Na bledy w tlumaczeniu z rosyjskiego na polski na tych tabliczkach pisalem bardzo dawno bo 21.12.2015.
Przypomne:

https://lh3.googleusercontent.com/qsJc0ygY4z3kTRsKzltAKQCxGPAiqXilFayNa9cLlfWNokRh_WZN4gad0W_eEddxlCqpK2RTDbsNkL9Owg=w976-h1525
Tu mamy oryginalny rosyjski schemat:

https://lh3.googleusercontent.com/vOwV8D4B_qdT-Smde1YzSgz8OE2_NdJuvcCZuDBrE8suDEeov68tjdpntQcF2baH6-mDMuyOLRnjYuhxsA=w600-h646
No i porownanie:

https://lh3.googleusercontent.com/u-fMG_XN0GLQ9a5Ry6gzoGY_OsNoLR2KgD1uuq1Z4HXFDgedkkVdgSQQWNspTL2Y3_uMROe4GbFw5Flt6Q=w1033-h2102
wraz z komentarzem:
"26.03.2016
Teraz mamy inny problem zwiazany wlasnie z ta pomylka w tlumaczeniu z rosyjskiego na polski.
W momencie zmiany ark15 wskazujacej przelot na radiolatarnia samolot byl wg ros. instrukcji od 0,5*400=200m do 0,8*400=320m czyli jak wezmiemy srednia to otrzymamy okolo 260m przed antena DNDB a piloci 101-ki uczeni byli wierzyc temu co na tabliczkach jest napisane i byli przekonani, ze znajduja sie okolo 260m za radiolatarnia.
Mamy zatem w sumie blad 2 razy 260m rowny okolo 520m !!! (podobnie jak w algorytmie TAWS/FMS)
Wlasnie o okolo tyle metrow byli jeszcze "oszukiwani" przez wieze w komunikatach
"xx, na kursie i sciezce"
Czy te okolo 520m (okolo 6,5s lotu) to powod do zwiekszenia predkosci opadania aby znalezc sie na odpowiedniej sciezce?
Cos mi sie tu nie podoba. Przeciez podczas podejsc ILa-76 radarowe odczyty odleglosci od progu pasa byly co do kilku metrow dokladne!
WIELKI5511:47 "
Taki blad jest w polskim tlumaczeniu instrukcji:

https://lh3.googleusercontent.com/jlGKwCwF6YIQHOoAjeK5k64lvZiMiP0tQLBNeTaxcn8UUx0_JTb3I5_VC1xyHQoWngG_UPdRtwZiP-UWqg=w980-h1431
po remoncie w 101-ce mozna ten sam blad znalezc:

https://lh3.googleusercontent.com/UNw5_ZsuP0X29vX7FQRh7CPSNllNEIbozqimyPuVZE3ku5iz9zEBbxp_ghQ4gFXnoFzDXsWY6a-PAoEDHQ=w1366-h738
a tu tlumaczenia z rosyjskiego na polski wg slownikow:

https://lh3.googleusercontent.com/_B0JlxSs8gChmWvLtx7yTt3vJUBliLUHXSICtitxjslL6AZpIytE2WdHwe5kBpTHEfK_g5aRDCq7pnr-ng=w1140-h970
Jeszcze raz porownanie dla niedowiarkow:

https://lh3.googleusercontent.com/NtprmEUC-XvKQMDFgi3uy0HtgKU0KcuTTCTzs4jhpPszwNzeRrneY7MiPpgbntdO1qqKE123kzt39aC8bA=w1366-h1480
PS. Kontrolerzy podawali prawie zgodne z rzeczywistoscia odleglosci od progu pasa dla IL-a ale zarowno dla Jaka jak i 101-ki odleglosci te byly o okolo 500m zanizane.
Tego nie mozna zwalic na jakosc radaru, poniewaz przy Oblocie widzimy precyzje okreslania odleglosci na mniejsza od 100m patrz moja notka
https://www.salon24.pl/u/karlus/1048619,katastrofa-smolenska-oblot-po-sciezki-samolotem-an-26-15-04-2010-prawde-ci-powie
Czy dowodcy kontrolerow wiedzieli o blednym tlumaczeniu z rosyjskiego na polski na tabliczkach przy RKA-15 ?
Na pewno tak! (remont w Samarze)
Update 16:55
gdzie umieszczone sa obydwa ARK-15

https://lh3.googleusercontent.com/6mx_IZfcPERA3cqZwq2B6SOmR547DoP3wwJBmzwpL6MThO4B6SoewdGPFU6TI056IjSEkNqBAKKgaIL6jy1Q3f0FzP63XUHz_YgdLUuZug=w1922-h2105
oraz obydwa ARK wyrwane z umocowan sfotografowane na plycie lotniska Sjewernyj:

https://lh3.googleusercontent.com/dMOMZ-ZtL8NPUt0I57IlwEHgLBRlCFnCBL4NdCd5Yv7wttSqmRLBxtetuE9oF3kC-IkjUBZqCqkEO_iznm5KKlPc0kI9GhOjMrIpVWRdNQ=w1920-h3150
Moze @Tiger65 ma lepsze zdjecia na ktorych widac tabliczke z napisem szczegolnie pod wypukla blacha przyrzadu prze ARK-15 nr2 ktory znajduje sie w czerwonym prostokacie
Inne tematy w dziale Polityka