Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała niedawno zbiorcze podsumowanie egzaminów ósmoklasisty. Nie mam zamiaru przeprowadzać wielkiej analizy całości, napiszę tylko kilka zdań o matematyce.
Zadania nie były chyba szczególnie trudne (ich treść można ściągnąć np. stąd), a mimo to średnia ocen to zaledwie 45%. Wartość mediany jest jeszcze gorsza: 40%. Oznacza to, że połowa uczniów uzyskała wynik gorszy (ściślej: nie lepszy) niż te 40%. Natomiast zupełnie przerażająca jest dominanta, czyli wynik egzaminu, który uzyskało najwięcej uczniów - to tylko 17% !
Nie jestem wystarczająco kompetentny, żeby wypowiadać się o przyczynach tak fatalnych wyników. Niech zrobią to osoby lepiej ode mnie znające się na edukacji. Problem jednak jest, i to poważny. Jeżeli nasz kraj nie ma wlec się w ogonie państw Europy, nie wystarczy zwiększanie liczby lekcji historii. Znajomość matematyki i nauk ścisłych w dzisiejszym świecie jest dla rozwoju bezwzględnie konieczna. Bez tego przegrywamy z innymi na starcie.
Sześć praw kierdela o dyskusjach w internecie
Gdy rozum śpi, budzą się wyzwiska.
Trollem się nie jest; trollem się bywa.
Im mniej argumentów na poparcie jakiejś tezy, tym bardziej jest ona „oczywista”.
Obiektywny tekst to taki, którego wymowa jest zgodna z własnymi poglądami.
Dyskusja jest tym bardziej zawzięta, im mniej istotny jest jej temat.
Trzecie prawo dynamiki Newtona w ujęciu salonowym: każdy sensowny tekst wywołuje bezsensowny krytycyzm, a stopień bezsensowności krytyki jest równy stopniowi sensowności tekstu.
Tymon & Transistors - D.O.B. (feat. Jacek Lachowicz)
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Społeczeństwo