Najpierw przestawie urzadzenie GPS Bendix-King KLN 89(B) na tym schemacie:
https://lh3.googleusercontent.com/jUgRhbszUg8kgGrJzd33e-3IKzcmlphp_1KfBQb4radR2hrWV4dmHh54mctcymXXpbYgWpSUKemJuUVueXbrcKFVU4rMTYQL2lyx8_abiw=w1920-h1050
Podkreslilem podwojna czerwona linia moim zdaniem bezpodstawna Teze jakoby przyrzad ten mial byc "niepowiazany z zadnym systemem samolotu" !!
Niestety, ale ta Teza KBWL LP wydaje sie byc FALSZEM.
Poszukalem troche i znalazlem taki oto opis:
"KLN-90B через БС - СНС с БГМК No 1 Для нормальной работы ТКС - П 2 сопряжена со следующими системами : • ДИСС -013 – по сигналу угла сноса для формирования ПУ путевого угла ; • МГВ -1 СК – по сигналам крена через УПБ -1 и ПСТ -265 ШО для нормальной работы с минимальными погрешностями ; • ВК -90 М – для отключения магнитной и горизонтальной коррекции . "
Dla nieznajacych rosyjskiego Babelfish przetlumaczyl to na polski:
"KLN-90B przez BS - SNS z BGMK nr 1 Do normalnej pracy TKS - P 2 jest sprzężony z następującymi systemami: • DISS -013 - zgodnie z sygnałem kąta dryfu w celu utworzenia kąta toru PU; • MGV -1 SK - zgodnie z sygnałami przechyłu przez UPB -1 i PST-265 SHO do normalnej pracy z minimalnymi błędami; • VK-90 M – aby wyłączyć korekcję magnetyczną i poziomą."
zrodlo: str 1/5 z rosyjskiej instrukcji
https://docplayer.com/52778202-Tochnaya-kursovaya-sistema-tks-p2.html
Taka mala uwaga, KLN90(B) jest troszeczke nowszym modelem od KLN89(B) ale fukcjonalnos tych systemow jest prawie identyczna.
Mamy zatem udowodnione, ze TEZA KBWL LP jest falszywa.
Pozwolilem sobie rowniez na skopiowanie kilku kart z instrukcji obslugi KLN 89(B) dotyczacych mozliwosci naprowadzania samolotu w pionie czyli VNAV:
https://lh3.googleusercontent.com/oqrkh7hbw1kxt_j17Z2upH5XtkoOPM1vtnjcYKTW8EO23Pgyrzwa4H37ykitxMRzPammC4a4ZHHbf6efRX6nqR_Q4yDqizL9-zuMejb7kQ=w1920-h2100
Przypominam o mojej notce
https://www.salon24.pl/u/karlus/1154601,dobrze-slyszalna-w-koncowce-cvr-101-ki-w-wersji-mak-wypowiedz-flagi-na-wizji
oraz o tym jaka byla wartosc ustawionego kursu MGH DIRECT TO KTA
https://lh3.googleusercontent.com/-fdmZw5vlS1C34Zjpzm2Uu2U0L9ZQ9P8f5kcRLYSi-rLcUxDMq2_QJq5q2OPdONxuD0IBUv3fKp_10ULy1O2ofHpD604U56QPd4O6IxPSg=w1920-h3150
Na Obudowie Nastawnika Kursu nr1 widzimy bardzo duze uszkodzenia-wgniecenia, ktore byly przyczyna uszkodzen we wnetrzu i na zebatkach liczb kursowych.
Natomiast na Obudowie Nastawnika Kursu nr2 nie mamy tego typu uszkodzen i dlatego mozemy odczytac wartosc ustawionego Kursi 241° (MGH)
Mozemy smialo wiec przypuszczac, ze na obydwu Nastawnikach byla ustawiona ta sama wartosc Kursu.
Przypomne karte Lotniska Sjewjernyj oraz trajektorie z Raportu MAK
https://lh3.googleusercontent.com/MoD3cgh7j-2_ZpSFkYSh_6tPZpULCDXkh2dsKFJ8DE11bMA94WKoJpscDAEmlj1HIRktoSOh9jn7GmaF3w=w1050-h1920
https://lh3.googleusercontent.com/cVZS-A3M4oKNt25hYw4YRPVb7uzWDy4eV8iZ5sJEBQoQ8EcdwuGKY5mvyAV9tdeGuaU0-YYZAIoer87j3k3O0ICrTjCiy-u4TAORrMC5JA=w1920-h1050
Prawie dokladnie w miejscu kiedy kat kursu MGH DIRECT TO KTA wynosil 241° to I Pilot zakomunikowal Wiezy o 10:37:23 "I wypelniajem czietwiortyj, polskij 101"
PS. Uprzejmie prosze Administracje S24 o umieszczenie tej notki w dziale Katastrofa Smolenska
Inne tematy w dziale Polityka