Karlus Karlus
2259
BLOG

Katastrofa smolenska - Manipulacja albo awaria hydrauliki na wykresach w raporcie MAK

Karlus Karlus Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

O mozliwej i bardzo prawdopodobnej awarii hydrauliki albo manipulacji z parametrami zarejestrowanymi w MSRP i pokazanymi w raporcie MAK pisalem juz bardzo dawno temu.

Chcialbym zwrocic czytelnikom uwage na pewne zmiany na wykresach ktore to sa sprzeczne albo conajmniej wskazuja na awarie "automatu" .

Najpierw fragment wykresow:

image

https://lh3.googleusercontent.com/8-ztNQcaIYyKA9XoK2ag_GMsMq3rmVu4jj_-gABFeyYhIieblxVADj3kLcfy_G9u25KIMfpadoaLdTjY8S3fx83tnTaWFxouyIENrqrsCw=w1920-h1080

Na tym fragmencie pionowa czerwona linia zaznaczylem czas FDR 10:40:26,50 w ktorym to rozpoczyna sie synchroniczny zapis zmiany trzech parametrow

- przesuniecie dzwigni RA-56 (w czarnym prostokacie)

- zmiana kata pochylenia obydwu sterow wysokosci

- zmiana samego kata pochylenia (Pitch - Tangaz)

W przeciagu nastepnych 3 sekund do czasu 10:40:29,50 dwa parametry dzialaly zgodnie, synchronicznie i prawidlowo.

Dwignia RA-56 przesunela sie o okolo -8mm co daje okolo 1/4 calkowitego przesuwu w jedna strone, to spowodowalo synchroniczna zmiane katow pochylenia obydwu sterow wysokosci o okolo -3° ,  a wynikiem tego mialo byc zwiekszenie calkowitego kata pochylenia samolotu (patrz ostatnie 15 s na wykresach) , a nie jego zmniejszenie z kata -3° do -4,2° !!

Co spowodowalo takie anormalne (przeciw) dzialanie sterow wysokosci i kata pochylenia Pitch??

To nie mogl byc ani ruch dzwigni MET (w lila prostokacie) i ani zaden ruch kolumny wolantu (w zielonym prostokacie) poniewaz poczatek zmiany ich polozen nastapil dopiero po czasie 10:40:29,50 czyli po trzech sekundach od zadzialania dzwigni RA-56 !!

Jest natomiast bardzo prawdopodobne, ze zmniejszylo sie cisnienie hydrauliczne (byc moze w skutek awarii w RA-56) i sprezyna kontrujaca przesunela dzwignie RA-56

image

https://lh3.googleusercontent.com/A7X6zQFlOKo50ecDaHEHbmJNXA3KSRqUE5gqaL7Tzu2p59dlxQkN5N3wPgUuZyvlpY7iE0M7jimrapvEDQ=w1920-h2100

(sprezyny w zoltych cylindrach)

Moze ktos z (pod)komisji ma inne wyjasnienie takiego anormalnego niewspoldzialania poszczegolnych blokow automatu (ABSU) ?

Karlus
O mnie Karlus

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (4)

Inne tematy w dziale Polityka