Niedawno 120-tysięczny Tarnów promował się na jednej z największych imprez promocji turystycznej na świecie World Travel Market w Londynie.
Tarnów - perła renesansu, fot.Marek Ciesielczyk
Miasto postanowiło eksponować nad Tamizą przede wszystkim swoją wielokulturowość. Odwiedzający World Travel Market mogli poznać Tarnów jako miasto, którego historia związana jest z Żydami, Romami, Ukraińcami. Częstowani byli miodem pitnym, który został nagrodzony w tegorocznej edycji konkursu Najlepszy Produkt Ziemi Tarnowskiej. Tarnowski hotel „Bristol” ufundował dla gości tarnowskiego stoiska w Londynie trzydniowy pobyt z noclegiem i wyżywieniem.
Tarnów w tym roku promował się już w Berlinie i Budapeszcie. Reklama miasta była obecna także na stoiskach Małopolski w czasie targów w Kijowie, Barcelonie, Mediolanie i Paryżu. Dzięki tej wyjątkowej – jak na 100-tysięczne miasto – aktywności promocyjnej Tarnów jest obecny w katalogach turystycznych na całym świecie.
To wszystko procentuje w praktyce stałym wzrostem zagranicznych gości w mieście i regionie. Między majem a wrześniem tego roku Tarnów i okolice odwiedziło około 150 tysięcy zagranicznych turystów. Nocowało tu w tym czasie kilkanaście tysięcy osób, co oznacza znaczący przyrost w stosunku do roku poprzedniego.
Jeśli miasto będzie w dalszym ciągu tak aktywne na światowych imprezach turystycznych, może liczyć na dalszy wzrost liczby turystów nie tylko odwiedzających miasto w ciągu jednego dnia, ale i takich, którzy tu będą nocować. Tarnów łatwo jest promować ze względu na sporo atrakcji turystycznych. Nie bez powodu miasto określane jest jako „perła Renesansu”. Cała tarnowska Starówka to jeden wielki, imponujący zabytek renesansowy. Dla gości z Izraela interesujący jest cmentarz żydowski, pozostałości synagogi. Dla Ukraińców istotny jest fakt, że przebywał tu ich bohater narodowy Petlura. Węgrzy kojarzą Tarnów z generałem Józefem Bemem, którego prochy spoczywają tu w pięknym mauzoleum. Węgrzy podziwiają też w Tarnowie oryginalną Bramę Seklerską. Polonusi odwiedzają Tarnów jako stolicę „zagłębia” polonijnego.
Dzisiaj warto inwestować w promocję – nie tylko ze względu na turystykę. Promocja przełożyć się może na inwestycje, o które tak bardzo zabiegają polskie gminy.
_________________________________________________ w czasie mojego wykładu w Chicago w lutym 2009 _________________________________________________ _________________________________________________ patrz: www.marekciesielczyk.com _________________________________________________ dr politologii Uniwersytetu w Monachium, Visiting Professor w University of Illinois w Chicago, pracownik naukowy w Forschungsinstitut fur sowjetische Gegenwart w Bonn, Fellow w European University Institute we Florencji, europejski korespondent Radia WPNA w Chicago, autor pierwszej książki w jęz.polskim nt.KGB, 12 lat radny Rady Miejskiej w Tarnowie, Dyrektor Centrum Polonii w Brniu do 31 marca 2011, Redaktor naczelny pisma i portalu Prawdę mówiąc - www.prawdemowiac.pl _________________________________________________ skopiuj poniższy adres i wklej - jest tu relacja telewizji POLONIA z mojego wykładu w Chicago w lutym 2009: http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=52245621 _________________________________________________
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka