Spółka rozpoczęła w 1923 r. współpracę z Towarzystwem Żeglugi Morskiej Bergenske Baltic Transports Ltd. z centralą w Gdańsku przy ul. Hundegasee 89, utrzymującą stałą komunikację morską z większymi portami Europy i Ameryki. Z ramienia tej spółki do Zarządu Spółki weszli J. Ejbl, Sigurd Owren i komandor B. Nowotny.
Spółka była współwłaścicielem przedsiębiorstwa żeglugi rzecznej na Wiśle „Lloyd Bydgoski”, posiadającej 17 holowników, własne stocznie w Bydgoszczy domy w Gdańsku i magazyny.
W 1923 r. prezesem Rady Nadzorczej był Aleksander Lednicki, a dyrekcję stanowili Leon Podolecki, Karol Tomczycki i Lucjan Wolski. Spółka miała siedzibę w Warszawie w Alejach Jerozolimskich 36, a w późniejszych latach przy ul. Marszałkowskiej 130.
Kapitał zakładowy Spółki w 1933 r. wynosił 1 000 000 zł.

Akcja na okaziciela Spółki Akcyjnej „Polski Lloyd” o wartości nominalnej 100 zł z 1931 r.
Źródła:
„Kurier Asekuracyjny” z 15.04.1919, nr 7, www.ebuw.uw.edu.pl [dostęp: 21.11.2016].
„Kurier Asekuracjny” z 15. 03. 1923, nr 1,2,3 http://ebuw.uw.edu.pl [dostęp: 15.09.2016]
Dodatek do Dziennika Urzędowego Ministerstwa Skarbu 1934, nr 19, www.jbc.bj.uj.edu.pl [dostęp: 12.01. 2017].
Wilczek M.T.: Towarzystwa ubezpieczeniowe w II Rzeczypospolitej Polskiej, Mikołów-Kamionka 2018.
W wakacje blog Szpargały zmienia częstotliwość emisji i troszeczkę tematykę. Notki pojawiać się będą raz w tygodniu, w poniedziałki o 20.00, a ich tematem przewodnim będą twórcy śląskiego przemysłu. Były to pojedyncze postaci lub - częściej - wielopokoleniowe rody. Ich losy niejednokrotnie przeplatały się wzajemnie. A od 2 września wrócą polskie spółki akcyjne.
Inne tematy w dziale Gospodarka