Karlus Karlus
2094
BLOG

Katastrofa smolenska - Matactwo z usterka RA-56W1 nr15 w raporcie Millera

Karlus Karlus Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

W zalaczniku nr4 do raportu Millera znajduje sie opis wielu "usterek".

Oto poczatek opisu "usterki" nr 15 z tegoz to raportu:

"15. 22.01.2010 r. (O). W SI SAMANTA w „Historii uszkodzeń statku powietrznego” z dnia 22.01.2010 r. dokonano wpisu o wykryciu przez personel latający uszkodzenia podczas uruchamiania urządzenia SP przed lotem: „Brak sygnalizacji sprawności ABSU na pulpicie PPN-13”.
Przyczyna – uszkodzenie wewnętrzne mechanizmu sterowania RA-56W1 w kanale przechylenia – zanieczyszczone płynem hydraulicznym złącza agregatu, zwarcia wewnętrzne. Kwalifikacja „R / Pozostałe”. Sposób naprawy – wymiana agregatu. "


Nastepnie na trzech stronach nastepuje opis wystapienia i usuniecia tejze "usterki" i zakonczenie nastepujaca konkluzja:

"Wystąpienie powyższej niesprawności nie miało wpływu na katastrofę."

Skad u ekspertow z komisji Millera taka PEWNOSC ??


Ja znalazlem w tym opisie przyczyn "usterki" i jej usuwania kilkukrotnie slady MATACZENIA.

Otoz kilka razy pisano o usterce agregatu RA-56W1 dla przechylenia oraz kilka razy o usterce (moim zdaniem tej samej) agregatu RA-56W1 dla pochylenia !!

Tego typu identycznych agregatow RA-56W1 w Tu 154m 101 bylo trzy.

Jeden dla przechylenia (sterowanie lotkami), drugi dla pochylenia (sterowanie wysokoscia),  a trzeci dla steru kierunku.

Otp schemat i ciekawe fragmenty zdjec tych trzech agregatow wraz z opisem "usterki" z moimi podkresleniami i wnioskami

o mozliwym MATACTWIE :

image

https://lh3.googleusercontent.com/X9y5OjugcKqeIZ10pLE_13MA2zcyXYGboQORiP-TPdMh0inTmzF9XxBCYaig4MuLuZUiG3ifbpi0kVDpiWNf2B9JsN6j8luLr3qR0XvSSQ=w1920-h5000

Pytanie do ekspertow komisji Millera:

ktory z tych dwoch agregatow RA-56W1 ten sterujacy lotkami czy ten od steru wysokosci mial "usterke" i zostal jedynie wymieniony na inny, byc moze bez zlikwidowania przyczyny?

Ja typuje na "usterke" RA-56W1 steru wysokosci (pochylenia)

PS.Przypomne o przylozeniu przez Pilotow duzej sily na wolant (wypadkowa ponad 15kG) i ich okolo 4-ro sekundowej walce przeciw autopilotowi aby go recznie przesilic!


Update 22:40

dodaje schemat

image


https://lh3.googleusercontent.com/l_P1ouAdxT8rDUqly9W0Lu7dpmy_kyYHZMLTJeAcioplUw3xGRDLhjM0Ht4UqxuJ-eQuRD3PlS7LAiovow=w1291-h735

i proponuje zapoznac sie z moja notka

https://www.salon24.pl/u/karlus/1061402,katastrofa-smolenska-sila-na-wolancie-oczami-badaczy-komisji-millera

a bezzebne POkraki wyja ciagle chorem eunuchow z Erosa.

Karlus
O mnie Karlus

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (10)

Inne tematy w dziale Polityka