Czuć wiosnę i czuć optymizm – i w tej wiosennej, optymistycznej scenerii w miniony czwartek podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach kolejny raz uhonorowaliśmy tytułem „Promotor Polski” niezwykłe osoby ze Śląska. Statuetki trafiły do trójki wybitnych osobistości, związanych z tym regionem i od lat przyczyniających się, dzięki swojemu talentowi i zaangażowaniu, do wspierania Marki Polska.
Kolejni Promotorzy Polski ze Śląska
Statuetki „Promotor Polski” przyznawane są od 2017 roku osobom, które poprzez swoje działania umacniają pozytywny wizerunek Polski w kraju i za granicą. Jeżeli chodzi o Śląsk, to w poprzednich latach trafiły one m.in. do Artura Rojka, dr Tomasza Rożka i prof. Andrzeja Bochenka.
W tym roku statuetki odebrali:
• dr Magdalena Piekorz – reżyserka filmowa i teatralna, scenarzystka, laureatka Złotych Lwów, autorka filmów, spektakli i musicali, związana z wieloma ośrodkami kultury w regionie i w kraju;
• prof. Edward Wylęgała – wybitny okulista, prorektor Śląskiego Uniwersytetu Medycznego, autorytet w dziedzinie chirurgii i diagnostyki okulistycznej, pionier we wdrażaniu innowacyjnych technologii w medycynie;
• Ryszard Bosek – legenda polskiej siatkówki, mistrz świata i mistrz olimpijski, trener i komentator sportowy.
Uroczystość odbyła się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Wydarzenie poprowadził dyrektor Konkursu „Teraz Polska” Michał Lipiński, a statuetki wręczali: prezes PTWP Wojciech Kuśpik oraz autor niniejszego bloga.
W Katowicach wszystko się zaczęło
Było co wspominać! To w 2017 roku tutaj, w Katowicach, rozpoczęliśmy cały projekt „Promotor Polski” – i tu zostały wręczone pierwsze statuetki tak wybitnym postaciom jak prof. Marian Zembala czy Marcin Wyrostek. Do tej pory powstała wielka galeria sław z dziedziny nauki, kultury, biznesu i sportu.
Prezes PTWP Wojciech Kuśpik podkreślił rolę uroczystości nadania tytułów „ Promotor Polski dla Europejskiego Kongresu Gospodarczego. – Europejski Kongresu Gospodarczy to ważne spotkanie różnych środowisk, które jest okazją do wytworzenia twórczego fermentu i konstruktywnej debaty. Dzięki Fundacji „Teraz Polska” możemy pokazać osiągnięcia z innych obszarów niż gospodarka, które jednakże pozytywnie na nią wpływają – powiedział.
Siła tkwi w zespole
– Obiecuję godnie reprezentować Godło „Teraz Polska”, żebyście Państwo mogli być dumni z moich dokonań – powiedziała w swoim wystąpieniu Magdalena Piekorz i jednocześnie zaapelowała do rządzących: W ostatnich miesiącach miałam okazję przystąpić do kilku konkursów w Polsce na dyrektorów teatrów i mam wrażenie, że nie wszystko jest do końca transparentne. Dlatego proszę naszych decydentów, aby jakość i wysoki poziom artystyczny były ich ambicją - i przede wszystkim ambicją.
Prof. Edward Wylęgała z kolei podkreślił wagę wsparcia rodziny i pracy zespołowej w odniesieniu sukcesów życiowych: – Jestem co prawda promotorem około 40 doktoratów i prac magisterskich, ale tytuł Promotora Polski jest dla mnie najważniejszy. Staram się promować Polskę od wielu lat. Mogłem tego dokonać dzięki wspierającej mnie rodzinie oraz zespołowi, z którym pracuję na co dzień.
– Jako tytularny Promotor muszę podkreślić, że Polskę można bardzo dobrze promować właśnie poprzez sport, co odczuliśmy szczególnie w 1974 roku po zdobyciu tytułu mistrzów świata w siatkówce – stwierdził Ryszard Bosek. – W siatkówce nauczyliśmy się pracować z młodzieżą, więc wyniki seniorskie też mamy bardzo dobre, ale każda dyscyplina sportowa jest ważna dla rozwoju kultury fizycznej, która wpływa korzystnie na zdrowie i mocny charakter człowieka.
Sport, nauka, kultura to obszary, w których mamy być z czego dumni i mamy czym chwalić się za granicą. Najpierw jednak sami musimy nauczyć doceniać się ludzi, którzy – mimo, iż byliby witani z otwartymi rękami w wielu krajach – zdecydowali się swoje talenty oddać Polsce. Trzeba o nich pamiętać i ich promować, także jako wzory do naśladowania dla młodych pokoleń.
Krzysztof Przybył jest prezesem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, znanej od ponad trzydziestu lat jako organizator konkursu „Teraz Polska”. W ramach tej inicjatywy wyróżniono setki polskich firm, oferujących najlepsze produkty i usługi, które dzięki swoim walorom jakościowym, technologicznym i użytkowym wyróżniają się na rynku oraz mogą być wzorem dla innych. Cel Fundacji to promocja dobrych, polskich marek, a jednocześnie przyczynianie się do wzmacniania marki Polska w Europie i na świecie.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Społeczeństwo