W najnowszym stenogramie biegłych w czasie podanym poniżej mamy taką wypowiedż przypisaną do DSP(oznaczenie głosu Dowódcy Sił Powietrznych - Gen.A.Błasika):
8:40:22,911 - "230 metrów" - DSP
Postanowiłam sprawdzić ten fragment.Interesowała mnie liczba 230.Dlaczego?
Dlatego, że przypisując tę wypowiedż Gen.Błasikowi sugerowano, iż wypowiedział tę kwestię "230 ...metrów"- błędnie i został poprawiony przez Nawigatora - "250".
Moim zdaniem nie ma takiej wypowiedzi "230 metrów"
Jest zupełnie coś innego.
Trudny fragment, ponieważ nakłada się tam sporo dżwięków i wydobycie na wierzch tego co tam jest nie było wcale takie proste.
Zajmiemy się wypowiedzianą zdaniem biegłych... liczbą -230-
Wyciągnęłam, wzmocniłam i ustabilizowałam dżwięk .
Zaszumiając , przyciszając pewne fragmenty i manipulując wysokością dżwięku, szpece grzebiący w CVR uzyskali "zaskakujące efekty" w postaci bzdurnych wypowiedzi, które "sprzedano"publice.Ciekawe kto tam grzebał? Bo jak ma być CFIT , to musi być CFIT, nie?;)
Mniejsza o większość...zajmijmy się zapisem z CVR.
Co się okazało?
Okazało się, że nie ma "230" a jest "2-6-0".
Czego może dotyczyć ta liczba?
Według mnie może dotyczyć prędkości poziomej?(ciekawe jak to się ma do odczytanych danych z odzyskanych innych nośników , czyli zapisanych parametrów lotu w tym czasie, czy się zgadza , czy zonk?)
W czasie CVR o 8:40:18,400(według najnowszego stenogramu biegłych) mamy ostatni raz podaną prędkość poziomą jaką była wtedy "2-8-0".
W czasie 8:40:22,911 mamy "2-6-0".
Czyli od czasu( wg CVR -odczyt biegłych) 8:40:18,400 do czasu 8:40:22,911 prędkość spadła o "20", z 2-8-0 do 2-6-0.
Więc po 4 sekundach spadek prędkości o 20-ścia.(?)
Co jeszcze jest ciekawe w tym fragmencie?
Na tę wypowiedż "2-6-0" nakłada się częściowo inna "250"-liczba wypowiedziana szybko.
"250" wypowiedziane w tym momencie zostaje potwierdzone w czasie CVR o 8:40:24,400(najnowszy stenogram biegłych) "250"-kwestia oznaczona jako wypowiedż Nawigatora.
Nikt tu więc nikogo nie poprawiał i skąd pewność, że liczbę oznaczoną jako"230..metrów" wypowiadał Gen.Błasik?
Jeszcze jedno mnie zastanawia.
Chwilkę wcześniej w stenogramie mamy podaną prędkość opadania, kwestia nieprzypisana do żadnej osoby:
8:40:13,114 - "Jest 7 metrów"
Hmm...
W stenogramie biegłych wypowiedż dotycząca wysokości 300 metrów jest w czasie:
8:40:19,330 - "300!"
Zaś pierwsze" 250" słychać w czasie:
8:40:23 - "250"
Wystarczy policzyć... skoro samolot po 4 sekundach "opadł " o 50 metrów, z 300-stu do 250-sięciu, to ile metrów na sekundę się zniżał czy też... opadał?
Siedem?
Chyba więcej;)
Jakieś... 12m/s...?
Może raczej spadał?
Oprócz tego w tym fragmencie słyszalny jest wyrażnie alarm głosowy"Fire ( in engine)!" czyli w tłum."pożar silnika ".
Jest jeszcze słyszalna jakaś niezrozumiała bardzo niewyrażna, zniekształcona i przyciszona wypowiedż "radio".
Tu cały fragment, gdzie niby zdaniem biegłych ma się znajdować "230"(nie trzeba pobierać,można tylko odsłuchać,zalecam użycie słuchawek ):
http://uploadfile.pl/pokaz/1653973---rixp.html
Mój odczyt :
-"2-6-0"
-"FIRE(In)ENGINE!"
-"Dwieście..pięćdziesiąt"
Bardzo mnie ciekawi, jak się mają wykresy z danymi z Raportów do tych info powyżej ?
Ktoś ma jakiś trop?;)
Moim zdaniem zapisy CVR zostały zmanipulowane na niekorzyść załogi i miały za zadanie od samego początku, czyli od 10.04.2010 obarczyć ją winą za katastrofę , a tym samym ukryć niewygodne fakty.
Ps.Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".
Inne tematy w dziale Polityka