Koleje Ukraińskie (UZ) wysłały 7 grudnia pociąg z platformami, na których przewiozły do Polski 13 ciężarówek z naczepami i 10 pustych wagonów-platform. 8 grudnia pociąg stał w Hrubieszowie, ale docelową stają jest Sławków. logistyka.rp.pl
Strona ukraińska rozpisuje się więcej o wkroczeniu w newralgiczny punkt po polskiej stronie i zapowiada dodatkowe transporty.
„Pociąg kursuje na trasie Sknyłów (Ukraina) – Sławków (Polska). Odprawa celno-graniczna ładunków odbywa się na kolejowym przejściu granicznym Izov – Hrubieszów. Wciąż pozostają kwestie formalne dotyczące szybkiego przekroczenia polskiej granicy, a specjaliści już pracują nad przyspieszeniem tego procesu. Prace nad organizacją trwały dwa tygodnie i podobne wycieczki będą organizowane tam i z powrotem. Ze stacji Sławków ciężarówki kierowane są wzdłuż drogi do miejsca docelowego. Przewóz kierowców samochodów z miejsca załadunku na peron kolejowy do miejsca rozładunku zapewniany jest autobusem. Aby zamówić przewóz ciężarówki pociągiem z Ukrainy, należy skontaktować się z oddziałem Liskiego Centrum Obsługi Transportu Ukrzaliznycji, w przeciwnym kierunku – do UZ Cargo Poland” – powiedziała zastępca dyrektora Wydziału Prac Handlowych Ukrzaliznyci Walerij Tkaczow.
Tak więc wszystkie znaki na ziemi i torach wskazują, że nasi transportowcy zostali opuszczeni przez rząd i dalsza walka o prawo do spokojnego życia na własnej ziemi wlazła na tor, z którego łatwo zjechać nie można. Tym bardziej że stowarzyszenia i izby branżowe kilku krajów europejskich, m.in. Belgii, Austrii, Holandii i Włoch, wezwały do bojkotu polskich firm transportowych, które ustanowiły blokadę transportową na granicy polsko-ukraińskiej.
Strona ukraińska rozreklamowała otwarty apel stowarzyszeń i izb branżowych nie ujawniając pełnego tekstu i tylko tekst ,,Wzywamy wszystkie przedsiębiorstwa z UE oraz przedstawicieli swoich sektorów transportu, aby nie przedłużali umów transportowych i nie zawierali nowych umów z polskimi przedsiębiorstwami transportowymi w czasie, gdy te w dalszym ciągu blokują granicę polsko-ukraińską" w mediach lata.
Pod listem podpisali się przedstawiciele Belgijsko-Ukraińskiego Klubu Biznesu, Stowarzyszenia Ukraińsko-Austriackiego, Holendersko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej oraz Ukraińskiej Izby Handlowej we Włoszech, którzy mają nadzieję, że polskie firmy transportowe szybko zakończą blokadę, jeśli firmy z Europy Zachodniej będą je bojkotować w czasie trwania blokady granicy z Ukrainą.
Jak ktoś będzie chciał poszukać informacji o stowarzyszeniach i izbach handlowych, które były autorami listu, po ich znalezieniu lepiej niech się nie śmieje. Historia nie raz pokazała, że przejście od małej kupy do dużej następuje błyskawicznie i wtedy można wpaść w prawdziwe ...
Proszę też zwrócić uwagę na to, że mamy dwa rządy i dwa ministry i te dwa ... w sprawie głosu nie zabrały. Wypada mi ten tekst zakończyć Pieczką:
W języku istnieją zwroty, które same w sobie nie posiadają określonego znaczenia i dopiero kontekst i sytuacji, w jakiej są wypowiadane, nadaje im znaczenia. By nie zakłócić rudymentarnego toku myślenia, sensu w bezsensie doradzam nie szukać.
Jaką wartość ma człowiek, który nauczył się czytać i pisać, myślenie pozostawiając innym? (Ernst Hauschka)
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka