Najpierw chcialem zwrocic uwage na to, ze zarowno eksperci jak i niektorzy habilitowani biegli prokuratury przyjmuja na odcinku od punktu TAWS37 az do feralnej brzozy stala srednia predkosc postepowa 101-ki
To jest bardzo kardynalny blad niegodny habilitowanych ekspertow, poniewaz przy stalej predkosci nie ma zadnego hamowania i przyspieszania co jest niezgodne z aerodynamika (oporami aerodynamicznymi), dzialaniem silnikow ktore z malego gazu wchodza na nominalne obroty. oczywiscie te kardynalne bledy sa do znudzenia powtarzane przez niektorych blagierow CFITowych.
Pare lat temu pisal notki na S24 Ford Prefect, ktory nie popelnial takich kardynalnych bledow.
Na kilku jego schematach mozna stwierdzic, ze wiedzial o hamowaniu czy przyspieszaniu samolotu na tym odcinku. Mial racje piszac, ze na 101-ce nie bylo zamontowanego urzadzenia rejestrujacego przyspieszenia wzdluzne.
Przedstawie jeden z jego schematow z moimi uwagami:
https://lh3.googleusercontent.com/ujefH5CQOQbWkDD9kLOFyQl5spmKiQ5HPGtOMzDppSvRdBkobvADKNSNk-tM6FEpWonr3E0NYL35vR9HARveJVAOKHx49i3XA5WWxZfQOg=w1773-h959
Ten brak elementu pomiarowego przyspieszenia wzdluznego mnie wcale nie przeszkadza.
Tu moje szkice przyspieszen
https://lh3.googleusercontent.com/jRvJCmCA-Hew6TLd96sugoCEUtQlft9om7GFaKBJRA95XeMRnfWRWvM3tGP_ETROaJNKq7fAigTD2TDiDYHtWaQz0T7TMivBmfnAs6bfNA=w2048-h1448
Obecnie po bardzo dokladnym aproksymowaniu wyprowadzilem wzor na droge w czasie jaka pokonala 101-ka w ostatnich 19 sekundach lotu
Wlasnie na podstawie dokladnych odleglosci punktow i czasu wyprowadzilem wzory na droge, predkosc i przyspieszenie wzdluzne samolotu wzgledem ziemi, czyli Zx.
Oto moje schematy i obliczenia:
https://lh3.googleusercontent.com/WXaorS3EBl-TNziHWXVtGIGhPSFU3QREXs1B5tMYZN3Mepgs8_kYygYw4rAEJA5zpWMzOCDc1s6CTvwyU5NOnzj8tK1EcU1qHdIlS1xTBw=w1920-h1170
Potrzebny jest nam wzor na Px z mojego schematu dla Zx > 0 . Px to przyspieszenie wzdluzne wzgledem samolotu.
Dane mamy Zx, kat Pitch, i Pz ze wskazania na akceleratorze
Np na 2 sekundy przed feralna brzoza Pitch 10° Pz= (1,25-1)*g=2,45m/s^2 i Zx=1,27 m /s^2
Px=(Zx+ Pz*sin(10°))/cos(10°)=1,721 m/s^2
a na 1 sekunde przed uderzeniem w feralna brzoze mamy wartosci Pitch=13° Pz=(1,35-1)*g=3,424 m/s^2 i Zx=0,88m/s^2
czyli wg tych danych przyspieszenie wzdluzne Px=1,693 m/s^2
To by bylo na tyle jesli chodzi o wartosci przyspieszenia wzdluz osi samolotu tuz przed uderzeniem skrzydlem w feralna brzoze.
Inne tematy w dziale Polityka