Dziekuje @Tiger65 za to, ze przypomnial mi o wskazanej w raporcie MAK wydanej komendzie kontrolera z wiezy w Smolensku zalodze 101-ki przejscia na wyzszy poziom w locie 07.04.2010:
"Raport MAK:
"Так, по докладу РП, 07.04.2010 самолет Ту-154М при заходе на посадку самовольно снизился с заданнойвысоты 500 м до 300 м. По команде РП самолет вновь занял высоту 500 м."
"
Jak widac z powyzszego, to wojskowa zaloga przy podejsciu do ladowania na wojskowym lotnisku nic nie moze zrobic samowolnie!
Jaki to ma zwiazek z dyskretnym sygnalem "marker" zapisanym w MSRP?
Otoz, do tego samego sygnalu "marker" byl podpiety w samolotach starszej generacji czyli Tu 154 b dodatkowo dyskretny sygnal "do startu nie gotow", ale w juz w polskich Tu 154m podpiete byly dodatkowo dwa sygnaly dyskretne, jeden to "do startu nie gotow" a drugi to"odchylenie od zadanego poziomu lotu o wiecej niz 150m".
dowod na schemacie zrobionym 12.09.2014:
https://lh3.googleusercontent.com/p28xqaZcKJdUhoB-2xe1Qcef30Nc1dwiCNNGngt9ZK6BftQPyq6APE2necGeqsP897mXck3848S0ehq8gQ=w1920-h3242
Czy na przyrzadzie WBE-SWS dowodcy zalogi ustawiona byla zla wysokosc 300m jako wysokosc kregu, czy moze byla zle ustawiona wartosc cisnienienia referencyjnego ?
Pytanie to powinno byc skierowane do owczesnego dowodcy pplk Stroinskiego.
Wykonanie rozkazu kontrolerow z wiezy, czyli wzlot na wysokosc 500m spowodowalo ciagle wystapienie sygnalu "marker" poniewaz zostalo prawie na stale przekroczone odchylenie od zadanego poziomu.
To zostalo zapisane w MSRP z dnia 07.04.2010 a opublikowane na wykresach w raporcie ATM jako parametr dyskretny "marker" pod pozycja 12.
Na ponizszych wykresach jest porownanie lotow z 07.04 i 10.04 z roku 2010
https://lh3.googleusercontent.com/fOdMvN1JU1vMSOoTYiWIQscmNOaipz6hF4CO2S9G6LKskfyD3i_FN5SHO0JBe1Yr49-P3HN3eeJPZ6MeSw=w2484-h3496
Ciekawe sa te puste fragmenty dyskretnego parametru "marker" w zapisie z 07.04.2010 ktore mialy miejsce na 14minut i na okolo 10 minut przed momentem ladowania!!
Cisnienie std, czyli parametr dyskretny nr7 IPL zostalo wylaczone rowniez okolo 10 minut przed ladowaniem.
Co wiec bylo zle ustawione na WBE-SWS dowodcy? (dobrze, ze 07.04.2010 warunki byly bardzo dobre i ladowanie moglo sie odbyc "na oko" )
Update: Dowodca 101-ki 07.04.2010 byl pplk Stroinski a nie Pietruczuk. moja pomylka.
Inne tematy w dziale Polityka