W swych ostatnich 2 notkach przedstawiłam wypowiedzi, które udało mi się odzyskać z zapisu dżwiękowego z CVR.
Po odszumieniu wyłoniły się informacje dotyczące utraty silnika nr 2(obcięcie silnika) i pożaru samolotu jeszcze w locie, zanim uderzył w ziemię.
Przypomnę te notki:
https://www.salon24.pl/u/kameleon/971588,w-zapisie-z-cvr-nie-ma-kur-wa-mac-dowodcy-cvr-tu-154m101
https://www.salon24.pl/u/kameleon/972700,ostatnie-3-sekundy-wypowiedzi-zalogi-cvr-tu154m101
Niecałe 1,5 sekundy przed słynnym "Ku..wa mać!" jak odczytali biegli( odczytałam zupełnie inaczej"Nie mamy dwa!"-"Pali się!"), a dokładniej 1,331 sekundy, są informacje o silniku nr 2.
Według profesora Artymowicza(bloger YKW) i jego obliczeń samolot stracił końcówkę skrzydła(brzoza Bodina) o czasie 8:40:59,36.
Słynne "Ku..wa mać!"Dowódcy wg stenogramu biegłych ma miejsce w czasie 8:49:59,725.
Jednak przed "Ku..wa mać", dokładnie 1,331sekundy przed, jest w zapisie z CVR informacja o utracie silnika nr2.
Co daje czas 8:40:58,394.
Przyporządkujmy teraz czasy - utrata silnika nr 2 w czasie 8:40:58,39, zaś uderzenie w brzozę Bodina w czasie 8:40:59,36.
Tu ten fragment :
http://wrzucplik.pl/pokaz/1785033---lwxs.html
I mój odczyt:
-"ENGINE..(niezrozumiałe)" - informacja głosowa , wygenerowana sztucznie dotycząca silnika , na nią nakładają się wypowiedzi załogi i dżwięk niszczonej konstrukcji samolotu
-"GINIEMY!" - wypowiedż -radio- czy wypowiedż skierowana do załogi?
-"NIE MA DWA" - ta wypowiedż i poprzednia nakładają się na siebie
Czyli najpierw utrata silnika, potem brzoza Bodina .
Może 2 wstrząsy blogera M.Jaworskiego , które odkrył, dotyczyły właśnie silnika, a nie koszenia botaniki?
W jakim dokładnie czasie nastąpiły?
Ps. Proszę Adminów o zamieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".
Inne tematy w dziale Polityka