Na kadrach filmu Witolda zrobionych podczas lotu 101-ka 07.04.2010 znalazlem takie, ktore jednoznacznie potwierdzaja trajektorie ktora ja wykreslilem i opublikowalem w notce
https://www.salon24.pl/u/karlus/1112929,katastrofa-smolenska-trajektoria-101-ki-podczas-lotu-z-tuskiem-07-04-2010
Oto schemat z kadrem na ktorym znajduje sie niepodwazalny dowod:
https://lh3.googleusercontent.com/HCe03QDIXIBOA9DjwvZc698tpfMkf41Y7gmAvLMfr7a35kLntrht1TUT4P72c4QckBpTiNIDPhabDAS9u0OB82jsIjI-hV4Queot4m3j5w=w1920-h3060
Wprawny i dobrze wyksztalcony obserwator moze jeszcze wyliczyc/oszacowac wysokosc samolotu w momencie tego kadru filmowego.
Miarka na GE odmierzamy szerokosc pierwszego dlugiego budynku, wynosi ona 180m oraz odleglosc od trajektorii do tego budynku wynoszaca okolo 1772m
Dalej mierzymy odleglosc miedzy pierwym budynkiem a ostatnim 6-tym, wynosi ona 206m
nastepnie na kadrze mierzymy szerokosc pierszego budynku ktora wynosi okolo 70mm oraz prostopadla odleglosc od pierwszego do ostatniego budynku , ktora wynosi okolo 23mm
Obliczamy z proporcji na kadrze widoczna rzeczywista skrocona o kat alfa odleglosc od pierwszego do ostatniego budynku.
Wynosi ona okolo s=(23/70)*180m=59m
teraz mozemy wyznaczyc wysokosc samolotu nad poziomem gruntu 242m npm , na ktorym stoja budy.
Wynosi ona okolo H=(59/206)*1772=507m
Czyli nawet wysokosc samolotu po wykonaniu rozkazu kierownika lotow sie zgadza z wysokoscia radiowa zapisana w raporcie ATM-QAR
Inne tematy w dziale Polityka