Jak wspomnialem w poprzedniej notce to, ze czas ustawiony w fotoaparacie Griszy nie byl czasem rzeczywistym. Wspomnialem rowniez i to, ze Grisza fotografowal rowniez Pozegnanie pary prezydenckiej z Warszawa 18.04.2010 .
Z porownania czasu kadrow na filmiku z transmisji Polsatu i z czasu aparatu Griszy (Exif) zrobionych zdjec wyszlo, ze roznica czasu kadru transmisji telewizyjnej do czasu z aparatu Gristy wynosi okolo 78s.
Oto dowod:
https://lh3.googleusercontent.com/TxIHOIbwh8UGhaV1vUZi-VtYRl8Hx_O-_regnYHmegX0owesf3N_p9c4HiXZIjZq4L-tQ68yHJ2y6T2VxvVBtKy0wuy7XGFFkPFIzeWKRQ=w1920-h4230
Teraz wrocmy do 10.04.2010 i startu 101-ki na pasie 29. Grisza zrobil jeszcze 2 zdjecia. Oto schemat z odpowiednimi czasami z Exif i tym roznym o 78s w odniesieniu do transmisji telewizyjnej Polsatu.
https://lh3.googleusercontent.com/IIVT86_vACIc6FkY6oIZ_sBamz4gJra1I5e8eS3JHArADnr2ZSFQ2_EXHrR71r-ljqxVqq-1GyGxD4H4J1hcBvnKPmCEGKXyWW6FuZ-uEQ=w1920-h1050
Na powyzszym schemacie zaznaczylem rowniez wspolrzedne punktu TakeOff. Z odleglosci 101-ki do tych punktow i z tego, ze na pasie 101-ka rozpedzala sie z mniejszym przyspieszeniem niz w powietrzu, wychodzi ze czas TakeOff to 7:27:19 czasu "Polsatowego".
Powiecie, ze czas TakeOff 07:27:19 nie zgadza sie z tym zapisanym czasem UTC-GMT z raportu UASC w Timeline 5:27:14 !
Wszystko sie zgadza, jezeli wprowadzi sie mala poprawke na czas potrzebny do nagrania, kodowania obrazu TV na jego transmisje do i od satelity, i na dekodowanie obrazu TV.
Napisalem o tym juz w 2013 roku i wtedy zrobilem ten schemat:
https://lh3.googleusercontent.com/285JBpBiPxf6RWh4EuRyNzt3z4cl81i-3mGiEqbdKS_EKBKEkIC1BrkC6RhJ55FO5M379v1CoP0f-2kflAMZ1h6Ud2FzUr_oZd4TIMXvpQ=w1921-h3600
Przypominam, ze zrowno wtedy jak i obecnie czas Radio Controlled to czas UTC-GMT minus odpowiednie godziny na strefe.
Tak wiec od czasu "polsatu" nalezy odjac okolo 5 sekund i wtedy otrzymane czasy beda sie zgadzaly co do sekundy.
Np. czas Takeoff 07:27:19 - 5s = 07:27:14 czas rzeczywisty lokalny zgodny z czasem UTC-GMT w minutach i sekundach.
PS.
Jest jeszcze tylko jedna mala niescislosc w raporcie UASC. Otoz czas TakeOff w Timeline to 05:27:14 a w logu TAWS#33 czas tego TakeOff to 05:27:11 czyli mamy 3 sekundy roznicy.
Skad sie wziela ta roznicatych 3 sekund?
No i czy ta roznica tych 3 sekund jest dla kazdego Logu taws w tym katastroficznym locie?
Zamieszczam rowniez komentarz @Tiger65:
"Tiger65 4 lipca 2021, 01:02
@Karlus
>Jest jeszcze tylko jedna mala niescislosc w raporcie UASC. Otoz czas TakeOff w Timeline to 05:27:14 a w logu TAWS#33 czas tego TakeOff to 05:27:11 czyli mamy 3 sekundy roznicy
Masz rację, tzn. w timeline jest:
05:27:14 Takeoff time TAKEOFF 0000D35C 00 00 4C B2
4C B2 (HEX) -> 19634 (DEC) sekund -> 05:27:14
natomiast w logach alertów - TAWS #33 jest 5:27:11
czyli dlaczego TAKE OFF w TAWS różni się o 3 sekundy od TAKE OFF w FMS2? "
Wlasnie pytam sie rowniez o to w notce.
Update 16:40
Dodaje dwa kadry z TakeOff Belavii, byc moze pomoga wyjasnic roznice tych 3 sekund miedzy FMS i TAWS w 101-ce
https://lh3.googleusercontent.com/oQqNxzd8qFDBQrH_t1gqoZJrdXiS91lFsn9m-whavc8aAvceur76XlAaFbX3a6zotoElgMS-KdHJgLv0VIRy7mtgOSfHTwIF1TrjScq37g=w920-h1040
jak widac na gornym kadrze, to o czasie ( na kadrze ) 00:05:28 oderwalo sie od podloza pasa startowego przednie podwozie, a na dolnym widzimy, ze o czasie 00:05:31 oderwaly sie od pasa startorwego obydwa podwozia glowne !
Czyli mozemy z duzym prawdopodobienstwem stwierdzic, ze czas oderwania przedniego podwozia od pasa stratowego to czas satelitarny zapisany w logu TAWS jako Takeoff, a po trzech sekundach nastepuje oderwanie sie glownego podwozia od pasa startowego i ten moment to czas satelitarny zapisany w FMS jako TakeOff.
Inne tematy w dziale Polityka