W raportach Maku i Millera mamy załączone piękne wykresy pracy silników.
Silniki według nich pracowały bez zarzutu.Nie było też według raportów żadnych problemów technicznych z samolotem podczas tamtego feralnego lotu 10.04.2010 .
Ciekawe, ponieważ CVR temu przeczy.
Powiecie,ale przecież są jeszcze zapisy z ATM-QAR, FMS i TAWS.Tak są, ale czy nie zostały czasem zmanipulowane?
Zapytacie,pewnie po co?
Po to żeby obarczyć winą za katastrofę "niedouczoną" załogę Tupolewa.
Przedstawię jeden krótki fragment z CVR, gdzie po wyciągnięciu dżwięku słychać wyrażnie, że 101-ka miała jednak problemy techniczne, w tym problem z silnikami.Zresztą frazy o problemach z obrotami silników są już w CVR wcześniej.Jest o nich mowa od 08:04:55.
Tu odczyt tego fragmentu:
08:33:54- Co tu jest? - starszy męski głos
08:33:57- Niech nam da długą prostą.
08:34:00- Niedobrze jest?
08:34:01 - Silnik (wyłączony(?)).
Proszę posłuchać,nie trzeba pobierać , można tylko odsłuchać. Plik w wav,wyciągnięty dżwięk,zalceam użycie słuchawek i zwiększenie głośności podczas odsłuchu.Zwolniłam tempo i zmieniłam pitch aby frazy były zrozumiałe.
(plik541-m)
http://www.wyslij-plik.pl/pokaz/972202---gzkg.html
- Niech nam da długą prostą- /tu Soundamator ma rację, kłóciłam się z nim że jest tu co innego;)
(plik541-2m)
http://www.wyslij-plik.pl/pokaz/972217---thas.html
Przed wyciągnięciem tych fraz z zapisu byłam przekonana, że ostatnie dwie frazy to jedna brzmiąca-Silnik odpadł?.Jednak po sprawdzeniu wyszło, że jest tam:
- Silnik /i słabo słyszalne/ wyłączony(?)
Któryś z silników wyłączyła załoga?
A jak to było z remontem silników Tu154m101 w Rosji?
Ano tak to było, że do obserwacji remontu Tupolewa MON wysłało tylko jedną osobę(!!!), która nie została dopuszczona do obserwacji remontu silników.Nie wiemy co robiono z silnikami, czy w ogóle coś z nimi robiono.Czy może tylko przedłużono ich resus techniczny(?)
CVR jest niepełny i wręcz zagadkowy, porównując to co przedstawił MAK(ostatnie 20 minut lotu) z tym co przedstawił nam TVN(z zapisu cyfrowego) - różnice.Korespondencja radiowa częściowo jest powyciszana w zapisie CVR.
Jak teraz odnieść się w kontekście CVR do zapisów danych z całej reszty nośników ujętych w raportach i uważanych za dowody w sprawie?
Głosów załogi i całego kontekstu sytuacyjnego z CVR nie da rady podrobić.Można powyciszać, pościskać w zapisie, ale kłamstwo zawsze wylezie jak nie z jednej to z drugiej strony.
No..chyba że... CVR pochodzi z innego lotu;)
Mamy doczynienia z jednym wielkim kłamstwem i manipulacją.
Inne tematy w dziale Polityka