Bardzo ciekawie przedstawiaja sie slady kolizji lotki lewego skrzydla z pniami drzewek o prawie 15 centymetrowej srednicy.
O tym za chwile. Najpierw przedstawie schemat hydraulicznego napedu lotki, ktory pozwala jej na wychylenie 20° w gore i 20° w dol:
https://lh3.googleusercontent.com/3SqygxTuSskTxHaSrX1-gjqrSKEga2RstijiBNGq4RqoHDGIt7mewkQpD9NV3bwK2McjfoYhZ8ZbsIQ8ZA=w1920-h1050
Mamy zatem hydrauliczny naped i zarazem opor lotki!
Teraz przedstawie wybrzuszenia tylnej krawedzi lotki lewego skrzydla:
https://lh3.googleusercontent.com/Dok6feSifMBwybmRKNPe8GxKWRYcO_c8LcmWQYD88VBvlN-fXFF2hrh6p-MGEvLyHK_Zt7pDVjRhxuVEtg=w1920-h3150
Wybrzuszenia krawedzi do gory sa dobrze widoczne na powiekszeniach.
Pierwsze drzewo o ktore uderzylo lewe skrzydlo lotka to to:
https://lh3.googleusercontent.com/EvQ-kGnQN9adHrNUWRoHrxL9uvx3OtaFZcSrJNJQ9fLmAnB5xsvU4dZPXwN0_TmEHEijiP8ftWPuKtRnSg=w576-h1024
Na mapce GE to drzewo rosnie okolo 14m na poludnie od linii trajektorii anteny GPS1.
Najpierw jednak wykresy parametrow z Raportu MAK:
https://lh3.googleusercontent.com/g44I2cuq063KqL5hWXwt_Nz5IRgtZwWu6MXEY9VuO70KdR168sVkgLwm0CzobFITHFRTAdSk_j2CHIwAyw=w1920-h2100
Zwracam uwage na to, ze parametry kata odchylenia prawej lotki, prawego spojlera-lotki i lewego spojlera-lotki sa mierzone i zapisywane jako prawie ostatnie parametry w kazdym kadrze.
Teraz polozenie drzewka i trajektoria anteny GPS1 opisana rowniez czasowo na schemacie:
https://lh3.googleusercontent.com/keMCAi_ilYcOOJqRCUPXo3WV62uElgf4QogTVp2Mr3QaZcBHAFceo5VVsFn6nxByhXQu9aZNYScObnL42A=w1920-h2100
Jak widzimy ze schematow, to o czasie 10:40:59,98 lewy spojler lotki mial kat zero, a prawa lotka miala kat -3° czyli do gory i z tego mozemy wywnioskowac, ze lewa lotka maila rowniez kat -3° czyli w dol, Kat pochylenia wynosil o tym czasie okolo +15°, a kat natarcia byl prawie taki sam, czyli dziob do gory.
Odchylony uderzeniem slotu zlamany w 2 miejscach pien tego drzewka swoim sprezynujacym impetem uderza w koncowke lewej lotki podbijajac ja do gory (pneumatyka) gdzies do kata +3° a to uruchamia differencjal-naped lewego spojlera-lotki do wartosci okolo +4° do gory !!
I to wyjasnia problem jednoczesnego odchylenia spojlerow-lotek do gory. Dopiero gdzies 1,15s po tym nastopilo na pniu feralnej brzozy oderwanie koncowki z lotka lewego skrzydla !
Tak wiec zarowno eksperci ATM-QAR, biegli PW jak i czlonkowie podkomisji A.Macierewicza blednie ocenili przyczyne tej anomalii !
Update 20.06.2022 12:02
"Dodaje slady po zlamanych pienkach drzew na koncowce lewego skrzydla na dolnej powierzchni i przedluzenie sladow z wybrzuszeniami na krawedzi lotki zainteresowany znajdzie na tym znanym foto:
https://lh3.googleusercontent.com/dRiPcYtLCKJo59NafOaxBLax-oK1EfkQ3HxfJ5cempcCxAUB9AE5nj_Z1FShPsdZkAIgY8iYPnkTXArqs_SeVYzfYLhtLuP3kcGuFD_Gqw=w3872-h2592
Zielone slady sokow drzewnych sa tam rowniez golym okiem widoczne "
Administracje S24 uprzejmie prosze o umieszczenie tej notki w temacie Katastrofa smolenska. Dziekuje
Inne tematy w dziale Polityka