Przygladajac sie kadrom z monitoringu, ktor opublikowane sa na filmie Stankiewicz " Stan zagrozenia" zauwazylem kaluze cieczy o duzej powierzchni pod kadlubem 101-ki.
Oto te kadry:
https://lh3.googleusercontent.com/jX0YT2Gh2_TZsrN5okyUwfDVvCVu8vf8B664mCO7ig40cewbi8dL0Z5K2U-DDVGf8zvH2koHlskbVOjulJGkELAZJGT8OGM_SGzyadFYEw=w1920-h4320
Na innym zdjeciu znalazlem stojacy przy tej kaluzy w czerwony woz strazacki:
https://lh3.googleusercontent.com/zpHYEwBJToOEL0-zXx2Bz5KOBQWkirwKXemHBB8kk4Nmvtp-qlxE2MgvegyKNd0P2nToCh9h0XalvvZg_8tIxztDSdw-XlvqQbVLBDzrAw=w1920-h2100
Sam sie bardzo zdziwilem tym faktem, ze ta kaluza cieczy to nie ta kaluza, ktora wg raportu Millera miala wystapic na betonie pod klapami srodkowego silnika i z jej wzgledu silnik srodkowy nr2 dwokrotnie nie zapalil podczas proby silnikow.
Zaciekawil mnie ten temat i postanowilem sprawdzic na zasobach zdjeciowych, czy przypadkiem to nie woda spowodowala dwukrotne nieodpalenie silnika nr2 srodkowego, a moze zwykle "zapowietrzenie" rury doprowadzajacej paliwo do tego silnika.
No i popatrzcie co znalazlem na zdjeciach silnika nr2 z otwartymi klapami na wrakowisku:
https://lh3.googleusercontent.com/4NRpdO743Px_f8f5eqIRx0TgC2c5-5RcfZxAswhxis9n_CTgg-FyRqKmy69rN7gN25pVA0XuwC2TSYKYkW_umhWeU1pLb5k3CWDAO4ROYw=w1920-h1050
Tak, dobrze widzicie, to uszkodenie/pekniecie na skorodowanym kolanku rury doprowadzajacej paliwo do silnika nr2.
Jest wysoce prawdopodobne, ze czesc paliwa znajdujacego sie w rurze wycieklo na oslony silnika i tym samym wciagniete zostalo do przewodu powietrze. kazdy kto mial kiedys stary samochod wie, ze ciezko zapalic silnik jak sie ma zapowietrzone przewody paliwowe.
Czy to mialo wplyw na przyczyny katastrofy?
@Stanzag dawno temu pisal o zwiekszonej ilosci tlenku wegla we krwi wiekszosci pasazerow. W czasie lotu cisnienie w uszkodzonej rurce paliwa moze doprowadzic do rozpylenia mgielki paliwowej, ktora to wraz z powietrzem mogla byc zassana przez system klimatyzacji i rozprowadzona po calym samolocie. Czy tak zanieczyszczone powietrze moze doprowadzic do skutkow ubocznych osob je wdychajacych?
Czy to zostalo zbadane przez komisje?
Dotatek 11:01
Zainteresowanym polecam artykul z 2012 roku
https://www.dw.com/pl/linie-lotnicze-staraj%C4%85-si%C4%99-tuszowa%C4%87-usterki/a-16292587
i cytat z tego artykulu
"Według szacunków Federalnego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (LBA) niemieckie linie lotnicze częstokroć omijały obowiązek zgłaszania usterek na pokładach samolotów. Taka sugestia zawarta jest w piśmie tego urzędu z listopada 2010 r., czyli napisanego miesiąc przed incydentem, jaki miał miejsce na pokładzie samolotu Germanwings lecącego z Wiednia do Kolonii.
Piloci tej maszyny wylądowali ostatkiem sił i z ułamkiem świadomości, ponieważ do kabiny nawiewały toksyczne opary paliwa z turbin, wywołujące halucynacje i utratę przytomności. Podobne opary wywołały na początku września 2012 r. złe samopoczucie kilkorga pasażerów linii XL-Airways."
Inne tematy w dziale Polityka