Karlus Karlus
2333
BLOG

Katastrofa smolenska - Dyskretny sygnal "marker" w zapisach MSRP a bzdury gwanta

Karlus Karlus Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 7

Manipulator i od "siedmiu bolesci" znafca przyczyn katastrofy smolenskie znowu nie wytrzymal i wydzielil z siebie "wypierdka" w komentarzu pod notka nudnego oszusta:

"Gwant
11 lutego 2021, 07:00

Karlus  w swojej notce twierdzi, że RSBN w miał w Smoleńsku
coś wspólnego z ustalaniem przez kontrolę lotniskową wysokości
na jakiej znajdował się samolot  - to już podwójna bzdura.
Dalej przechodzi do twierdzenia, że dyspozycja wydana przez
kontrolera do załogi PLF101 wpłynęła na zmianę  wysokości lotu,
a to na utratę w parametrze MARKER (zapisywanym przez systemy
rejestracyjne FDR) informacji o przelocie na DRL lub BRL.
To już trzeci poziom rozminięcia się z realiami technicznymi.

Dla przypomnienia: dyskretny parametr MARKER zapisywany przez systemy
rejestracyjne FDR  przyjmuje wartość 1, gdy samolot jest w zasięgu
sygnału markera DRL lub BRL i dodatkowo, gdy przyrząd WBE-SWS do pomiaru
wysokości baro w samolocie wykryje odchyłkę większą niż 150 m
od  wysokości przelotowej, zadanej przez pilotów na dedykowanej skali
przyrządu.  W Smoleńsku w czasie lotu wartość parametru MARKER była
równa 1 od 8:39:50 do 8:39:58 oraz od 8:40:55.5 do 8:40:58.
To jednoznacznie wiąże  się z przelotem nad DRL i BRL odpowiednio.
Poza tymi przedziałami czasowymi parametr MARKER miał wartość 0. "

Otoz w mojej notce

https://www.salon24.pl/u/karlus/1112045,katastrofa-smolenska-07-04-2010-rsbn-na-siewiernym-czy-rowniez-10-04-2010

jest wyraznie napisane

cytuje:

"07.04.2010 widoczne sa anteny RSBN na wycinku zdjecia z wysokosci gruntu.

Fakt obserwacji 101-ki przez monitoring RSBN znajduje sie w stenogramach i na wykresach wysokosci w ATM-QAR lecacej po kregu 101-ki. Kontroler obserwowal wysokosc lotu 101-ki i zauwazyl, ze laciala ona o 150m za nisko po kregu przed trzecim zakretem.

Kontroler nakazal zalodze 101-ki zwiekszyc wysokosc, co zaloga wykonala kosztem niezapisania w MSRP i QAR sygnalow przelotu nad radiolatarniami. To wlasnie potwierdza dzialanie RSBN podczas ladowan Tuska i Putina 07.04.2010. "


O powyzszym zainteresowany moze sie dowiedziec wiecej z mojej notki z 18 września 2020, 11:48

https://www.salon24.pl/u/karlus/1077378,katastrofa-smolenska-dyskretny-sygnal-marker-w-zapisach-msrp

gdzie jest miedzyinnymi napisane:

"Raport MAK:

"Так, по докладу РП, 07.04.2010 самолет Ту-154М при заходе на посадку самовольно снизился с заданнойвысоты 500 м до 300 м. По команде РП самолет вновь занял высоту 500 м."


 "

Jak widac z powyzszego, to wojskowa zaloga przy podejsciu do ladowania na wojskowym lotnisku nic nie moze zrobic samowolnie!

Jaki to ma zwiazek z dyskretnym sygnalem "marker" zapisanym w MSRP?

Otoz, do tego samego sygnalu "marker" byl podpiety w samolotach starszej generacji czyli Tu 154 b dodatkowo dyskretny sygnal "do startu nie gotow", ale w juz w polskich Tu 154m podpiete byly dodatkowo dwa sygnaly dyskretne, jeden to "do startu nie gotow" a drugi to"odchylenie od zadanego poziomu lotu o wiecej niz 150m".

dowod na schemacie zrobionym 12.09.2014:


image

https://lh3.googleusercontent.com/p28xqaZcKJdUhoB-2xe1Qcef30Nc1dwiCNNGngt9ZK6BftQPyq6APE2necGeqsP897mXck3848S0ehq8gQ=w1920-h3242

Czy na przyrzadzie WBE-SWS dowodcy zalogi ustawiona byla zla wysokosc 300m jako wysokosc kregu, czy moze byla zle ustawiona wartosc cisnienienia referencyjnego ?

Pytanie to powinno byc skierowane do owczesnego dowodcy pplk Stroinskiego.

Wykonanie rozkazu kontrolerow z wiezy, czyli wzlot na wysokosc 500m spowodowalo ciagle wystapienie sygnalu "marker" poniewaz zostalo prawie na stale przekroczone odchylenie od zadanego poziomu.

To zostalo zapisane w MSRP z dnia 07.04.2010 a opublikowane na wykresach w raporcie ATM jako parametr dyskretny "marker" pod pozycja 12.

Na ponizszych wykresach jest porownanie lotow z 07.04 i 10.04 z roku 2010

image

https://lh3.googleusercontent.com/fOdMvN1JU1vMSOoTYiWIQscmNOaipz6hF4CO2S9G6LKskfyD3i_FN5SHO0JBe1Yr49-P3HN3eeJPZ6MeSw=w2484-h3496

Ciekawe sa te puste fragmenty dyskretnego parametru "marker" w zapisie z 07.04.2010 ktore mialy miejsce na 14minut i na okolo 10 minut przed momentem ladowania!!

Cisnienie std, czyli parametr dyskretny nr7 IPL zostalo wylaczone rowniez okolo 10 minut przed ladowaniem.

Co wiec bylo zle ustawione na WBE-SWS dowodcy? (dobrze, ze 07.04.2010 warunki byly bardzo dobre i ladowanie moglo sie odbyc "na oko" )

Update: Dowodca 101-ki 07.04.2010 byl pplk Stroinski a nie Pietruczuk. moja pomylka. "


Jeszcze raz udowodnilem, ze ten bezmozgowy cwaniaczek z Wroclawia gwant jest POsPOlitym hejterem co to nie rozumie pisanego i obrazkow a bedzie sie wymondrzal jak ten nudny piernik czy kaczapupka!

Karlus
O mnie Karlus

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (7)

Inne tematy w dziale Polityka