L2Liberski L2Liberski
109
BLOG

Zagajewski o Gombrowiczu: wielki nauczyciel Polaków

L2Liberski L2Liberski Kultura Obserwuj notkę 3

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Straszne nudy "intelektualne", pustka, beznadzieja, starość, śmierć, choroba, bieda, nędza. Cóż począć tak jest. Taki los, chyba że jest się pisowskim czy peowskim nominatem na pasożytnicze sranowisko z pensją olbrzymią, kreatury rządziły i rządzą. Polityka jednak mdli mnie i nie śledzę. Cóż począć tak jest. Trochę mnie ożywia Zagajewski. 

Szukam: Zagajewski o Gombrowiczu. Kiedyś już słuchałem. Znajduję choćby to.

https://vimeo.com/24879407

Trochę się mi lepiej zrobiło jak wysłuchałem celebrującego słowa Zagajewskiego. Gombrowicz wielkim moralistą był narodowym. Dziwne ale prawdziwe. 1969 umarł Gombrowicz, Zagajewski czyta swój wiersz.

Co jeszcze Zagajewski mówi:

Niech pan nie czyta Gombrowicza, to jest autor szyderczy, ironista - powiedział stary antykwariusz do Z.

Gombrowicz nauczyciel Polaków, ironiczny, szyderczy.

Gombrowicz, wielki moralista narodowy, moralista w stylu myślicieli francuskich, którzy też krytykowali wspólnotę z której wyszli.

Nie lubił poezji. Herbert mi opowiadał, boleśnie to przeżył, jedyne spotkanie z Gombrowiczem. Gombrowicz wyszydził, że można pisać wiersze, co on zwariował, kto to czyta...

...

Może jeszcze taki link

https://teologiapolityczna.pl/andrzej-franaszek-strzez-sie-gombrowicza-z-korespondencji-milosza-i-herberta

...

I jeszcze jeden

https://www.salon24.pl/u/malgor/1121065,dlaczego-kazde-miasto-musi-stac-sie-jerozolima-adam-zagajewski-in-memoriam

" a Z. ? p.w. patetyczny, namaszczony i namaszczający, nawet za Nowej Fali był "napuszony" tak miał"

...

Napuszony, patetyczny ale jednak dobrze się słucha, nie to co bełkot i skrzek, stękanie pewnych osobników. Patriotyczne wzdęcie i nadęcie aby zostać nominatem do spółek skarbu państwa, czy też proeuropejskie wzdęcie i nadęcie, wsio rawno.

...

Sranowisko. Co za dziwny błąd. Stanowisko. Ale sranowisko jednak lepsze słowo, srają na nas, ot co. Zagajewski wybaczy. Srają na nas pisowcy patrioci czy peowscy europejczycy.

...

L2Liberski
O mnie L2Liberski

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (3)

Inne tematy w dziale Kultura