To jest notka techniczna dotyczaca katastrofy 101-ki w Smolensku, dlatego prosze Administracje S24 o jej umieszczenie w dziale "Katastrofa smolenska"
Najpierw przedstawie schemat porownawczy tablic oryginalnej przed remontem i powyginanej na miejscu wrakowiska:

https://lh3.googleusercontent.com/LA8KF0lhkKro3rwSIl4TSYPBYtk2tf9AJnC431sngrK9kE5xS1d1fAb2AtLpTT_msabhLFzqo7qzXZqL-WF4S5gpevcfZLivOYUki5u6cQ=w1920-h2100
To zniszczenie, wygiecie tablicy do wewnatrz kabiny na lewej krawedzi tej tablicy od piatego rzedu wylacznikow (liczac od gory) az do dolnej jej czesci zostalo spowodowane wgniatajaca sie do srodka kabiny prawa metalowa dosyc masywna skrzynia obok fotela II pilota. Ta skrzynia rozpoczyna sie wlasnie od piatego od gory rzedu wylacznikow/bezpiecznikow.
Te bezpieczniki/wylaczniki to w wiekszej mierze te:

https://lh3.googleusercontent.com/R9Qx9KvQI6RHsg6aUJVOuSw_4C36WhNgua6BdKV18ypgS6QkLDsD6wexmmd1EBdoKPazIw0aQLQp30xxynzi5hB-urpQAyIHW80cc0WMjA=w1920-h975
Proponuje zainteresowanym zapoznac sie z dzialaniem takich automatycznych wylacznikow/bezpiecznikow.
O ciekawym ustawieniu tych wylacznikow/bezpiecznikow ale na tablicy lewej szyny 27V postaram sie napisac w innej notce.
Teraz jeszcze o uszkodzeniu tej skrzynki prawej szyny 27V.
Z geometrii upadku 101-ki na grunt(wg KBWL i NIAR)

https://lh3.googleusercontent.com/DKzKzuGroBOKmIx8Nf9_x9AD7q35LbF931bRoUPGPKhRlMvfvEULBcj-q1zQJ710UC3lWohwz9OTtt-GfuvP8NdNyKo5khy_QJu_QjeFkA=w1920-h1080
wynika, ze ta prawa czesc kokpitu byla w powietrzu i w dodatku oslonieta lewa czescia kabiny pilotow.
To oznacza, ze takie uszkodzenia tej tablicy prawej szyny 27V mogly miec jedynie miejsce po oderwaniu sie przedniej czesci samolotu z kokpitem i pierwszymi salonkami w miejscu wbicia drzwi 2L centroplatem w grunt i po kilku "koziolkach" rozerwanej na "jarzabkach kaczejzupy" czyli uderzeniach o grunt.
To sa jedne z wielu faktow!
Inne tematy w dziale Polityka