodziny i szkoły, warto jest przywołać uformowaną do tego zadania dwa wieki temu instytucję harcerstwa. I że w tym kontekście warto zadać ekonomistom pytanie o propozycję modelu systemu edukacji, ułatwiającego rodzicom traktującym wolność jako prawo do odpowiedzialności, rozpoznawanie z pomiędzy objętych uniwersyteckim patronatem „kolonii akademickich” tej szkoły, która wpiera poszerzenie zestawu harcerskich kompetencji łączenia konkretem skutków z przyczynami o wsparcie cyfrowo usprawnionych instytucji demokratycznych.

---

Zdjęcie Marszu Niepodległości Getty Immages

Poszerzona lilijka autorstwa Piotra Felszyńskiego

Zestawienie AM.


Posiwiały szatyn, 182 / 82.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Technologie