Kombinowali cwaniaki od zgrywek z CVR, kombinowali i przekombinowali, a kłamstwo CFIT-owe pruje się jak stare gacie.
Pamiętam medialne informacje po katastrofie, kiedy mówiono, że trwają odsłuchy zapisów z CVR w Moskwie.
Wykonano podobno kilkanaście kopii na potrzeby śledztwa.
Co działo się z zapisami do momentu zgrania ich przez polskich biegłych?
Taśmy z czarnej skrzynki MARS-BM były zamknięte w sejfie i zabezpieczone...czym?
Uwaga!
Kawałkiem papierka z pieczątką, podpisem .. i... klejem.
Śmiać się czy płakać?
Użyto Super glue, czy Plastusia?
Tak się chroni najważniejsze dowody ?
Zresztą warto przypomnieć wypowiedzi prokuratora Rzepy:
https://www.youtube.com/watch?v=DnCYUOj0AIs
Dramat po prostu :(
Wygląda to tak jakby niewygodne fragmenty w zapisach z CVR odpowiednio obrobiono i wyszedł pikny CFIT, czyli lot ku ziemi sprawnym samolotem.
Wszystkiemu winna oczywiście niedouczona załoga, pijany generał Błasik i niezdecydowany Prezydent ?
Samolot zaś super sprawny był, po remoncie przecież.
Tyle kasy wydano, nie miał prawa nawalić.
Fragment, który przedstawię dotyczy alarmu, pożaru silnika nr 2 i dymu w części bagażowej.
Jakim zabiegom poddano zapis?
Ten fragment tak zmasakrowano(chociaż to nie jedyny taki przypadek ), że ledwo udało mi się go przywrócić do stanu zrozumienia poszczególnych wypowiedzi.
Co zrobiono z dżwiękiem?
- przyciszenie
- zaszumienie
- zniekształcenie
- pogłos
Nie można zastosować odszumienia dla całego dłuższego fragmentu, ponieważ to istny rollercoaster dżwiękowy.
Jednak krok po kroku można go odszumić częściami i dowiedzieć się co tam jest.
Do odsłuchów posłużył mi materiał jaki przedstawił TVN.
Tu odczyt tego krótkiego fragmentu(w czasie wg osi czasu najnowszego stenogramu biegłych PW - po 8:21:26)- cyferkami od 1 do 3 oznaczyłam wypowiedzi od najgłośniejszych z pierwszego planu do tych słabiej słyszalnych/wypowiedzi częściowo nakładają się na siebie/ - oznaczenie według czasów na pliku.
00:00 - Alarm dżwiękowy - 1
00:00/01 - Pożar w dwójce jest! -1
00:01 - (niezrozumiałe ) - 2
00:01 - Co tam pali się?! - głos męski - 3
00:01/02 - Radiostacja ratunkowa! - głos kobiety - 3
00:02 - Na dole jest dym -1
00:03 -(niezrozumiałe) -2 -/alarm -informacja głosowa/
00:03/04 - Silnik drugi! - 3 -głos kobiety
00:04/05 - (niezrozumiałe)- 1
00:05 - (niezrozumiałe) - 1
Tu ten fragment, normalne tempo, zalecam użycie słuchawek przy odsłuchu.
http://wrzucplik.pl/pokaz/1791854---pi9c.html
Poszczególne wypowiedzi załączę w plikach do notki, postaram się również odczytać niezrozumiałe wypowiedzi.
Może Wy odczytacie ten fragment inaczej?
Wygląda to tak, jakby zapis był pocięty i fragmenty były w nim przestawione miejscami.
Pożar silnika nr 2 musiał wystąpić, gdy samolot zbliżał się w okolice Smoleńska.
Co ciekawe z wypowiedzi kobiety z tła wynika, że użyto radiostacji ratunkowej.
Według informacji w raporcie polskim radiostacja ratunkowa znajdująca się na samolocie została odłączona w lutym 2010 roku, ponieważ zakłócała pracę urządzeń nawigacyjnych. Załoga w sytuacji awaryjnej mogła ją włączyć. Czyli albo aktywna radiostacja albo sprawna nawigacja(?).
Jest w zapisach dżwiękowych z CVR kilka takich fragmentów związanych z pożarem silników( nr 2 i nr 3) - moje wcześniejsze notki.
https://www.youtube.com/watch?v=_ak9rTRuEJg
30.08.2019
Załączam wypowiedzi z pliku zamieszczonego w notce:
1.
-"alarm"
-"pożar w dwójce jest"
-"co tam pali się?!"
http://wrzucplik.pl/pokaz/1796236---khq4.html
.
Ps. Proszę Adminów o zamieszczenie notki w temacie Katastrofa smoleńska.
Inne tematy w dziale Polityka