W 2017 roku zostalo wykonane przez WAT zlecenie na metalowy wydruk 3D modelu 102-ki w skali 1:40 .
Model zostal sfotografowany i uzyty do roznorodnych testow aerodynamicznych przez naukowcow z WAT z habilitowanym Andrzejem Krzysiakiem na czele.
Najpierw przedstawie zestaw zdjec modelu z jednym bardzo istotnym detalem - podniesionym na 45° interceptorem w calosci, bez podzialu na 2 srednie i jeden zewnetrzny:

https://lh3.googleusercontent.com/-aoYAlSCu56ZvOASL9akDZ_Z8fpfleCqvdVaX291kX12W066vR0flh07OiJe9OzKA-4RlqD9f4O_xaTSWQ=w1366-h2890
A tak wyglada prawidlowy podzial interceptorow na jednym skrzydle:

https://lh3.googleusercontent.com/h8TYpotLvk2bAkKpNfbfz2wAGkI-gZLaxV_eTeHJNU5DBDjQ0tb08ScbNDhaHP6_ym2uAKdPgxTSiruEyg=w1920-h3150
wraz z opisem dzialania:

W mojej notce
https://www.salon24.pl/u/karlus/1063972,katastrofa-smolenska-utrata-sily-nosnej-po-oderwaniu-15m-2-lewego-skrzydla-101-ki
przedstawilem pare bledow habilitowanego, oraz jego wypowiedz, ze jednoczesne wychylenie lotki i spojlera (interceptora) do gory na prawym skrzydle mogloby zrownowazyc ubytek oderwanej koncowki na lewym skrzydle!
Taki wniosek habilitowany wymyslil, poniewaz wiedzac jaki interceptor wychyla sie z lotka dokonal manipulacji na modelu z jednoczesnym odchyleniem o 45° do gory dwoch srednich i jednego zewnetrznego interceptora jako calosci na prawym skrzydle w kontrze dla skroconego lewego skrzydla.
Taka manipulacja, a moze oszustwo z premedytacja dyskwalifikuje tego habilitowanego!
Inne tematy w dziale Polityka