Ludwiczek69 Ludwiczek69
546
BLOG

Jak AI rozjechało matematyków

Ludwiczek69 Ludwiczek69 Innowacje Obserwuj temat Obserwuj notkę 49
matematyka

  Tytuł klikbajtowy, bo AI ma inteligencje mojego psa...ale liczyć umie lepiej niż nie jeden utytułowany matematyk.  W czym rzecz?  Proszę posłuchać tych bredni jakie uznany naukowiec wygaduje:

Czym są liczby urojone? - Kod Wszechświata #6

  Nie trzeba być matematykiem, wystarczy umieć rachować, by śmiać sie do rozpuku. Przykro mi to pisać, bo lubię naukowe filmy, ale są jakieś granice. Pan w tym filmie nie zna kolejności działań na liczbach. Miesza mu sie to jak Bidenowi nazwiska. Zaraz to w sposób banalny wyjaśnię. Żenujące jest to, że akurat ja musze to robić.

  Zaproponowano liczbę zespolona w postaci:

                                             a+ib+jc                                          gdzie i^2=j^2=-1

Nawet uczeń szkoły podstawowej zrozumie w 10s że zapis jest błędny i należy go poprawić tak:

            a+ib+ic      co da nam wynik    a+i(b+c)

Taka forma tej samej liczby zespolonej daje sie dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić. Problemy tego profesora nagle odchodzą do lamusa bez żadnych problemów. Zatrważa natomiast fakt, że tak wykształcone osoby nie znają kolejności działań.


    Jednak nie ma tego złego co by chociaż czasem na dobre nie wyszło. Zadumałem się nad dylematami tego profesora (szacun za wiedze, ale katastrofalna ocena za logikę), no i znalazłem rozwiązanie jak poprawnie przejść z przestrzeni 2-wymiarowej do 3-wymiarowej, a także do n-tej wymiarów. Nie jest to obarczone mankamentem problemów z podstawowymi działaniami. O tym napiszę w kolejnej notce

  Jeśli lenistwo nie weźmie góry nad chęcią pisania to w wekend napisze o tym jak dokonać rozmnożenia wymiarów bez żadnych konsekwencji

pozdrawiam

Ludwiczek69
O mnie Ludwiczek69

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (49)

Inne tematy w dziale Technologie