W czasie CVR (według oznaczeń czasu najnowszego stenogramu biegłych) o 8:21:37 odzywa się alarm i dzwonki informujące załogę o pożarze silnika nr 2.
Skąd wiem, że chodziło o silnik nr 2?
Potwierdza to wypowiedż członka załogi.
W materiale TVN cały ten fragment jest strasznie zaszumiony, nałożono na niego zniekształcenia, ale cierpliwie, pomalutku można wyciągnąć dżwięki i sprawdzić co tam jest.
Moje dwie ostatnie notki poświęciłam właśnie silnikom i to jest dalszy ciąg.
Oczywiście wypowiedzi o silnikach, a raczej ich awarii jest w CVR więcej.
Dziś przedstawię bardzo krótki fragment - ok. 2 sekundy(1,687s)
Tylko 2 sekundy, ale jakie informacje zawierają , to jest istotne.
Tu ten fragment(plik w wav, nie trzeba pobierać można odsłuchać, zalecam użycie słuchawek przy odsłuchu, normalne tempo, odszumione, ustabilizowany dżwięk):
http://uploadfile.pl/pokaz/1548757---dm6x.html
Tu mój odczyt tego króciutkiego fragmentu:
- Dzwonki alarmowe
- Alarm / dżwięki dzwonków i alarmu nakładają się na siebie/
- Pali się dwa.
Tutaj wzmocniony fragment(słyszalne zniekształcenie dżwięku , na alarmach):
http://uploadfile.pl/pokaz/1554250---atlj.html
Pod moją ostatnią notką, bloger Flyga(zawodowy pilot samolotów pasażerskich) zarzucił mi, że jakby był pożar silnika to powinno być słychać dzwonki alarmowe.
No i w tym fragmencie słychać je.
Flyga zarzucił mi również, że nie było na 100 procent żadnych alarmów-komunikatów głosowych w języku angielskim dla załogi, bo w 101-ce nie było takiego urządzenia.Tu jednak słyszymy alarm-komunikat w jęz.angielskim"FIRE".
W materiale MAK-u znalazłam wypowiedzi o pożarze 3 silników, ale to jest póżniejszy czas, bo po 8:33:34.Jednak materiał jest tak zaszumiony i narzucono tam tyle innych dżwięków, że akurat w tamtym fragmencie nie znalazłam tych dzwonków alarmowych.
Znalazłam je jednak w materiale jaki upublicznił TVN, gdzie alarmy(zaszumiony fragment) zaczynają się od czasu 8:21:26.
Także CFIT jako przyczyna katastrofy odpada zdecydowanie.
Silniki były przyczyną katastrofy Tu154m101.
Wstyd chłopaki CFIT-owe, tyle lat oczerniać załogę na podstawie niepełnych i zmanipulowanych dowodów.
I to między innymi brać lotnicza tak" pogrzebała" pilotów 101-ki.
Naprawdę aż tak w nich zwątpiliście i w ich umiejętności?
Można by rzec "Pycha kroczy przed prawdą", albo "Kłamstwo kroczy przed prawdą".
https://www.youtube.com/watch?v=ppTSs-2OoDs
Ps.Dodałam do notki fragment, gdzie wzmocniłam dżwięk.
Zestawiając informację z tego fragmentu, gdzie informacje o pożarze silnika nr 2 pojawiają się w czasie 8:21:26 z fragmentem o pożarze 3 silników z czasu od 8:33:34(materiał MAK-u), gdzie zaczyna się on od alarmu i wypowiedzi członka załogi "Dwójka pali się!", można domniemywać, że ten fragment został przeklejony w zapisie CVR. Zmieniono jego miejsce i powinien być zaraz przed 8:33:34.Co zaś wskazywałoby na manipulację przy zgrywaniu CVR i "operacje" na poszczególnych kanałach, aby potem zgrać je w jedną całość.Tym samy czasy poszczególnych wypowiedzi i zdarzeń dżwiękowych są osadzone na złej, nieprawidłowej osi czasu.
Inne tematy w dziale Polityka