O mozliwej i bardzo prawdopodobnej awarii hydrauliki albo manipulacji z parametrami zarejestrowanymi w MSRP i pokazanymi w raporcie MAK pisalem juz bardzo dawno temu.
Najpierw fragment wykresow:
- przesuniecie dzwigni RA-56 (w czarnym prostokacie)
- zmiana kata pochylenia obydwu sterow wysokosci
- zmiana samego kata pochylenia (Pitch - Tangaz)
Dwignia RA-56 przesunela sie o okolo -8mm co daje okolo 1/4 calkowitego przesuwu w jedna strone, to spowodowalo synchroniczna zmiane katow pochylenia obydwu sterow wysokosci o okolo -3° , a wynikiem tego mialo byc zwiekszenie calkowitego kata pochylenia samolotu (patrz ostatnie 15 s na wykresach) , a nie jego zmniejszenie z kata -3° do -4,2° !!
Co spowodowalo takie anormalne (przeciw) dzialanie sterow wysokosci i kata pochylenia Pitch??
To nie mogl byc ani ruch dzwigni MET (w lila prostokacie) i ani zaden ruch kolumny wolantu (w zielonym prostokacie) poniewaz poczatek zmiany ich polozen nastapil dopiero po czasie 10:40:29,50 czyli po trzech sekundach od zadzialania dzwigni RA-56 !!
(sprezyny w zoltych cylindrach)
Moze ktos z (pod)komisji ma inne wyjasnienie takiego anormalnego niewspoldzialania poszczegolnych blokow automatu (ABSU) ?
Komentarze
Pokaż komentarze (4)