Komentarze do notki: Łączność satelitarna-nieuprawniony dostęp?- Tu154m- Smoleńsk

« Wróć do notki

nudna-teoria5 listopada 2023, 18:04
"Jedną z możliwych przyczyn katastrofy samolotu Tu 154 M, która nie została zbadana jest nieautoryzowany dostęp do sieci łączności satelitarnej, który był możliwy na skutek dokonanej podczas remontu w Samarze kompatybilność systemów Amerykańskich z Rosyjskimi."
możesz mi to przetłumaczyć na polski? Nie mam na myśli błędów ortograficznych.
kameleon5 listopada 2023, 19:12
@nudna teoria- zapomniałeś skarbie dodać ,że łączność  z systemem ACARS może być radiowa ...oraz przez satelitę:)!O czym już nie wspomniałeś.
kameleon5 listopada 2023, 19:17
@nudna teoria- rewizja 2 sekundy i masz:
"In aviation, ACARS (/ˈeɪkɑːrz/; an acronym for Aircraft Communications Addressing and Reporting System) is a digital datalink system for transmission of short messages between aircraft and ground stations via airband radio or satellite."
nudna-teoria5 listopada 2023, 19:34
@kameleon
Leopniu, ale to jest opcja, którą a. trzeba zrealizować hardwarowo, b. trzeba wykupić.
Ale dobrze, zaczynasz się uczyć. Lepiej po 13 latach niż wcale.
kameleon5 listopada 2023, 20:48
@nudna-teoria - jeszcze raz obejrzyj od 12 minuty,bo coś błędnie zrozumiałeś.
nudna-teoria5 listopada 2023, 22:01
@kameleon
Weź sobie posłuchaj od 13:18 ze szczególny uwzględnieniem słowa "które".
Następnie możesz sobie spróbować wymyślić scenariusz zamachu przy pomocy złamania łącza, wiedząc, że FMS w PLF101 i 102 działał jedynie na kanał poprzeczny oryginalnego autopilota Tupolewa.
Przyjemnej zabawy.

A tu masz doku:
https://www.manualslib.com/manual/1376633/ThraneAndthrane-Aero-HsdPlus.html#manual